2019-11-12, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twilight zone
Hon är så uppenbart bitter och avundsjuk på svägerskan Cissi Wallin. Utspel om hur icke-feministiskt och löjligt det är att säga sig vara feminist och samtidigt använda läppstift. Fettot borde börja jobba på Samhall.
Samtidigt är det modigt av henne att våga gå emot svägerskan. Hon riskerar en del då svägerskan har ekonomiska muskler. Tror också att en del handlar om politik. CW är traditionell moderat överklass och Lady d något slags flummig identitetspolitik.
Citera
2019-11-12, 14:04
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Hon är så uppenbart bitter och avundsjuk på svägerskan Cissi Wallin. Utspel om hur icke-feministiskt och löjligt det är att säga sig vara feminist och samtidigt använda läppstift. Fettot borde börja jobba på Samhall.
Bahaaaa.
Ja konstig om man är bitter över att bli hotad med soc.

Har du bott under en Sten? Hur kan man missa hur vidrigt Cissi beter sig mot allt och alla. Trevligt att du är ett fan av Cissi, det börjar vara få kvar.
Citera
2019-11-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Bahaaaa.
Ja konstig om man är bitter över att bli hotad med soc.

Har du bott under en Sten? Hur kan man missa hur vidrigt Cissi beter sig mot allt och alla. Trevligt att du är ett fan av Cissi, det börjar vara få kvar.

Det var väl mer förr som LD var bitter över Cissi, när Cissi var med i tv hela tiden och skrev krönikor i Metro osv. Det ville ju LD också göra men ingen ville ha henne.

Nu är ju hon och Cissi lika, de sitter hela dagarna på instagram, men inte så mycket mer.
Citera
2019-11-12, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Samtidigt är det modigt av henne att våga gå emot svägerskan. Hon riskerar en del då svägerskan har ekonomiska muskler. Tror också att en del handlar om politik. CW är traditionell moderat överklass och Lady d något slags flummig identitetspolitik.

LD:s man fick ju också massor av pengar vid försäljningen av Avalanche så det är inte som att bara CW har bra ekonomi.
Citera
2019-11-12, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det var väl mer förr som LD var bitter över Cissi, när Cissi var med i tv hela tiden och skrev krönikor i Metro osv. Det ville ju LD också göra men ingen ville ha henne.

Nu är ju hon och Cissi lika, de sitter hela dagarna på instagram, men inte så mycket mer.

Nja skulle säga att det är stor skillnad. Cissi går på och anordnar manifestationer, spelar in dokumentärfilm i Polen osv. Igår fick hon pris för ”årets revolutionsmamma” av tidningen Mama. Lady dahmer däremot sitter bara på sitt feta arsle och flamsar på instagram. Tillför absolut noll.
Citera
2019-11-12, 21:08
Medlem
Citat:
Nja skulle säga att det är stor skillnad. Cissi går på och anordnar manifestationer, spelar in dokumentärfilm i Polen osv. Igår fick hon pris för ”årets revolutionsmamma” av tidningen Mama. Lady dahmer däremot sitter bara på sitt feta arsle och flamsar på instagram. Tillför absolut noll.

Jaha, ok jag ska väl erkänna att jag inte har superkoll. Men Cissi har ju förlorat många uppdrag nu och som det ser ut idag är nog inte LD jätteavundsjuk. Att LD är flamsig och ointressant håller jag med om, men det är ju för att hon har pengar nu och behöver inte anstränga sig. Så äkta var hennes engagemang!

Hon var konstnär och skulle måla, vill jag minnas. Nu behövs inga pengar längre för maken är rik, undrar om hon odlar sitt konstnärsskap much? Eller om det är skönare att flamsa med dokusåpadeltagare?
Citera
2019-11-12, 23:24
Medlem
moralhoras avatar
Hon och ett gäng feminister, som alla lever på sina män, lever i ett feministiskt Bullerbyn i Segersäng: https://www.expressen.se/nyheter/qs/kvinnorna-styr-fran-feministiska-bullerbyn/
Citera
2019-11-13, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Hon och ett gäng feminister, som alla lever på sina män, lever i ett feministiskt Bullerbyn i Segersäng: https://www.expressen.se/nyheter/qs/kvinnorna-styr-fran-feministiska-bullerbyn/

Ett jätteroligt reportage! Dessa manshatare lever på sina mäns pengar. De sitter hemma och instagrammar och vill ha ett ”mansfritt kollektiv”. Vem ska betala allt då, om kollektivet blir mansfritt?
Stor humor
Citera
2019-11-13, 07:53
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ett jätteroligt reportage! Dessa manshatare lever på sina mäns pengar. De sitter hemma och instagrammar och vill ha ett ”mansfritt kollektiv”. Vem ska betala allt då, om kollektivet blir mansfritt?
Stor humor

Herregud så efterblivet. Och det är samma brudar som hyllar detta som gör incels galna på tinder med sin hybris. Världen är bra konstig 😅
Citera
2019-11-13, 08:19
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Stor humor

Jag tycker väl rent allmänt att människor får organisera sina liv hur de vill och det finns ingen skam i att vara hemmafru, MEN polletten verkar inte riktigt trilla ned för dessa kvinnor att de kan endast leva som de gör just på grund av att deras män går till arbetet varje dag. Deras lilla "kollektiv" skulle falla ihop som ett korthus om inte pengarna trillade in från någonstans (och nej, jag tvivlar på att de tjänar mycket pengar på att vara "influencers" då jag har inte direkt något minne av att någon av dom har gjort stora samarbeten)
Citera
2019-11-13, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tycker väl rent allmänt att människor får organisera sina liv hur de vill och det finns ingen skam i att vara hemmafru, MEN polletten verkar inte riktigt trilla ned för dessa kvinnor att de kan endast leva som de gör just på grund av att deras män går till arbetet varje dag. Deras lilla "kollektiv" skulle falla ihop som ett korthus om inte pengarna trillade in från någonstans (och nej, jag tvivlar på att de tjänar mycket pengar på att vara "influencers" då jag har inte direkt något minne av att någon av dom har gjort stora samarbeten)

Inte heller jag har några principiella problem med att någon väljer att vara hemmafru, det är ju upp till var och en, men en grupp kvinnor som gapar på om manshat och samtidigt låter sig försörjas av män...effekten blir väldigt komisk.

De blir en meme: vilka är vi? Feminister! Vad vill vi ha? Ett mansfritt kollektiv! Vem ska betala räkningarna? Männen!
Citera
2019-11-13, 09:00
Medlem
Herregud vad pinsamma tjockisarna är.
Men det mest pinsamma är deras män.

Ungefär som om jag skulle säga att jag hatar negrer men min partner är neger och betalar allt för mig.

Jag tror inte att någon av de här ens vet vad dubbelmoral betyder.

Och den här natasha, hon är ju ett skämt i sig.
Man kan nästan tro att de trollar, för att förlöjliga feminismen ytterligare. Deras uttalande och allt dom här psykopaterna gör måste vara direkt kontraproduktivt för deras sk kamp.

Natasha ser till och med ut att lukta äckligt.
Tjejen som pratar om att det är bra att vara fet och att det ska vara något slags ideal, sen när någon pratar om riskerna med att vara fet så lackar hon och blockerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in