2019-11-12, 21:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jaha, jag tog några dagar ledigt och vips avstannade tråden! Pudelfrillan dök upp som gubben ur lådan och skulle ta på sig ledartröjan och styra upp tråden, vara den som vi skulle tro på och så vidare. Och när jag då pausade, tyckte Pudelfrillan tydligen inte att det var intressant längre. Och Pudelfrillans följeslagare TheodoreKaczynski tyckte heller inte att det var intressant längre. Där ser man. Lika mycket som Pudelfrillan anser att till exempel Kvasta-Sara har som uppgift att sakta ner tråden och få den att tappa fokus, lika mycket har Pudelfrillan den uppgiften - om än lite på "andra hållet", så att säga.

PU är fortsatt högintressant som misstänkt och jag tycker att vi kan fortsätta att fundera kring den personen och hans kompis PK. Givet också att BW alltjämt är intressant. Plus ytterligare några namn. Jag tycker att vi fortsätter där. (Jag misstänker starkt att någon snart är inne i tråden och tar mina ord och vänder dem emot mig. Förutsägbart har visat sig vara bara förnamnet flera gånger om hittills!)

Lägg ner Ugglan, vad är det här för fjantigheter? Din inställning förstör tråden, du bevakar och ser till att inget får ifrågasättas eller diskuteras här. Har du legat sömnlös nu ett par nätter bara för att det dyker upp andra åsikter och infallsvinklar än dom du själv slaviskt driver?
Då är det hög tid att upplysa dig om att det här är inte är din privata blogg utan en mordtråd på Flashback. Jag förstår verkligen inte vad ditt problem är?

Och nej, jag är inte ute efter att ta på mig en i din vilda fantasi påhittad s.k. "ledartröja". Jag har ej heller något behov av att vara "den som ni ska tro på" som du så stolligt uttryckte det.
Och varför kan du aldrig tala i egen sak? Varför låtsas du av någon outgrundlig anledning föra hela trådens talan genom att använda dig av härskartekniken att alltid säga "VI" när du skriver här? En osmaklig egenhet som du alltid har haft en fäbless för. Din paranoia verkar för övrigt slå nya rekord.

Men du kan vara lugn och vill du veta en sak? DU får jättegärna vara ledaren här om du vill!!! för jag inget som helst intresse av att styra tråden.

Det enda jag vill är att i all välmening bidra med lite nya infallsvinklar. Sen är det givetvis alltid intressant att gräva lite djupare i saker som man märker gör dig upprörd.

Men, men.. jag ber väl så hemskt mycket om ursäkt att jag störde friden genom att posta ett par inlägg i tråden det var ju trots allt ett år sedan jag senast skrev något här.

Vad det gäller PU och Kvasta-Sara så tror vad jag vill om dom för vi har alla rätten att ha en egen åsikt eller hur?
Vad du anser och hur du tänker kring dessa karaktärer intresserar mig inte.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2019-11-12 kl. 21:41.
Citera
2019-11-12, 21:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Mannen med pilotglasögon är fortfarande nr.1 för mig, därefter DNA spår och sedan övriga manliga besökare på Stadt som hade relation till H. Att gm inte alls var ute på stan tror jag inte på, även om det inte kan uteslutas helt.

PU spåret kommer långt ned på min lista. Förutsatt att uppgifterna om taxikön m.m. är sann blir tidsplanen tajt att få ihop med PU som gm. Är däremot uppgifterna påhittade kommer allt i ett annat läge. Nicket ”Pepparkakeman” säger sig ha sett PU ihop med annan mansperson parkera en bil mitt emot taxi runt 02:45. När jag läste detta första gången och såg nickets användarnamn kom jag instinktivt att associera på en viss person...Nästan så man anar ett spel bakom inlägget.

BW är ett ?

Det är tätt mellan pallplatserna i det här fallet. Givetvis är "mannen med pilotglasögon" mycket intressant, och givet att polisen fortfarande intresserar sig mycket för honom - även om han officiellt inte är misstänkt längre.

DNA-spåren kan vi sannolikt glömma, eftersom de vid det här laget borde ha gett resultat. Möjligen att eventuell "släktforsknings-DNA" kan ge något, men har polisen verkligen intresse av att lägga energi på det?

PU är för mig mycket intressant, då jag inte förkastar PK:s berättelse (men har några kritiska funderingar kring den). Det är lätt för dem som vill få bort fokus från PU att hävda att PK är typ "helt blåst och trixar och har sig". För mig är det varningsflagg på det beteendet. Och vad vet vi om taxivittnena? Här har vi bara PU:s ord, och det var därför som jag för ett tag sedan efterfrågade om någon har en naturlig möjlighet att fråga Ulr*ka K och S*sanne B, till exempel. När det gäller "Pepparkakeman" kan han lika gärna ha varit någon som "ställde upp för PU" i tråden. Är det någon som har möjlighet att fråga PK IRL, förresten?
Senast redigerad av Ugglan. 2019-11-12 kl. 21:39.
Citera
2019-11-12, 21:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Lägg ner Ugglan, vad är det här för fjantigheter? Din inställning förstör tråden, du aer till att inget får ifrågasättas eller diskuteras här. Har du legat sömnlös för att det dyker upp andra åsikter och infallsvinklar än dom du själv driver?
Det verkar vara hög tid att upplysa dig om att det här är inte är din privata blogg utan en mordtråd på Flashback. Jag förstår verkligen inte vad ditt problem är?

Och nej, jag är inte ute efter att ta på mig en i din vilda fantasi påhittad så kallad "ledartröja". Jag har ej heller något behov av att vara "den som ni ska tro på" som du så stolligt uttryckte det.
Och varför kan du aldrig tala i egen sak? Varför låtsas du av någon outgrundlig anledning föra hela trådens talan genom att använda dig av härskartekniken att alltid säga "vi" när du skriver här, en osmaklig egenhet som du alltid har haft. Din paranoia verkar för övrigt slå nya rekord.

Men du kan vara lugn och vill du veta en sak? DU får jättegärna vara ledaren här om du vill för jag inget som helst intresse av att styra tråden.

Det enda jag vill är att i all välmening bidra med lite nya infallsvinklar. Sen är det givetvis alltid intressant att gräva lite djupare i saker som man märker gör dig upprörd.

Men, men.. jag ber väl så hemskt mycket om ursäkt att jag störde friden genom att posta ett par inlägg i tråden det var ju trots allt ett år sedan jag senast skrev något här.

Vad det gäller PU och Kvasta-Sara så tror vad jag vill om dom för vi har alla rätten att ha en egen åsikt eller hur?
Vad du anser och hur du tänker kring dessa karaktärer intresserar mig inte.

Nu var det just du som själv skrev att tråden behövde styras upp eftersom vi var så snett ute. När man skriver det och sedan börjar "fostra" tråden, är det vad jag kallar att ta på sig ledartröjan.
Citera
2019-11-12, 21:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Nu var det just du som själv skrev att tråden behövde styras upp eftersom vi var så snett ute. När man skriver det och sedan börjar "fostra" tråden, är det vad jag kallar att ta på sig ledartröjan.

Dom allra flesta tål lite konstruktiv kritik och reagerar inte i affekt som du gör. Du tål ingenting, ingen annan har ju klagat så uppenbarligen var det jag tog upp inget att gå i taket för. Din paranoia förstör mycket, det är väldigt tråkigt.

DU om någon ska väl inte tala om att "fosta" tråden och yra om att ta på sig ledartröjan!? Man tar sig för pannan... nu är du patetisk, pinsam på riktigt!
*stor skämskudde*
Har du verkligen ingen som helst självinsikt eller åtminstone ett litet uns av självkritik?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2019-11-12 kl. 22:31.
Citera
2019-11-12, 23:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Det är tätt mellan pallplatserna i det här fallet. Givetvis är "mannen med pilotglasögon" mycket intressant, och givet att polisen fortfarande intresserar sig mycket för honom - även om han officiellt inte är misstänkt längre.

DNA-spåren kan vi sannolikt glömma, eftersom de vid det här laget borde ha gett resultat. Möjligen att eventuell "släktforsknings-DNA" kan ge något, men har polisen verkligen intresse av att lägga energi på det?

PU är för mig mycket intressant, då jag inte förkastar PK:s berättelse (men har några kritiska funderingar kring den). Det är lätt för dem som vill få bort fokus från PU att hävda att PK är typ "helt blåst och trixar och har sig". För mig är det varningsflagg på det beteendet. Och vad vet vi om taxivittnena? Här har vi bara PU:s ord, och det var därför som jag för ett tag sedan efterfrågade om någon har en naturlig möjlighet att fråga Ulr*ka K och S*sanne B, till exempel. När det gäller "Pepparkakeman" kan han lika gärna ha varit någon som "ställde upp för PU" i tråden. Är det någon som har möjlighet att fråga PK IRL, förresten?

Nu återgår vi till fallet.
Citera
2019-11-13, 00:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Nu återgår vi till fallet.

Vilka "vi"? När ska du lära dig att tala för dig själv?

Citat:

PU spåret kommer långt ned på min lista. Förutsatt att uppgifterna om taxikön m.m. är sann blir tidsplanen tajt att få ihop med PU som gm.

Det låter klokt, PU finns inte ens med på min lista.

Citat:

Nicket ”Pepparkakeman” säger sig ha sett PU ihop med annan mansperson parkera en bil mitt emot taxi runt 02:45. När jag läste detta första gången och såg nickets användarnamn kom jag instinktivt att associera på en viss person...Nästan så man anar ett spel bakom inlägget.

Ja märkliga inlägg som är kopplade till PU råder det ingen brist på.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2019-11-13 kl. 00:54.
Citera
2019-11-13, 12:07
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Fick aldrig något svar sist så frågar igen; hur var det med den korpulente mannen som snygfotograferades på någon nöjespark? Har han tagit bladet från munnen?

Vidare; har polisen frågat ut och kartlagt "vittnet" med hunden ordentligt?
Senast redigerad av Ettsjutretton 2019-11-13 kl. 12:14.
Citera
2019-11-13, 14:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Fick aldrig något svar sist så frågar igen; hur var det med den korpulente mannen som snygfotograferades på någon nöjespark? Har han tagit bladet från munnen?

Vidare; har polisen frågat ut och kartlagt "vittnet" med hunden ordentligt?

Vilket av vittnena med hund?
Citera
2019-11-13, 15:28
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Vilket av vittnena med hund?
Kvinnan som sade sig ha hört Anderssons skrik och två upprörda mansröster.
Citera
2019-11-13, 18:09
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Vilka "vi"? När ska du lära dig att tala för dig själv?

Det låter klokt, PU finns inte ens med på min lista.

Ja märkliga inlägg som är kopplade till PU råder det ingen brist på.

Du verkar ju inte vara någon idiot iaf även om det ibland trillar in lite inlägg som kan tyckas lite märkliga men som jag förmodar iaf till en del är till för att "röra om i grytan", provocera o framkalla motatgument som kanske kan vara användbara.

Det kanske gäller delar av ditt inlägg ovan också men att inte alls ha med PU på listan över individer potentiellt inblandade i försvinnandet är onekligen lite udda iaf med det som hittills har kommit fram itråden. PK's trovärdighet är ju onekligen på en ganska låg nivå, han har ju milt sagt framställts i dålig dager här i tråden, med viss rätta får man nog tyvärr säga. Väger man däremot in övriga som också sätter fingret på PU (Jens Lundell*,, Niklas M.Bj. samt en del anonyma i både tråd o pm) så känns ditt ställningstagande lite märkligt såvida du inte sitter inne med uppgifter som inte framkommit i tråden.

Ja, PU finns med på min lista, men han är än så länge definitivt inte ensam om det.

BW igen ja, och återigen frågar man sig vad det kan vara för alibi han kan ha för perioden typ från 02.15 till ?04?. Det borde med tanke på tiden rimligen vara en person (kvinna påstås) som han träffade på torget lr möjligen inne på Stadt. Om så är fallet borde detta alibi som högst troligt inte har några djupare/starkare band till BW ljuga, o iaf inte efter längre tid stå fast vid en ev. lögn. Jag tror iaf man kan utesluta att alibit skulle vara mor lr syster, vilka dock ev. skulle kunna tänkas ljuga för BW. Tyvärr verkar det inte finnas någon trådare som har närmare koll på hur det ligger till med BW's alibi.
Citera
2019-11-13, 22:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Du verkar ju inte vara någon idiot iaf även om det ibland trillar in lite inlägg som kan tyckas lite märkliga men som jag förmodar iaf till en del är till för att "röra om i grytan", provocera o framkalla motatgument som kanske kan vara användbara.

Det kanske gäller delar av ditt inlägg ovan också men att inte alls ha med PU på listan över individer potentiellt inblandade i försvinnandet är onekligen lite udda iaf med det som hittills har kommit fram itråden. PK's trovärdighet är ju onekligen på en ganska låg nivå, han har ju milt sagt framställts i dålig dager här i tråden, med viss rätta får man nog tyvärr säga. Väger man däremot in övriga som också sätter fingret på PU (Jens Lundell*,, Niklas M.Bj. samt en del anonyma i både tråd o pm) så känns ditt ställningstagande lite märkligt såvida du inte sitter inne med uppgifter som inte framkommit i tråden.

Ja, PU finns med på min lista, men han är än så länge definitivt inte ensam om det.

BW igen ja, och återigen frågar man sig vad det kan vara för alibi han kan ha för perioden typ från 02.15 till ?04?. Det borde med tanke på tiden rimligen vara en person (kvinna påstås) som han träffade på torget lr möjligen inne på Stadt. Om så är fallet borde detta alibi som högst troligt inte har några djupare/starkare band till BW ljuga, o iaf inte efter längre tid stå fast vid en ev. lögn. Jag tror iaf man kan utesluta att alibit skulle vara mor lr syster, vilka dock ev. skulle kunna tänkas ljuga för BW. Tyvärr verkar det inte finnas någon trådare som har närmare koll på hur det ligger till med BW's alibi.

BW:s påstådda alibi måste stå att finna bland folk på torget, i så fall. Om BW och Helena möts kanske runt 02:05 och hon attackeras i Kohagen runt 02:15 till 02:20, måste ju BW - för att redan då ha haft ett alibi - ha varit bland folk på torget som kunde vidimera att han faktiskt var där redan då. Har han ett sådant alibi? Eller har han ett alibi för tiden mellan kanske 02:55 och framåt? En ack så viktig fråga.
Citera
2019-11-13, 22:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Mannen med pilotglasögon är fortfarande nr.1 för mig, därefter DNA spår och sedan övriga manliga besökare på Stadt som hade relation till H. Att gm inte alls var ute på stan tror jag inte på, även om det inte kan uteslutas helt.

PU spåret kommer långt ned på min lista. Förutsatt att uppgifterna om taxikön m.m. är sann blir tidsplanen tajt att få ihop med PU som gm. Är däremot uppgifterna påhittade kommer allt i ett annat läge. Nicket ”Pepparkakeman” säger sig ha sett PU ihop med annan mansperson parkera en bil mitt emot taxi runt 02:45. När jag läste detta första gången och såg nickets användarnamn kom jag instinktivt att associera på en viss person...Nästan så man anar ett spel bakom inlägget.

BW är ett ?

Jag har en fråga till dig, Propparn. Du har ju varit en av typ fyra, fem användare som ganska ihärdigt har hängt ut KM som "mannen med pilotglasögon". Alla har i princip tystnat om det, även du. Hur tänker du kring det? Dessutom känns det ibland som att du har "bytt sida", så att säga. Tankar om denna min fundering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in