2019-11-12, 20:09
  #10057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Man kan prata om hur det var när man blev förälskad, minnas tillsammans hur allting kändes när passionen brann som hetast. Hur man plötsligt inte kunde tänka sig livet utan Honom eller Henne. Hur det inte fanns någon vackrare, attraktivare, klokare, finare i världen. Gärna gå in på detaljnivå ("Din doft i halsgropen gjorde mig helt galen.") Inte glömma det, fast vardagen kan kännas lite jämngrå mellan varven och passionen för tillfället mer liknar ett litet värmeljus.

Man kan tänka på, varje dag, vad man kan göra för att ens älskling ska ha det lite bättre på något sätt. Och se till att göra det/säga det också. (Inga stora grejer alltså utan mer sånt som underlättar tillvaron för den andra.)

Man kan lägga märke till allt positivt man ser hos den andra, sånt han eller hon gör, säger etc och berätta att man ser det om det känns rätt. Istället för att leta fel och fokusera på negativa saker. (Det är oerhört mycket vanligare att folk öppnar näbben och kläcker ur sig något negativt de lagt märke till än något positivt, och det sätter sig också mycket starkare i den andra vilket tyvärr ofta får positiva anmärkningar att minska i värde.)

OnT: Sånt här är svårt att åstadkomma med folk vars tid man köper. Det går inte att komma ifrån.

Precis om män väljer prostituerade så kommer de få svårt att ha respekt för kvinnor. De kommer inte vara lika snälla och omtänksamma.

Inte kvinnorna heller om de säljer att vara vänliga kommer de inte vara det lika mycket.
Citera
2019-11-12, 20:12
  #10058
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Jag har funderat igenom saken lite grann och insett att jag hade nog också kört en yxa i huvudet på någon som försökt sno mina prylar. Lätt.

Ibland fantiserar jag faktiskt om att jaga folk i skogen med yxa som jag tycker illa om. Bättre terapi än att gå till psykologen faktiskt. Ipsi har rätt, det borde bli den nya folksporten. Ipsi är vis.

Men när det gäller våldtäkt så finns det mycket pengar att få ut på försäkringen + skadestånd om gärningsmannen grips så det kanske är värt att bli påsatt en stund i skogen även om du inte gillar det. Och om du hade en dotter i våldtagbar ålder så kan du ta med henne ut på skogsrundan också så blir det ännu mera pengar.

För det lär väl dröja ett tag till innan bordeller blir lagliga i Sverige så våldtäktsmän lär nog fortsätta smyga i buskarna ett tag till.

Om du vill bättra på dina skills att ta livet av folk så rekommenderar jag jaktpilar och pilbåge i den styrka du kan hantera. Då kan du sätta en dödlig pil i en våldtäktsman på lite längre avstånd.

Fast då blir det ju inget skadestånd förstås...
Nåja, måltavlan i denna nya folksport skulle naturligtvis vara du.
Citera
2019-11-12, 20:14
  #10059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Kritik mot kvinnor?

Är du galen?

Kvinnor har inte kritiserats på den här sidan millennieskiftet.
I övrigt har du helt fel. Det är inte kvinnobristen, utan intelligensbristen som är roten till det onda.

Fast vi vet inte vad som pågår i skolan är det ett stort överskott på män där så kan kvinnor känna sig nertryckta , eller rädda.

Det är mer en brist på gillande , fast det finns ett visst samband mellan intelligens och vänlighet.

Intelligenta är mer vänliga eftersom de förstår att det fungerar bättre.
Citera
2019-11-12, 20:27
  #10060
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Kritik mot kvinnor?

Är du galen?

Kvinnor har inte kritiserats på den här sidan millennieskiftet.
I övrigt har du helt fel. Det är inte kvinnobristen, utan intelligensbristen som är roten till det onda.
Det fattar du väl, hade bara männen haft lite innanför pannbenet så hade vi löst det där med kvinnobrist för länge sedan.
Slaktat alla under 185 cm, under 120 i IQ h, sedan sorterat ut alla som visat tecken på att inte följa strömmen så hade ju kvinnor och män kunnat leva i harmoni i paradiset.
Och efter det hade vi män sett till att vänligt men bestämt förklara för de icke parningsdugliga honorna att de förvisso inte duger till avel, men de kan åtnjuta frukterna av vår samhällsträvan genom att få lite betalt för att vi får tömma pungen i dem.
Missförstå mig nu inte, jag ironiserar inte om dig, däremot om vissa andra i tråden som sitter med svaren på alla livets gåtor.
Du verkar sansad, klok och vettig. Men det är egenskaper som inte är speciellt önskvärda i ett modernt samhälle.
Hursomhelst
Citera
2019-11-12, 20:34
  #10061
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Precis om män väljer prostituerade så kommer de få svårt att ha respekt för kvinnor. De kommer inte vara lika snälla och omtänksamma.

Inte kvinnorna heller om de säljer att vara vänliga kommer de inte vara det lika mycket.

Jag har läst några av dina inlägg, jag kan bara säga så här. Dina rosaskimrande tankar kommer inte ge dig mycket fett på sylen.
Jag har inte bestämt mig ännu för om du är så jävla dum i huvudet som du låter eller om du bara trollar. Men skit samma, kvinnor kommer aldrig köpa din lilla verklighetsfrånvända utopi. Livet är livet och vår biologi är inget du åsidosätter genom att spela någon sorts amatörmässig relationskonsult.
Faktiskt, jag borde väl egentligen inte rekommendera detta eftersom jag själv aldrig haft den erfarenheten, men ta och köp dig ett luder eller tre och få lite perspektiv på tillvaron så du kommer ur dina sentimentala hjärnspöken.
Citera
2019-11-12, 20:49
  #10062
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag har läst några av dina inlägg, jag kan bara säga så här. Dina rosaskimrande tankar kommer inte ge dig mycket fett på sylen.
Jag har inte bestämt mig ännu för om du är så jävla dum i huvudet som du låter eller om du bara trollar. Men skit samma, kvinnor kommer aldrig köpa din lilla verklighetsfrånvända utopi. Livet är livet och vår biologi är inget du åsidosätter genom att spela någon sorts amatörmässig relationskonsult.
Faktiskt, jag borde väl egentligen inte rekommendera detta eftersom jag själv aldrig haft den erfarenheten, men ta och köp dig ett luder eller tre och få lite perspektiv på tillvaron så du kommer ur dina sentimentala hjärnspöken.

Jo men vill du inte gilla kvinnor mycket ,det skulle kännas mycket bättre när du är nära dem.

Fast vad jag också tycker är att män som grupp gillar inte sig själva eftersom de har sett till att det är ett stort överskott på män.

Såg att Fridolin ska skilja sig och det innebär att hans ideer om livet inte var så fantastiska ,han kunde inte ens hålla relationen med sin fru på en hög nivå. Nu kanske han själv får lida för sin politik eftersom han själv har satt sig i en situation där han kommer ha svårare att hitta en ny kvinnlig partner. Han kanske t.o.m går ner sig i depression.
Citera
2019-11-12, 21:01
  #10063
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast du har ju ingen aning om hur mycket de anstränger sig, eller hur?
Du vet vad dina besök med dem innebär, du får tänka på att det finns fler kunder och fler besök.
De måste vara till lags, hålla god min, vara den perfekta personen. Därtill leverera en god upplevelse rent sexuellt.
Jag skulle i varje fall inte tro att det är "ingenting", och jag bör ju ha lite bättre bild av det än vad du har med tanke på att du är man och jag motsatsen. Jag tänker mig ungefär som en teaterföreställning, de går in i en roll och håller skådespelet uppe. Klart att det är ansträngande. Jag tycker det verkar mindre ansträngande att sitta i kassan på ICA faktiskt.

Eller så bör jag ha en lite bättre bild än vad du har med tanke på att jag är den av oss två som varit på en bordell.

Jag observerar en hel del mellan mina sessioner och jag berättar bara vad jag faktiskt ser.

Det är klart att det inte är ingenting - men relativt sett är det mycket mindre jobb för mycket mer pengar, jämfört med många andra jobb.
Citera
2019-11-12, 21:11
  #10064
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Jag har funderat igenom saken lite grann och insett att jag hade nog också kört en yxa i huvudet på någon som försökt sno mina prylar. Lätt.

Ibland fantiserar jag faktiskt om att jaga folk i skogen med yxa som jag tycker illa om. Bättre terapi än att gå till psykologen faktiskt. Ipsi har rätt, det borde bli den nya folksporten. Ipsi är vis.

Men när det gäller våldtäkt så finns det mycket pengar att få ut på försäkringen + skadestånd om gärningsmannen grips så det kanske är värt att bli påsatt en stund i skogen även om du inte gillar det. Och om du hade en dotter i våldtagbar ålder så kan du ta med henne ut på skogsrundan också så blir det ännu mera pengar.

För det lär väl dröja ett tag till innan bordeller blir lagliga i Sverige så våldtäktsmän lär nog fortsätta smyga i buskarna ett tag till.

Om du vill bättra på dina skills att ta livet av folk så rekommenderar jag jaktpilar och pilbåge i den styrka du kan hantera. Då kan du sätta en dödlig pil i en våldtäktsman på lite längre avstånd.

Fast då blir det ju inget skadestånd förstås...

Väldigt intressanta tankar du har. Det är lite fascinerande faktiskt, för en som mig. Jag har ju ett brinnande intresse för människans hjärna, psykologiska tillstånd och psykiatriska diagnoser.
Menar du allvar med vad du skriver, eller är du stundtals olika personer som visar olika sidor här i tråden?
Citera
2019-11-12, 21:27
  #10065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Och det är kvinnor som har röstat och jobbat aktivt för att det ska bli så här. Det betyder att det är så här kvinnor vill ha det. Respektera deras val.


Nej politik är ju att man kämpar för att sina egna ideer ska vinna och jag vill inte att feministernas ideer vinner.

Fast nu behöver det inte betyda att man hatar kvinnor. Den här SD-mannen älskar en S kvinna och det är bra.

https://www.expressen.se/nyheter/skalin-hon-ar-orattvist-skandalost-behandlad/
Citera
2019-11-12, 21:38
  #10066
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Nej politik är ju att man kämpar för att sina egna ideer ska vinna och jag vill inte att feministernas ideer vinner.

Fast nu behöver det inte betyda att man hatar kvinnor. Den här SD-mannen älskar en S kvinna och det är bra.

https://www.expressen.se/nyheter/skalin-hon-ar-orattvist-skandalost-behandlad/

1) Feminism är den politiska versionen av kvinnors åsikter. Om du är emot feminism då är du emot kvinnor.

2) Feminismen har redan vunnit. Vi har en feministisk regering, feminism är normen i samhället. Vi kommer aldrig att kunna gå tillbaka till 1950 talet.

3) Däremot kan vi använda feminism för att gynna män: tvinga kvinnor att försörja män, serva män sexuellt, se till att män får sex med fler kvinnor, att sociala förväntningar på män sänks.
Citera
2019-11-12, 21:40
  #10067
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Nej politik är ju att man kämpar för att sina egna ideer ska vinna och jag vill inte att feministernas ideer vinner.

Fast nu behöver det inte betyda att man hatar kvinnor. Den här SD-mannen älskar en S kvinna och det är bra.

https://www.expressen.se/nyheter/skalin-hon-ar-orattvist-skandalost-behandlad/

Ja, inte enligt hennes partikamrater i alla fall. Man knullar inte med en rasist ostraffat förstår du väl. Hon ser däremot ut som en trevlig tjej, så jag hoppas de finner lyckan ihop. Ganska snygg också, för du förstår, jag heter inte Muhammed och tycker att kvinnor som ser ut som prepubertabla småflickor är idealet.
Citera
2019-11-12, 21:49
  #10068
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Nej politik är ju att man kämpar för att sina egna ideer ska vinna och jag vill inte att feministernas ideer vinner.

Fast nu behöver det inte betyda att man hatar kvinnor. Den här SD-mannen älskar en S kvinna och det är bra.

https://www.expressen.se/nyheter/skalin-hon-ar-orattvist-skandalost-behandlad/
Nu är hon ju inte längre en S-kvinna , hennes sossekompisar kastade ut henne eftersom hon var kär i "fel" kille .
S måste ha tagit intryck av sina kärnväljare islamisterna och börjat köra "hederskultur-light" .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in