2019-11-12, 19:20
Medlem
Så Julia bor hemma hos Isabella? Verkar inte bättre än att hon inte klarar av att ta hand om barnen själv vilket är ett återkommande tema. Hon skriver att hon är 10 år yngre än henne själv , då går hon väl på gymnasiet? Känns lite skevt att hon ska ta hjälp av en så ung person som barnvakt varje dag!!
Citera
2019-11-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Tyckte bara att liknelsen är slående - hur de båda bedriver luftslott på ett manipulativt sätt.

Det har du synnerligen rätt i.
Med den lilla men ändå så otroligt viktiga skillnaden att Oscar har något Bella inte har: rätt klassbakgrund. Han är född in i ett sammanhang som Bella desperat försöker ta del av genom att klänga sig fast vid någon som förhoppningsvis ska tjänstgöra som biljett till de fina salongerna. Oscar kan falla högt men kommer ändå alltid att landa mjukt. Folk kommer att fortsätta respektera honom, bjuda in honom och låta honom behålla sin sociala position.

Till skillnad mot Bella som redan blivit en driftkucku i de flesta sällskap.

Se inte det här som att jag försvarar Oscar, utan det är bara ett konstaterande. Jag lägger ingen annan värdering i det, iaf inte här i Bellatråden.
Citera
2019-11-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Med den lilla men ändå så otroligt viktiga skillnaden att Oscar har något Bella inte har: rätt klassbakgrund. Han är född in i ett sammanhang som Bella desperat försöker ta del av genom att klänga sig fast vid någon som förhoppningsvis ska tjänstgöra som biljett till de fina salongerna. Oscar kan falla högt men kommer ändå alltid att landa mjukt. Folk kommer att fortsätta respektera honom, bjuda in honom och låta honom behålla sin sociala position.

Se inte det här som att jag försvarar Oscar, utan det är bara ett konstaterande. Jag lägger ingen annan värdering i det, iaf inte här i Bellatråden.

Instämmer!
Citera
2019-11-12, 19:55
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Som bloggare och företagare så saknade Isabella kulturellt och socialt kapital
Så även när Isabella hade ekonomiskt kapital så saknade hon vad som oftast behovs for att bli framgångsrik
Man kan klassificera fler typer av kapital såsom intellektuellt, vetenskapligt, spirituellt, humant osv (handlar inte om helt värdelösa DNA-analyser) men Isabella kommer inte ut som vinnare då heller
Det Isabella hade var att många entreprenorer har förlorat eller växt upp med en förälder
Men det räcker inte med att känna sig rotlös, värdelös och otrygg och ha det som drivkraft
Ekonomin är nämligen ganska effektiv så Isabella måste dessutom ha ett bidrag (service, produkt etc) som produceras och distribueras ekonomiskt effektivt
Det Isabella kom närmast med var bloggning och influencing men just det har hon av någon anledning lagt ner
Senast redigerad av qutm 2019-11-12 kl. 20:11.
Citera
2019-11-12, 20:26
Medlem
Charta.12s avatar
Kommer det att komma fler avslöjande gällande Isabella Löwengrip?
Citera
2019-11-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Kommer det att komma fler avslöjande gällande Isabella Löwengrip?

Skrev inte Efternamn08 att det var en del 2 på Sv.D?
Det kommer alltid mera med Bella, tar aldrig slut.
Citera
2019-11-12, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Som bloggare och företagare så saknade Isabella kulturellt och socialt kapital
Så även när Isabella hade ekonomiskt kapital så saknade hon vad som oftast behovs for att bli framgångsrik
Man kan klassificera fler typer av kapital såsom intellektuellt, vetenskapligt, spirituellt, humant osv (handlar inte om helt värdelösa DNA-analyser) men Isabella kommer inte ut som vinnare då heller
Det Isabella hade var att många entreprenorer har förlorat eller växt upp med en förälder
Men det räcker inte med att känna sig rotlös, värdelös och otrygg och ha det som drivkraft
Ekonomin är nämligen ganska effektiv så Isabella måste dessutom ha ett bidrag (service, produkt etc) som produceras och distribueras ekonomiskt effektivt
Det Isabella kom närmast med var bloggning och influencing men just det har hon av någon anledning lagt ner

Fyndigt och kul att du fick med ”DNA-analyser” tycker jag.
Bella är faktiskt lite imponerande trots allt, hon har ju hållit i så många år. Vem trodde det?
(Jag trodde ingenting, jag var knappt medveten om henne).
Citera
2019-11-12, 20:44
Medlem
Expressen
https://www.expressen.se/noje/loweng...kommentarerna/
Citera
2019-11-12, 20:44
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Skrev inte Efternamn08 att det var en del 2 på Sv.D?
Det kommer alltid mera med Bella, tar aldrig slut.

Den soppan lär aldrig slut!
ok, har inte koll på vad Efternamn08 skriver.
Dessutom så ska man nog ta det Efternamn08 med en rejäl nypa salt.
Citera
2019-11-12, 20:48
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Intressant citat i en gammal Expressen-artikel:

Citat:
Tidigare arbetade Isabella Löwengrip Spångberg och Odd Spångberg tillsammans, där Odd Spångberg hade en anställning på bloggarens företag. Men han valde att sluta efter bara ett halvår.

– Det funkade inte helt enkelt. Jag tror han fick se en sida av sin fru som inte var så trevlig, har "Blondinbella" sagt om anställningen.

https://www.expressen.se/noje/blondi...-partiledarna/
Citera
2019-11-12, 20:49
Medlem
Isabella bor på hotell när hon är i Göteborg. Men det visste ni säkert om redan
Som jag skrev tidigare, efter socialtjänstens möte med Isabella och Odd så bestämdes det att Isabella inte ska vara ensam med barnen.
Isabella är inte pank. Nu har hon fått in några svarta smygreklaminlägg, efter alla hemska skriverier om Espresso house och hur de behandlar personalen så flyr kunderna Espresso house. Nu kommer gäster och vill äta chokladbollar. Vips 50 000kr svart i fickan.

Köpta kommentarer reagerar folk på nu först, läs gärna gamla inlägg på Instagram och se mängder med spanska och engelska kommentarer med tömma profiler.
Citera
2019-11-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Den soppan lär aldrig slut!
ok, har inte koll på vad Efternamn08 skriver.
Dessutom så ska man nog ta det Efternamn08 med en rejäl nypa salt.

Fel. Efternamn08 ska inte underskattas. Se historik i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in