2019-11-14, 00:02
Medlem
Självklart säger hans pappa att det va en fin kille, det är ju hans lille son. Va skulle han sagt? Att ja den lille kriminelle loosern kan gott skylla sej själv, jag varnade honom! Såklart han inte känner eller gör. Sen är det faktiskt inte självklart att pappan visste om han krängde braj liksom, tror att killen va en helt vanlig kille hemma precis som de flesta i föräldrars sällskap. Är man 15 har man precis blivit straffmyndig så mycket innan det ses som pojkstreck och inte så allvarligt tyvärr. Ett samtal på soss då man inte kan straffas och saken är klar. Tror inte heller ledarna är så väldigt noga med att småkillarna ska få för mycket fokus på sej. Om pappan frågat hur i helvete han har pengar till en Guccikeps tex har säkert killen sagt att den e fake å kostade 100kr på marknaden liksom. Så nej jag är inte säker vid den åldern att ungen gjort så mycket som pappan genom polis fått reda på.
Citera
2019-11-14, 00:04
Medlem
LaScalas avatar
Är det nån som vet när gullponken vittnade? Och i vilket sammanhang?
Citera
2019-11-14, 00:05
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Polisen känner igen killarna eftersom dom ser dom ofta ute på gatorna och snackar med dom. Polisen vet att dom säljer röka och piller och springer små ärenden åt de äldre men det är nog sällan dom kan ta dom på bar gärning. Det är ungefär så det ser ut i alla städer...
Sluta försök bortförklara. Du blir inte "känd av polisen" för att du snackat med dem eller bor granne med en. Nej du blir känd av polisen för att du har haft att göra med dem i deras tjänsteutövning. Och då inte som vittne i en rättegång.
Citera
2019-11-14, 00:07
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Du menar att han gjort något som var likställt med dödsstraff?
Bevisligen.
Citera
2019-11-14, 00:08
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jaffar var bevisligen kriminell
Vad var bevisen då? Att polisen gick ut med att han är känd i kriminella samanghang?

Man kan inte ens dömas för brott när man är 15🤦🏽‍♀️
Nej men man kan begå kriminella handlingar.
Citera
2019-11-14, 00:10
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Sluta försök bortförklara. Du blir inte "känd av polisen" för att du snackat med dem eller bor granne med en. Nej du blir känd av polisen för att du har haft att göra med dem i deras tjänsteutövning. Och då inte som vittne i en rättegång.

Ingen bortförklaring alls. Feltolkning med flit av dig.
Citera
2019-11-14, 00:14
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ingen bortförklaring alls. Feltolkning med flit av dig.
Med flit? Nja jag tyckte du började ditt inlägg bra men sen slutatade det med att de var kända av polisen för de snackat med varandra.
Citera
2019-11-14, 00:17
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Med flit? Nja jag tyckte du började ditt inlägg bra men sen slutatade det med att de var kända av polisen för de snackat med varandra.

Nej dom är kända hos polisen för att polisen vet vad dom håller på med.
Citera
2019-11-14, 00:24
Medlem
Skulle pappan ha gjort ett bra jobb skulle hans avkomma aldrig hamna i denna situation. Han har helt enkelt försummat sin plikt. Hela drömmen var att ta sig till välfärdstaten och överlämna ansvaret till staten. Det är det araber/mena-folk drömmer om.Själva är de hemma och kollar på arab-tv eller kör taxi. Mammorna är ju helt värdelösa om jag ska vara ärlig de de bara är relevanta för amning och födning.
Citera
2019-11-14, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Jag börjar förstå varför det är så svårt att klara upp vissa brott i Malmö. Är det någon, särskilt med mellanöstern bakgrund, tycks han alltid vara helt oskyldig enligt släkt och vänner trots att t.o.m polisen säger något helt annat. Pappan är även inne på termer som "bus" eftersom det lilla ponken "bara" var 15 år. Allt andas en tydlig "skylla ifrån sig-attityd". Allt är någon annans fel. Detta innebär dessutom att polisens utredning på flera sätt blir både trögare och svårare. De lär inte få någon hjälp från den mördare pojkens familj och omgivning. Vilket i sådana fall skulle innebära att någon kanske måste gå emot pappapatriarkens "sanning" av sin totaaalt oskyldige lille gulleponke.

Det ett väldit vanligt beteende, att familjen blir defensiv och antagoniserat när man tar upp avkommans antisocialia tendenser. Det ska inte tas med större allvar.

Det är dags att skruva upp trycket mot dessa avarter. Jag skulle nog säga att man abrupt ska sluta ta flyktingar från arabländer.
Citera
2019-11-14, 00:34
Medlem
Citat:
Nej dom är kända hos polisen för att polisen vet vad dom håller på med.
Självklart är dem kända av polisen för att dem har öppen drog försäljning på den gatan. ( har själv både köpt av, och sett dem där i ca 6 månader varje dag) polisen har som sagt en dialog med dessa, kör bort dem med jämna mellanrum, tar dem sällan på bar gärning. Hälsar, små pratar tom. Bryr sig inte så mkt iheller, för det är dem "större" dem vill sätta dit. Mer kriminella än att beckna lite tror jag knappast dem varit! Och Malmö har hundratals av dessa. Känns som motivet är väldigt oklart, och tillvägagångssättet för mordet väldigt udda i sammanhanget.
Citera
2019-11-14, 00:37
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avnavlad
Gick förbi antivålddemonstration som tog plats på Möllevången i kväll. Lyckligtvis inte många närvarande, högst 100, nästan samtliga utlänningar. Svenskarna satt på krogarna och restaurangerna runtomkring och njöt av sina liv. Orsaken jag skriver är något väldigt roligt som yttrades när jag gick förbi. Kanske delar inte alla min humor. Så, en talare tar över och ska förklara hur man ALDRIG ska bruka sig av våld. ALDRIG.

Underbart.
Såg spektaklet. Pappan höll sitt anförande på arabiska och någon annan översatte det till svenska. Mest dravel. Märkligt att inte pappan har gått någon SFI kurs. Bor han i landet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in