2019-11-12, 11:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det vill väl alla älskarinnor definitionsmässigt? (Även de som själva förnekar och låtsas att de är nöjda som det är).

Men den kvinna som duger som älskarinna kanske inte är bästa fru-material? Hur skulle SD kunna lita på LW i framtiden?

Att sen bilda en styvfamilj är inte heller särkilt lockande för många, eftersom det innebär än mer jobb. Fler ungar att hålla reda på, mindre fritid att ränna i skogen, fler vuxna som ska bestämma och komma överens. SD kanske kunde inte tänka sig att ha LW som styvmamma till sina barn med tanke på hur illa hon tog hand om sina egna?

Nej, alla vill nog inte det. Många tycker nog det är gött att slippa dela vardagen.

Men du har en poäng i det speciella i en eventuell gemensam framtid. Dels så delar till viss del paret D och LW bekantskapskrets men även hur det skulle bli när hon träffar SDs släkt och bekanta utanför gc. "Du verkar bekant på något sätt" LW:"Ja, om du var på brölloppet med min man och hans förra fru så var det ju jag som vigde dem, vi kanske träffades där då?"
Uh.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-12 kl. 11:37.
Citera
2019-11-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det är LW:s egna egenskaper(att hon till och med berättade!!!avslöjade!!) som ledde fram till hennes död.

LW berättade i ett försök att överta SD.LW ville ju de skulle skiljas.

Ibland är det klokt att ge efter. Inte försöka vinna till vilket pris som helst.

Om nu mannen inte ha kunnat bestämma sig under 6 år, hur kunde LW övertyga sig själv om den "stora kärleken" från SD:s sida?

Och om SD nu INTE älskade henne, varför i helskuta ville LW ändå ha honom för sig själv?

Att inte kunna se sanningen i vitögat är dummare än låta det svida och gå vidare.
Citera
2019-11-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Generellt så är den administrativa rutinen att sådan orosanmälning görs av exempelvis polis eller åklagare som utreder föräldern men även väktare har den rutinen om de gör ett ingripande mot någon i vissa situationer.
Utifrån det kan man på god grund anta att soc fått in ärenden. Men vad de därefter ansett befogat att gå vidare eller inte med är för mig okänt.

Skulle du kunna länka till den informationen? Nu sökte jag bara lite kort men hittade inget uppenbart.
Citera
2019-11-12, 11:37
Medlem
Citat:
Nej, alla vill nog inte det. Många tycker nog det är gött att slippa dela vardagen.

Har jag svårt att tro på. Helt definitionsmässigt måste det vara förnedrande att anpassa sitt liv enligt älskarens (frus).
Det är många som hävdar att de är nöjda, men när man skrapar på ytan kommer missnöjet fram. T.ex. att man inte kan visa sig offentligt (förutom i mörka skogen låtsasjagandes av skatter), inga gemensamma storhelger, ingen framtid osv.

Uppenbarligen var åtminstone inte LW nöjd med sin roll som älskarinnan.
Citera
2019-11-12, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det räcker med att NW vet och har betättat för kamrater, deras föräldrar, lärare, UW, släkt etc.

Men fortsätt du att blunda för ett barns ord och insinuera att han är lögnare för att du vill skydda hans mors rykte.
Det var värst vad du plötsligt fått insyn i hela den W*sströmska familjen och deras vänner och bekanta. Du är ingen trovärdig källa då du så uppenbarligen ljuger om bl.a dina yrken.
Ingen kan väl på fullt allvar tro att du besitter några som helst kunskaper i varken psykologi eller forskning. Tror inte en sekund på att du skulle ha någon sorts insider-info om något gällande fallet. Sluta göra bort dig
Citera
2019-11-12, 11:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det räcker med att NW vet och har betättat för kamrater, deras föräldrar, lärare, UW, släkt etc.

Men fortsätt du att blunda för ett barns ord och insinuera att han är lögnare för att du vill skydda hans mors rykte.

Nej, nu vrider du dina spekulationer till sanningar.
Jag har aldrig påstått eller låtit påskina att NW ljuger.

Jag lämnar det helt öppet, jag har skrivit att det kan ha hänt.

Jag vet inte vad som har hänt, inte om det varit bråk, vad det handlat om, vad som har hänt, om polisen varit där eller soc. Ja vet inte om det har hänt multipla gånger.

Jag vet bara att Schazz skriver det.

Så hur i hela friden ska jag kunna säga något om att NW ljuger?

Inte du heller, kan säga/veta att det Schazz skriver är sant. Det är vad du tror. Sedan är det era tolkningar vad som har hänt där hemma.

Din trovärdighet skulle bli så mycket större om du skrev att detta är vad Schazz skrivit och att dina spekulationer utgår från det inlägget.

Nu, tänker jag inte diskutera detta mer.
Citera
2019-11-12, 11:46
Medlem
Citat:

Men du har en poäng i det speciella i en eventuell gemensam framtid. Dels så delar till viss del paret D och LW bekantskapskrets men även hur det skulle bli när hon träffar SDs släkt och bekanta utanför gc. "Du verkar bekant på något sätt" LW:"Ja, om du var på brölloppet med min man och hans förra fru så var det ju jag som vigde dem, vi kanske träffades där då?"
Uh.

Att hon inte insåg att en gemensam framtid med SD var helt uteslutet talar återigen om hennes gränslöshet. Bara att hon inte hade några gränser betyder ju inte att resten av samhället inte hade några heller.

Men en viss typ av människor vill låtsas att deras kärlekshistoria är så stark att de helt enkelt inte kunde agera på något annat sätt. De var helt i händerna på sina känslor utan att kunna tänka klart.

Jag har svårt att tro att SD någonsin ville ngt mer av LW än spänning, äventyr, sex, paus från vardagslivet etc. Den klassiska. Att sen LW inte kunde svälja detta beseglade hennes öde.
Citera
2019-11-12, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Skulle du kunna länka till den informationen? Nu sökte jag bara lite kort men hittade inget uppenbart.

Du får fråga någon som arbetar inom polis, åklagare eller ordningsvakt. Den lagstadgade anmälningsplikten gäller personer inom sjuk-och hälsovård, skola och liknande (även kriminalvård). Men det stipuleras även i rutiner för andra myndigheter att man bör göra orosanmälningar om en person beter sig aggressivt, hotfullt eller ovettigt som indikerar viss nivå av psykisk ohälsa (det behöver i det senare fallet inte handla om oro för ev barnen om ens sådan finns, det kan handla om att personen kanske visar tecken på demens).

Sedan är det ju givetvis så att en hotfull, våldsam person i ett sammanhang inte alls kanske är så i relation till sina familjemedlemmar men ofta kan det ju vata ett beteendemönster som finns överlag men det blir väl till soc att ev grotta mer i.
Citera
2019-11-12, 11:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
MH var där och har berättat.

Jag har inte tilltro till den tolkning som MH gjorde.
Du får tro vad du vill.

Det kan mycket väl ha hänt saker som kan varit oroväckande.
Hennes tolkningar lämnar jag därhän.
Citera
2019-11-12, 11:50
Medlem
Citat:
Du får fråga någon som arbetar inom polis, åklagare eller ordningsvakt. Den lagstadgade anmälningsplikten gäller personer inom sjuk-och hälsovård, skola och liknande (även kriminalvård). Men det stipuleras även i rutiner för andra myndigheter att man bör göra orosanmälningar om en person beter sig aggressivt, hotfullt eller ovettigt som indikerar viss nivå av psykisk ohälsa (det behöver i det senare fallet inte handla om oro för ev barnen om ens sådan finns, det kan handla om att personen kanske visar tecken på demens).

Sedan är det ju givetvis så att en hotfull, våldsam person i ett sammanhang inte alls kanske är så i relation till sina familjemedlemmar men ofta kan det ju vata ett beteendemönster som finns överlag men det blir väl till soc att ev grotta mer i.

Ja vi får väl se om någon sådan person kan svara här. Frågan till Rosamund i grundinlägget kvarstår om hen kan bekräfta att socialen varit inblandad hos paret Davidsson vid flera tillfällen och kanske vad det gällde också i så fall.
Citera
2019-11-12, 11:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte tilltro till den tolkning som MH gjorde.
Du får tro vad du vill.

Det kan mycket väl ha hänt saker som kan varit oroväckande.
Hennes tolkningar lämnar jag därhän.

Därför att du bara tror på det du vill
tro på.

Hon är den utomstående som har haft
mest insyn i fam W men det ska till varje
pris sopas under mattan.
Citera
2019-11-12, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja vi får väl se om någon sådan person kan svara här. Frågan till Rosamund i grundinlägget kvarstår om hen kan bekräfta att socialen varit inblandad hos paret Davidsson vid flera tillfällen och kanske vad det gällde också i så fall.

Men hur ska hon bekräfta något som antagligt lyder under sekretess?
Vad fiskar du efter? Eftersom du verkar förvänta dig att jag ska länka till en rutin som röjer min arbetsplats, och Rosamund ska "sälja" en kollega eller bekant?

Eller tror du inte på uppgiften om att orosanmälningar görs av vissa instanser i vissa situationer? Om du själv inte arbetar inom någon sådan verksamhet så går det bra att googla. Ett flertal kommuner har även information allmänt hållet (även privatpersoner kan anmäla, och dessutom anonymt men många kommuner plockar väl bort möjlighet till webanmälan eftersomfolk tyvärr har en benägenhet till okynnesanmälningar angående folk de inte gillar av andra skäl. Och anmälningarna måste hanteras inom ett dygn på så sätt att man ska ta ställning till om man går vidare eller notera varför man beslutar att ej gå vidare, så det kan bli ganska resurskrävande hantering).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-12 kl. 12:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in