2019-11-12, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det verkar ju lite konstigt ,att LW ville "prata vidare" med HD efter att HD gått isär med SD rent praktiskt.
Ja,självklart var/är paret Davidsson mer än besvikna på LW.
Tänk dig in i situationen själv.
Du är gift och den ene träffar en älskarinna/älskare.. Som om inte det vore nog så håller det på i hela 6 år(inte en engångsgrej).Dessutom innehåller detta en massa bråk.Bråk ville väl inte SD ha?Han ville ha KUL inte bråk.
Alltihop ledde tillslut så att Frugan fick nog(hur orkade hon stå ut i 6 år?)Hon måste mått så dåligt av alltihop.Hela deras liv faller i spillror.Allt de trott på och byggt upp tillsammans förstört.
Det är LW som kommit dem emellan och inte respekterar paret ett dyft.
Deras gemensamma nämnare är naturligtvis simpla älskarinnan.(Hur hade hon mage att gå till frun sen och beklaga sig?Vad trodde hon att hon hade att hämta hos HD? Och SD?)...
HD tar initiativ till skilsmässan. LW tycks tröttna på SD. Nu när SD är nyskild med allt vad det inneburit för honom(sliten trött och tanken på en älskarinna får honom att må illa skulle jag tro) då är han inte längre intressant objekt för LW. SD står ensam kvar.Han saknar sin fru och allt de har haft ihop.
HD(som inneerst inne inte vill skilja sig för barnens skull om inte annat) säger när SD förmodligen kryyper tillbaka hem till MAMMA HD..Okej.. för att jag ska kunna tro på dig att du inte går till LW igen och efter allt LW ställt till med(otrohet skilsmässa m m ) så får du ta livet av henne.När hon är borta för gott.Kom då hem till mig(din trygghet..)Men då,,bara då som först! HD är anstiftaren SD verktyget.Han förstår HD och innerst inne håller han med henne.LW borde föregått som den själavårdare hon utbildade sig till och låtit SD fått vara.Hon borde aldrig fallit för frestelsen.Detta är Pudelns Kärna.
Citera
2019-11-12, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den 21/11 hoppas jag att det kan bli mer substansrika diskussioner i fallet. Åklagaren har väl börjat delge försvaret/SD delar av FU, vilket bör framgå på ngt sätt.

Hoppas på åtal före jul!
Nu stämplar jag ut.
Jag ska också stämpla ut.
Vi får alla veta mer via nyheter så småningom.
Citera
2019-11-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så är det inte så värst ädla och rakryggade motiv bakom att hon väljer att dryfta det med HD. Om LW blivit sårad genom att bli bortvald kanske det handlar om att "ge igen" för vad hon måhända upplever som en oförrätt? Att hon tillfredställer sin tävlingsinstinkt snarare än att hon är mån om huruvida HD blir bedragen.

Det var så dags att börja måna om exfrun när skadan redan hade skett. Hade hon brytt sig då skulle hon aldrig ha börjat affären bakom hennes rygg. Och hade hon brytt sig då fanns det tidigare tillfällen att berätta sanningen än efter skilsmässan.

Och vilken sanningen kunde hon förresten berätta för HD? Att hon hade blivit förd bakom ljuset? (LW alltså). Det var det enda med säkerhet hon (LW) visste. Hon visste inte vad SD exempelvis kände gentemot sin fru.

Att "varna exfrun" 6 år i efterskott låter inte trovärdigt låter ju lite magstarkt.
Citera
2019-11-12, 10:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Skulle någon av er som har en massa påståenden kunna länka till en endaste källa?
Det börjar med en obekräftad uppgift som några av er tar som FAKTA, som sedan behandlas som ett ämne att diskutera vidare på, som att detta inte bara var en sanning, utan det ämne som tråden handlar om.

Tråden handlar inte om alla fel L*ena hade, om man inte tydligt visar att det har med mordet att göra, motivbilden och varifrån uppgifterna kommer.

Kanske du känner någon av de inblandade?
Har du fått info från någon källa att hon ville lätta sitt hjärta.

Jag har tröttnat på att tråden behandlar egna spekulationer som fakta.

Det har blivit multipla hit och multipla dit.

Att L*ena ville "lätta sitt hjärta" det är en spekulation.
Annars länka till källa/uppgiftslämnare.

Spekulationer ska behandlas som spekulationer och tydligt skrivas ut att det är något man tror/gissar/spekulerar om.

Tråden verkar har helt tagits över av personer var syfte verkar enbart att skriva ner offret av olika skäl, moralreligösa skäl, kvinnohat, rasistiska skäl, eller bara rent allmänt hatiska skäl för att själv känna sig bättre.

Konstigt att du inte ifrågasatte flixa81:s uppgift att "SD hade setts vid det aktuella området den aktuella tiden" trots att hon varken presenterade källa där vi kunde se att det stämde 😉

Varför ber du bara om källa när det handlar om uppgifter om Lena? Dessutom sådant som NW berättat. Hur kan du ifrågasätta trovärdigheten i hans ord? Och varför skulle de vuxna som hört honom föra det vidare på ett falskt sätt och inte precis så som han berättat det?

Sluta vara sådan dubbelmoralist.
När du börjar efterfråga källa från ALLA andra skribenter och dessutom FÅR det så kan du begära det av mig också.
Citera
2019-11-12, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag vet att barn älskar sin mor hur tokigt det än har varit under uppväxten.
Helt rätt Landbandy.
Jag är ledsen för barnen som mått så dåligt
Citera
2019-11-12, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur gammal var Lena när hon adopterades? Det kan vara förklaringen, att hon tyvärr inte fått lära sig korrekt barnuppfostransmetod och trodde sättet hon uppfostrades på var normalt.

Fast vi har ju ingen aning om hur LW och hennes bror har blivit uppfostrade i den svenska familjen hon hamnade i.
Citera
2019-11-12, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är inte särskilt många som flyttar så att de kan se in rakt till älskarinnans hus heller.
Om de inte har ett väldigt stort kontrollbehov.
Det verkar inte som om hon ville komma bort och glömma LW.
HD är anstiftare.Hon hade minutbevakning på LW från sin bostad.
Citera
2019-11-12, 10:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag har hela tiden varit väldigt tydlig med mina källor och hur mycket jag kan avslöja. Du inkluderar denna information rakt ner i ett inlägg utan någon som helst vidare anvisning och nu när jag ställer dig till svars för detta svarar du med en motfråga.

Om du inte vill ange exakt källa så kommer jag respektera detta. Men du bör åtminstone nämna det på något sätt när du för in ny information i tråden. På ditt inlägg låter det som att man skulle ha missat något tidigare uppenbart inlägg i forumet. Skillnaden i mitt inlägg är att flera postare lämnat samma uppgifter och att dessa inte var helt nya i tråden.

Mina är knappast nya heller endast mer detaljerade. Om du inte vill tro på de postare som lämnat likartade uppgifter förut i tråden så är det ju ditt problem och inget jag kan belastas för.

Edit
Det vore väl väldigt dumt av mig att börja lämna falska uppgifter nu när FUP är nära förestående.
Senast redigerad av Rosamund 2019-11-12 kl. 10:37.
Citera
2019-11-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hennes gränslösa beteende visar sig både i detta och att hon överhuvudtaget inledde relationen.

För en "vinnarskalle" måste det ha känt som ett stort nederlag att inte kunna vinna i detta ärende.
Ja,visst.Det är självklart att det förhåller sig så.Hon kunde aldrig vinna över HD.Visserligen blev det skilsmässa men jag tror att spänningen försvann då..
Ja,LW hade en sjukt gränsöverskridande personlighet.Där ser vi hur det kunde bli möjligt att ta livet av henne.Hon bjöd på det själv.
Citera
2019-11-12, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men samtidigt hade hon att tänka på sina barn (som ingen annan tycks ha tänkt på). Hon mycket hon än skulle ha velat glömma mannen, älskarinnan och deras affär då kunde hon ju inte göra barnen ogjorda.
HD är smartast av dem alla.Hämnden är ljuv.
Citera
2019-11-12, 10:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Konstigt att du inte ifrågasatte flixa81:s uppgift att "SD hade setts vid det aktuella området den aktuella tiden" trots att hon varken presenterade källa där vi kunde se att det stämde 😉

Varför ber du bara om källa när det handlar om uppgifter om Lena? Dessutom sådant som NW berättat. Hur kan du ifrågasätta trovärdigheten i hans ord? Och varför skulle de vuxna som hört honom föra det vidare på ett falskt sätt och inte precis så som han berättat det?

Sluta vara sådan dubbelmoralist.
När du börjar efterfråga källa från ALLA andra skribenter och dessutom FÅR det, först då har du rätt att begära det av mig.

Flixa har berättat vilka källor hon har haft.

Det NW har berättat?
Har han berättat om att L*ena gick till HD för att hon ville lätta på sitt hjärta?

Jag kan däremot inte se att att det kan vara någon som exakt vet vad L*enas syfte var att berätta för HD om otroheten, mer än hon själv. HD kan ha fått en förklaring, likaså vänner.

Och hur många gånger och vid vilka tillfällen och att det även var efter det att HD skiljt sig och flyttat, det har jag absolut inget minne av att vi har fått uppgifter om.

Vad gäller NW, så är källan Schazz.
Jag har inte sagt att det är osant, att det kan ha förekommit bråk och anmälningar. Källa är från en skribent.

Man kan inte säga att källan är NW. I något inlägg här igår uppgavs det att det var från många håll, från lärare, föräldrar och kompisar, utan att hänvisa till källa.

Källan om att NW har berättat saker, det är Schazz. Källa är inte NW i tråden. Källan i tråden är Schazz.

Om ni har fått uppgifter direkt från NW, lärare, föräldrar, kompisar.
Fine.
Skriv det då.
Citera
2019-11-12, 10:41
Medlem
Citat:
Mina är knappast nya heller endast mer detaljerade. Om du inte vill tro på de postare som lämnat likartade uppgifter förut i tråden så är det ju ditt problem och inget jag kan belastas för.

Edit
Det vore väl väldigt dumt av mig att börja lämna falska uppgifter nu när FUP är nära förestående.

Jag har aldrig påstått att du skulle lämna falska uppgifter. Däremot så kan de naturligtvis vara felaktiga.

Är det någon mer än Schazz? För det är dit folk sedan har hänvisat. Det är en postare som uppenbarligen haft fel tidigare. Betyder ju inte att hen ljuger men att det kanske är information så som de båda misstänkta vill framföra den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in