2019-11-13, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Tack för uppdateringen, bra match förstår ja de måste varit wow

Jag såg sammandraget efteråt:
https://www.youtube.com/watch?v=EaCQ42jKj-g

Grym match!

Och nu förbättras läget för Nadal igen.
Citera
2019-11-13, 02:00
Medlem
Det står på ATPs hemsida att Thiem har vunnit gruppen. Det förstår jag inte. Om Thiem förlorar 2-0 mot Berrettini, och Federer vinner 2-0 mot Djokovic, då kommer Federer och Thiem ha 2 vinster och en förlust var. Man avgör då med antal vunna/förlorade set. Och där kommer Federer ha 4-2 medan Thiem 4-3. Så Federer borde vinna gruppen i det scenariot, som visserligen är osannolikt, men möjligt. Eller ger man gruppvinsten baserat på inbördes möten mellan de två bästa i gruppen?
Citera
2019-11-13, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Det står på ATPs hemsida att Thiem har vunnit gruppen. Det förstår jag inte.
...
Eller ger man gruppvinsten baserat på inbördes möten mellan de två bästa i gruppen?

Japp, så var det. Inbördes möten har högre prioritet än vunna/förlorade set.
https://www.nittoatpfinals.com/en/ev...ying-procedure
Citera
2019-11-13, 11:15
Medlem
Bara jag som inte gillar underlaget? Det känns designat för att passa alla, men passar istället ingen. Utom möjligtvis Zverev. Tycker inte det bidrar till en bra tennis överlag iaf. Matchen igår mellan Djokovic och Thiem var ett undantag, den var riktigt bra. Kanske blir det bättre matcher i takt med att spelarna vänjer sig.

Är i varje fall inte säker på mycket längre när det gäller utfallet. Federer som knappast imponerat har nu en allt att vinna-match mot Djokovic. Vinner han slår han inte bara ut serben och går vidare, han kan också slippa Nadal helt och hållet. Vinner Djokovic lever fortfarande chansen att bli världsetta. Förlora och åk hem. Oerhört spännande match som avgör mycket.
Citera
2019-11-13, 11:23
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Jag såg sammandraget efteråt:
https://www.youtube.com/watch?v=EaCQ42jKj-g

Grym match!

Och nu förbättras läget för Nadal igen.

Tack , hann kika innan den togs bort, jäklar vilken nivå

Tror ej Fed rår på Serben, han måste höja sig rejält då till sin sommar nivån annars blir nog siffrorna 6-2 6-2 nånting. Dem kan ju iofs varandras spel, så mkt dem har mötts 80-90 ggr (?)

Indiern på tuben förklarar lite grann https://www.youtube.com/watch?v=g9JK...r0M1_auDVX%3A6
Citera
2019-11-13, 12:42
Medlem
Är det inte ganska "högtravande" att kalla en match som man själv spelat för "classic and epic"?
Det borde vara upp till publiken att göra sådana bedömningar tycker jag.

https://www.atptour.com/en/news/thie...esday-reaction
Citera
2019-11-13, 13:11
Medlem
Fan hände med Thiem då? Nu har han vaknat igen. USO var ju annars en stor besvikelse...
Citera
2019-11-13, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Bara jag som inte gillar underlaget? Det känns designat för att passa alla, men passar istället ingen.

Har alltid varit ett långsamt underlag i London, känns knappt som indoor. De skulle ha kört som i Milano, där gick det undan.
Citera
2019-11-13, 15:44
Medlem
Geographicas avatar
Det är inte bara mot Federer som Thiems h2h är imponerande för 6-4 till Djokovic är lite missvisande.
4 av jokerns 6 vinster kom 2014-2016 innan Thiem hade slagit igenom på allvar, 3 av dem på HC.
Nu har Thiem vunnit 4 av de 5 senaste matcherna och 2 st på raken,
2-1 till Österrikaren i GS-sammanhang dessutom.

Dominic Thiem vs Big 3 under 2018-2019

3-1 vs Federer
3-1 vs Djokovic
2-4 vs Nadal

8-6 totalt är inte så dåligt direkt.
Citera
2019-11-13, 16:11
Medlem
Lovande start på dagens matcher, Medvedev visar klass både i spel och uppträdande, jönsar inte omkring som en dåre efter var och var annan boll
Citera
2019-11-13, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Lovande start på dagens matcher, Medvedev visar klass både i spel och uppträdande, jönsar inte omkring som en dåre efter var och var annan boll

Om Nadal förlorar den här matchen innebär det väl att bara en av "gamlingarna" kommer gå till semi i årets slutspel.
Citera
2019-11-13, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Det är inte bara mot Federer som Thiems h2h är imponerande för 6-4 till Djokovic är lite missvisande.
4 av jokerns 6 vinster kom 2014-2016 innan Thiem hade slagit igenom på allvar, 3 av dem på HC.
Nu har Thiem vunnit 4 av de 5 senaste matcherna och 2 st på raken,
2-1 till Österrikaren i GS-sammanhang dessutom.

Dominic Thiem vs Big 3 under 2018-2019

3-1 vs Federer
3-1 vs Djokovic
2-4 vs Nadal

8-6 totalt är inte så dåligt direkt.

Noterbart är också att tre av dessa förluster mot Nadal är på grus. Ingen slår ju honom där (förutom Thiem själv).

Känns som att Thiem tillsammans med Medvedev är nästa världsettor på ATP-touren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in