2019-11-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Ja. Flera kulor i magen. Opererade ut dom idag i Lund och har klarat operation bra. Det är det enda jag vet. Kan man inte göra såna operationer i Malmö eller är det av säkerhetsskäl dom kört honom till annan stad?

Malmö har sjukt nog ingen avd för Barnkirurgi, som jag antar att detta faller inom.
Klart akutoperationer borde man väl ta där det är närmast men kanske inte fanns någon kunnig kirurg öht som kunde ta detta.
Citera
2019-11-12, 22:51
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Jag kommer absolut försöka ta reda på det imorgon. Kommer förmodligen inte kunna få något definitivt svar men någon ledtråd iallafall..

I skrivande stund kom jag att tänka på att det är väldigt tyst kring A's anhöriga och vänner i media. Alla som träder fram och snackar är J's anhöriga och vänner.
Visst A överlevde men ändå. Verkar ju som ingen kring honom vill visa sig..

Grymt uppskattat om du får fram något om vem släktingen kan vara, eller vilken roll han kan spela.

Tystnaden runt A är mystisk. De klassiska muslimska välgångsönskande böneorden under bilderna på honom på Instaminneskontot för Jaffar är det enda jag sett. De kommentarerna tolkar jag i hög grad som visad empati för ett offer man inte känner personligen.
Citera
2019-11-12, 22:53
Medlem
[quote=johannajack|69280567]
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Det är det troligaste scenariot just nu tycker jag.
BAserat på den info vi har och förutsatt att kopplingen till AG stämmer så verkar det så i nuläget ja
Citera
2019-11-12, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Grymt uppskattat om du får fram något om vem släktingen kan vara, eller vilken roll han kan spela.

Tystnaden runt A är mystisk. De klassiska muslimska välgångsönskande böneorden under bilderna på honom på Instaminneskontot för Jaffar är det enda jag sett. De kommentarerna tolkar jag i hög grad som visad empati för ett offer man inte känner personligen.
De har tagit bort allt om Ahmad nu på den instagramsidan
Citera
2019-11-12, 22:54
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Allvarliga huvudskador körs alltid till Lund men det här kan ju vara annan anledning.

Ja just det. Han hade ju skador i huvet med. Hade jag glömt...
Senast redigerad av elva9tolv 2019-11-12 kl. 23:15.
Citera
2019-11-12, 22:58
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Tank positivt - ligister dodar varandra, det ar ju bra. Varje dodad ligist spar miljoner av skattepengar. Mera vapen till ligister

En mord utredning kostar enorma summor, om det går till rättegång så kan du säkert femd6nbla den kostnaden och sen kostar den dömde fler tusen pernatt i fängelse, så du vet. Netto kanske vi ändå går plus, men för att vara säkra så borde dom skjuta av varandra tidigare typ 12-13års åldern.

Poliser som fått nog och vet allt om alla dessa brottslingar dom vet är mördare borde skapa en hitsquad där folk försvinner då och då. Ingen massiv utredning då inget brott misstänks etc. Förvånad att ingen frustrerad snut redan påbörjat detta på eget bevåg.

Mangs va på rätt spår, bara han inriktat sig på grovt kriminella kanske det spridit sig.
Senast redigerad av shponglad 2019-11-12 kl. 23:03.
Citera
2019-11-12, 22:59
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Malmö har sjukt nog ingen avd för Barnkirurgi, som jag antar att detta faller inom.
Klart akutoperationer borde man väl ta där det är närmast men kanske inte fanns någon kunnig kirurg öht som kunde ta detta.

Det verkar inte som det var akut eftersom han fick ligga och vänta så länge på operation. Operation blev t.o.m framskjuten pga att det fanns andra prioriterade fall.
Citera
2019-11-12, 23:06
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:

Anmärkningsvärt och korrekt! Nu blir jag rejält nyfiken.
Citera
2019-11-12, 23:10
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:

Ja den tystnaden är intressant! Jag tycker det signalerar att dom anhöriga inte vill visa sig pga att dom vet en massa dom inte vill bli konfronterade med.
Citera
2019-11-12, 23:11
Medlem
Citat:
Anmärkningsvärt och korrekt! Nu blir jag rejält nyfiken.
Förmodligen ett råd eftersom han har en hotbild mot sig.
Citera
2019-11-12, 23:12
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
"Äkta maffiosos" (såna som fanns på 40-talet?) rör "inte" ((kvinnor) eller) barn. Dessa rekryterar inte heller barn i sin verksamhet.

Jag har en hypotes om att horungar som inte rör barn (våld) också är sådana som arbetar av genuint goda anledningar, arbetar för någon annans bättre värld som osjälvisk handling exempelvis. Folk som rekryterar 10-15åringar, folk som använder dessa och folk som mördar 10-15åringar (och kvinnor alt. för spelet oskyldiga) är sådana som arbetar under parollen egoism.

Nog finns det en kultur kring den kriminella världen där kvinnan och barn är fredade ikoner och det i Svensk undre värld. Om babbeluringar har detta kan jag inte svara på - antagligen inte med tanke på deras rekryteringstaktiker.
Det är ju bara att se svensk lag så kommer man fram till att kvinnan och barnet är sedan urminnes fredade ikoner.

Om du syftar till siciliansk maffia(den riktiga maffian) bör du veta att kvinnor och barn var inte benådade från våldet av dessa "ärans män". Ta terrortiden på 80-talet under Riinas styre som exempel. Vad de flesta kriminella organisationer/nätverk har gemensamt när det kommer till dess fundament, är den paradoxala grundsynen om att man ska vara "hederliga" och inte "skada" barn, kvinnor eller "civila/oskyldiga" rent allmänt.
Citera
2019-11-12, 23:14
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:

Jaså? Vill dom inte stötta honom längre av nån anledning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in