2019-11-13, 18:19
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
vadå rasistisk hatbrott

den skadade kvinnan är KURD ..

Kan inte kurder utsättas för rasism, då?
Citera
2019-11-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastitest
Härligt att höra. Hoppas att det går bra för henne.

Görs bla. vid kraftigt våld mot huvud/hjärna:
https://illvet.se/medicin/medicinsk-teknik/vad-ar-konstgjort-koma
Citera
2019-11-13, 19:19
Medlem
Vem är hon?
Citera
2019-11-13, 19:41
Medlem
NixYOs avatar
Chris Forsne skriver på Twitter att gärningsmannen är av turkiskt/libanesiskt ursprung:

https://twitter.com/chrisforsne/status/1194608510476132352
Citat:
Ursprungligen postat av Chris Forsne
Jag har skrivit idag om vansinnesdådet i Malmö mot en 25-årig kvinna. Det visar sig att mannen som anföll henne med bräda är född i Sverige och av turkiskt/libanesiskt ursprung. Olika uppgifter om huruvida hon är hjärndöd eller inte. Kan någon inom polisen ge oss klara uppgifter?

https://twitter.com/chrisforsne/status/1194608793633611776
Citat:
Anfallaren är född i Sverige men av turkiskt/libanesiskt ursprung visar det sig. Svårt när polisen vägrar tala.

https://twitter.com/chrisforsne/status/1194609352394596352
Citat:
Måste tilläga att anfallaren är född i Sverige visar det sig men av turkist/libanesiskt ursprung. Vissa uppgifter säger att kvinnan är hjärndöd, andra att det inte är bekräftat - svårt när polisen tiger.

Det är skulle väl kunna vara möjligt att det handlar om en andra generationens invandrare med en libanesisk far och en turkisk mor eller vice versa, men med tanke på andra brottslingars etniska ursprung under den senaste tiden i Malmö, är det inte omöjligt att det handlar om en palestinier, vars föräldrar levt som flyktingar i Libanon och sedan flyttat till Turkiet för att till sist söka sin lycka i Sverige. Många palestinier har under lång tid levt som flyktingar i Libanon p.g.a. konflikten mellan palestinier och israeler, där de inte kan få medborgarskap emedan Libanon är en de facto etnostat med de facto raslagar (se deras nationalitetslag).
Senast redigerad av NixYO 2019-11-13 kl. 19:45.
Citera
2019-11-13, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Chris Forsne skriver på Twitter att gärningsmannen är av turkiskt/libanesiskt ursprung:

https://twitter.com/chrisforsne/status/1194608510476132352

https://twitter.com/chrisforsne/status/1194608793633611776

https://twitter.com/chrisforsne/status/1194609352394596352

Det är skulle väl kunna vara möjligt att det handlar om en andra generationens invandrare med en libanesisk far och en turkisk mor eller vice versa, men med tanke på andra brottslingars etniska ursprung under den senaste tiden i Malmö, är det inte omöjligt att det handlar om en palestinier, vars föräldrar levt som flyktingar i Libanon och sedan flyttat till Turkiet för att till sist söka sin lycka i Sverige. Många palestinier har under lång tid levt som flyktingar i Libanon p.g.a. konflikten mellan palestinier och israeler, där de inte kan få medborgarskap emedan Libanon är en de facto etnostat med de facto raslagar (se deras nationalitetslag).

Rör sig troligtvis om en så kallad "kurdlibanes", samma folkgrupp som elzein och fakhro familjerna. Dessa är araber från sydöstra Turkiet som för ett par generationer sedan av någon anledning flyttade i stor omfattning till Beirut.
Citera
2019-11-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Någon kanske redan har skrivit om detta i tråden men jag har i så fall missat det: vilken sorts invandrare är denna Ibrahim? Arab eller (vad jag skulle gissa på) från Afrikas horn?
Vad har detta för betydelse? Då vi talar om en psykisk sjuk man, inte vilket land han kommer ifrån. Tror du alla psykiskt sjuka är araber el afrikaner? Kan räkna upp 100 svenska psykiskt sjuka och pedofiler och våldtäktsmän! Skippa ras frågorna så jävla tröttsamt
Citera
2019-11-13, 20:55
Medlem
NamnlosBarns avatar
fortfarande inget namn på BO
Citera
2019-11-13, 20:59
Medlem
Verkar oklart om BO är hjärndöd eller inte? Med tanke på hur lång tid det är sedan det ohyggliga brottet begicks får man väl anta att hon inte är hjärndöd?

Vad man däremot kan gissa sig till har hon svåra skallskador och dessa verkningar kan det vara svårt att sia om, antar att hon fortfarande är nedsövd?
För många år sedan blev en vän till mig brutalt misshandlad med basebollträ, i sjukhussängen var han oigenkännlig, huvudet såg ut som en basketboll från 60-talet både till färg och storlek och han svävade mellan liv och död i två veckor.
Nu ska jag inte påstå att han blev normal efter det, snarare ungefär som han var innan misshandeln förutom ett par kul attribut som vi alla kan skratta hjärtligt åt idag.

Jag hoppas verkligen att BO hämtar sig efter detta groteska överfall på ett liknande sätt.

Vad jag funderar på under tiden är tex, varför bryr sig så få? Har det varit någon ljusmanifestation eller bjudning av kaffe och bulle på platsen? Har polisen bjudit in ansvariga inom psykvården på information och pizza-date?

Varför var ens den psyksjuka GM i Sverige öht, namnet verkar vara vanligt i Mellanöstern men långt ifrån alla svenskar kan ens uttala det rätt?

Vem är chefsläkaren som inte tyckte att GM behövde förlängd vård?
Citera
2019-11-13, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
fortfarande inget namn på BO

Finns ett förnamn i början av tråden, det räcker så.
Citera
2019-11-13, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Vad har detta för betydelse? Då vi talar om en psykisk sjuk man, inte vilket land han kommer ifrån. Tror du alla psykiskt sjuka är araber el afrikaner? Kan räkna upp 100 svenska psykiskt sjuka och pedofiler och våldtäktsmän! Skippa ras frågorna så jävla tröttsamt

Vill du mena(!) på att om ingen psykiskt sjuk turk-libanes hade slagit sönder skallen på BO så hade det varit en psykiskt sjuk etnisk svensk som hade gjort det?

Kvinnans öde var skrivit i stjärnorna, oundvikligt rent av?

Det sägs finnas en hel del problem inom vissa etniska grupper som är, antingen eller både, sociala och genetiska( ibland handlar det t.o.m. om inavel!) men jag håller med om att det är en heeeelt annan diskussion!
Citera
2019-11-13, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vill du mena(!) på att om ingen psykiskt sjuk turk-libanes hade slagit sönder skallen på BO så hade det varit en psykiskt sjuk etnisk svensk som hade gjort det?

Kvinnans öde var skrivit i stjärnorna, oundvikligt rent av?

Det sägs finnas en hel del problem inom vissa etniska grupper som är, antingen eller både, sociala och genetiska( ibland handlar det t.o.m. om inavel!) men jag håller med om att det är en heeeelt annan diskussion!
Nä det vill jag inte mena. Vill mena att det var en mkt sjuk man som slog sönder BO. Fruktansvärt tragisk händelse som borde kunnat undvikas om vården gjort sitt! Vill mena att det inte har ett skit att göra med ursprung el etnicitet! Tror tom att på diverse anstalter/institutioner i vårt samhälle är majoriteten svenskar när det kommer till våld mot kvinnor, våldtäkt, pedofiler, vansinnesdåd (som detta)! Han gjorde inte detta för att han inte var svensk. Han gjorde det för han var sjuk o mentalt rubbad! Sånna människor finns i alla länder o borde vara inspärrade. Skillnad på att vara sjuk och kriminell!
Citera
2019-11-13, 21:53
Medlem
BO är svensk.
Hatbrott mot vita. Svenskar gäller här .
Sluta sprida falska sanningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in