2019-11-12, 11:43
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag gillar inte Trump speciellt mycket. Det är mest det att när jag ser hur jävla korkade ni "Orange Man Bad"-idioter är så att det är svårt att inte kommentera.

Ok. Så du tror att det här första samtalet var det viktigaste?

Men det blir intressant att se hur han kommer att beskriva det.
Det andra samtalet var ju PERFECT. Och detta första samtal måste ha varit ännu mera PERFECT. Viktigare och perfektare. Antagligen det perfektaste samtal som någon president någonsin haft.
Citera
2019-11-12, 11:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Ok. Så du tror att det här första samtalet var det viktigaste?

Men det blir intressant att se hur han kommer att beskriva det.
Det andra samtalet var ju PERFECT. Och detta första samtal måste ha varit ännu mera PERFECT. Viktigare och perfektare. Antagligen det perfektaste samtal som någon president någonsin haft.
Vad får dig att tro att jag "tror" något. Jag bara citerade ett Tweet , som kändes relevant för tråden, utan att kommentera det överhuvudtaget. Har du något svar på tweeten, svara Trump.

Ni är så febrigt uppskruvade i er foliehattsvärld att det sedan länge passerat den punkt när det bara var löjligt. 🤡
Citera
2019-11-12, 11:54
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
8 milliarder dollar av skattebetalarpengar från USA förskingrade Burismas styrelse, det mesta gick till Oligarkens bank för tvättning. Pengarna är nu borta. Burismas oligark ägde nämligen en bank i tillägg.

Vet inte varifrån du fått just den siffran, men man vet ju att britterna frös oligarkens tillgångar pga misstänkt penningtvätt och att åklagaren Shokin vägra lämna ut dokument om oligarken till britterna.

Citat:
Hunter Biden må pressas i vittnesbåset.

Han kommer inte att vittna. Schiff kommer inte att godkänna sådant som inte är relevant för impeachment.

Om det finns bevis för att Bidens begått brott så finns det gott om myndigheter och möjligheter att starta en separat utredning om den saken.
Citera
2019-11-12, 12:05
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"Utredningen lades ju ner därefter..."
Din logik förutsätter att det var korruption Burisma... Om det inte var det då...?

"Varför är det okej att IMF och andra hotar med att hålla inne bidrag"
Det finns väl inget som tyder på att tex chefen av IMF personligen tjänade på stoppa detta bistånd?
1. Varför ens utreda det hela ifrån början, om det nu inte fanns korruption?

2. Hur vet vi det? Sen var inte min fråga om IMF chefen tjänade nåt på det, utan varför är man okej med att IMF och världssamfundet etc kan hota med att inte betala ut bidrag för att man vill ha nåt i gengäld, men inte Trump?

Antagligen så har väl Trump gjort fel i att inte ta det hela vidare till rätt instans. Hade han varit lite smartare så hade han väl blandat in FBI eller vilka det nu är som ansvarar för den här frågan. Men kanske kände han att dom inte går att lita på, och att Biden antagligen har kontakter högt upp i FBI med, och att han därför skulle få hjälp med att komma undan. Tänker på hela soppan med hon kvinnan ifrån FBI, som hade ljugit och raderat viktiga meddelanden osv...

Om man nu ansåg att shokin inte gjorde sitt jobb som åklagare, varför lägga ner allt därefter? Bör inte en annan ta över det hela för att gräva djupare?

Jag är inte alls insatt i hela den här soppan. Vet inte ens varför shokin började utreda Burisma. På order av vem? Men jag anar ugglor i mossen när Bidens son får ett toppjobb och far hans gör allt för att få bort en utredning.
Citera
2019-11-12, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
1. Varför ens utreda det hela ifrån början, om det nu inte fanns korruption?

2. Hur vet vi det? Sen var inte min fråga om IMF chefen tjänade nåt på det, utan varför är man okej med att IMF och världssamfundet etc kan hota med att inte betala ut bidrag för att man vill ha nåt i gengäld, men inte Trump?

Antagligen så har väl Trump gjort fel i att inte ta det hela vidare till rätt instans. Hade han varit lite smartare så hade han väl blandat in FBI eller vilka det nu är som ansvarar för den här frågan. Men kanske kände han att dom inte går att lita på, och att Biden antagligen har kontakter högt upp i FBI med, och att han därför skulle få hjälp med att komma undan. Tänker på hela soppan med hon kvinnan ifrån FBI, som hade ljugit och raderat viktiga meddelanden osv...

Om man nu ansåg att shokin inte gjorde sitt jobb som åklagare, varför lägga ner allt därefter? Bör inte en annan ta över det hela för att gräva djupare?

Jag är inte alls insatt i hela den här soppan. Vet inte ens varför shokin började utreda Burisma. På order av vem? Men jag anar ugglor i mossen när Bidens son får ett toppjobb och far hans gör allt för att få bort en utredning.

Sluta fundera på Biden och Burisma. Det handlar om att Trump inte ville betala ut pengar till Ukraina om inte Ukraina hjälpte Trump inför valet 2020.
Citera
2019-11-12, 12:48
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ok, så världens bidrags- och långivare borde ha accepterat en riksåklagare som kräver mutor av oligarker i utbyte mot att inte utreda dem? Liksom, "ja det låter sjysst, vi fortsätter gärna att bidra med våra miljarder till det systemet"?
Eh... Va? Lägg av dina halmgubbar.

Det handlar om Bidens uppenbara jäv i den här situationen. Eller är det inte uppenbart?
Citat:
Annars var det tydligen 50k, jag skrev fel i en tidigare post.

$50k som jag skrev eller 500k SEK.

Citat:
Hur kan du fortfarande vara kvar i den frågan?
För det är vad 2020 kommer att handla om.
Redan faktiskt:
https://www.politico.com/news/2019/11/11/biden-iowa-new-hampshire-2020-poll-numbers-068769
Why Biden is crushing it nationally — but slipping in Iowa and N.H.
Citat:
There's the fact that Biden pulled back on early state ad spending — both on TV and digitally — while competitors ramped up. Finally, the Trump factor: The president's reelection campaign has been running anti-Biden ads on TV in Iowa and more broadly over social media platforms like Facebook and YouTube.
Varför är du kvar och försvarar en uppenbar jävsituation är fråga

Citat:
"The first and therefore most important"?

Ni som gillar Trump, bedömer ni att han ens tror på sånt här själv, eller tror han bara att hans väljare sväljer vilka korkade påståenden som helst?

Det här är ett rutinmässigt artighetssamtal efter valet.
Congratulations on your tremendous victory, hoppas vi kan träffas snart, samarbetet mellan våra länder, bla bla.

Iofs kan det vara svårt för Trump att hålla sig till ens ett sånt enkelt manus, men det vore väldigt märkligt om samtalet innehöll någonting kontroversiellt.

Enda orsaken till att det släpps just nu är för att flytta lite fokus från de open hearings som inleds i morgon.

Det hette tidigare att han skulle släppa det i dag, men det kanske har flyttats fram?

För det första: vilka jävla halmgubbar #triggered. Andas!

För den andra:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-11-09/trump-may-release-transcript-of-april-ukraine-call-on-tuesday
Trump May Release Transcript of April Ukraine Call on Tuesday
Citat:
President Donald Trump said he’s prepared to release the transcript sought by House Democrats of his first phone call with Ukraine’s president, in April, as soon as Tuesday.
Citat:
It’s of interest to House Democrats leading the inquiry.
Demsen: TRUMP ORANGE BAD släpp transcriptet!
Trump: OK.
TDS-personerna: Enda orsaken till att det släpps just nu är för att flytta lite fokus från de open hearings som inleds i morgon.

Sök hjälp
Citera
2019-11-12, 12:49
Medlem
Citat:
I will be releasing the transcript of the first, and therefore more important, phone call with the Ukrainian President before week’s end!

03:31 - 12 nov. 2019

Varför skriver idioten såna här saker? Att han kanske ska göra att mer viktigt telefonsamtal med Ukrainas president före helgen?

Så han menar att han sitter något som är bra för honom och att han kanske ska göra det offentligt - lite senare i veckan. Varför inte vänta med det till nyår? Vad är det för fel på presidenten? Det här gör ju ont!

Och om det där skulle vara ett helt perfekt samtal, så förändrar ju inte det ett jävla nå!

VAD ÄR DET FÖR FEEEEL PÅ PRESIDENTEN? VAAAAAAAD???
Citera
2019-11-12, 12:52
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Han kommer inte att vittna. Schiff kommer inte att godkänna sådant som inte är relevant för impeachment.

Schiff? Cocaine Mitch bestämmer allt. Senaten är både åklagare och domare

Med detta sagt kommer Cocaine Mitch & Graham med största sannolikhet INTE att bjuda in Hunter. Så att Trump kan fortsätta prata om honom
Citera
2019-11-12, 13:30
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Sluta fundera på Biden och Burisma. Det handlar om att Trump inte ville betala ut pengar till Ukraina om inte Ukraina hjälpte Trump inför valet 2020.
Varför borde jag sluta med det? Så enligt dig så finns det inget skumt alls med Burisma och bidens son? Allt är grönt? Har bägge sidor kommit överens om att så är fallet?

Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Varför skriver idioten såna här saker? Att han kanske ska göra att mer viktigt telefonsamtal med Ukrainas president före helgen?

Så han menar att han sitter något som är bra för honom och att han kanske ska göra det offentligt - lite senare i veckan. Varför inte vänta med det till nyår? Vad är det för fel på presidenten? Det här gör ju ont!

Och om det där skulle vara ett helt perfekt samtal, så förändrar ju inte det ett jävla nå!

VAD ÄR DET FÖR FEEEEL PÅ PRESIDENTEN? VAAAAAAAD???
Jeez, andas och ta och läs om tweeten. Din översättning är inte korrekt. Han säger varken kanske eller att han ska göra ett samtal. Dålig på engelska, eller bara läst hastigt?
Citera
2019-11-12, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Varför borde jag sluta med det? Så enligt dig så finns det inget skumt alls med Burisma och bidens son? Allt är grönt? Har bägge sidor kommit överens om att så är fallet?

Jeez, andas och ta och läs om tweeten. Din översättning är inte korrekt. Han säger varken kanske eller att han ska göra ett samtal. Dålig på engelska, eller bara läst hastigt?

gudars, släpp Bidens... Hunter kunde vara misstänkt barnporrmagnat med småflickor i Ukraina.

Det gör det INTE rätt att Trump himself kräver ett offentligt skådespel av Ukrainas president om en pågående utredning av Hunters barnporr-program.
Citera
2019-11-12, 13:57
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Eh... Va? Lägg av dina halmgubbar.

Det handlar om Bidens uppenbara jäv i den här situationen. Eller är det inte uppenbart?

Ok, så det var rätt att få Shokin sparkad, men budskapet framfördes av fel person?

Biden framförde USA:s linje i frågan, inte sin egen personliga. Och allt detta har varit känt i fyra år redan, men ingen annan än Rudy Giuliani har funnit anledning att utreda det.

Var det klockrent att Hunter samtidigt satt i styrelsen? Absolut inte. Men ingen verkar ha ansett att det var något brottsligt eller åtalbart. Trump har i stället drivit en kampanj genom irregulära kanaler och privatpersoner i stället för att yrka på en officiell utredning. Varför?

Tror att jag med detta avslutar diskussionen om Biden, eftersom det dessutom är OT enligt mods, och snart blir det väl varningar och raderanden.

Citat:
För det första: vilka jävla halmgubbar #triggered. Andas!
För den andra:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-11-09/trump-may-release-transcript-of-april-ukraine-call-on-tuesday
Trump May Release Transcript of April Ukraine Call on Tuesday

Demsen: TRUMP ORANGE BAD släpp transcriptet!
Trump: OK.
TDS-personerna: Enda orsaken till att det släpps just nu är för att flytta lite fokus från de open hearings som inleds i morgon.

Sök hjälp

Ok, jag har inte sett demokraternas krav på detta transkript. Har du? Bra att han publicerar det förstås, en och en halv månad efter det förra och lagom till open hearings.
Min "halmgubbe" var bara en förutsägning av samtalets innehåll.

Jag undrade tidigare också hur han skulle beskriva detta första samtal när det andra var PERFECT. Tydligen har han tidigare kallat det första samtalet BEAUTIFUL.
Så nu har vi ett PERFEKT samtal och ett VACKERT samtal.
Han är allt fin Trumpen. Jag känner inte till någon annan som har så vackra och perfekta telefonsamtal med folk.
Citera
2019-11-12, 14:00
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Schiff? Cocaine Mitch bestämmer allt. Senaten är både åklagare och domare

Med detta sagt kommer Cocaine Mitch & Graham med största sannolikhet INTE att bjuda in Hunter. Så att Trump kan fortsätta prata om honom

Aha, vi pratar om senaten nu? De vill ju kalla Hunter till husets hearings.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in