2019-11-12, 09:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Vilket bakomliggande syfte LW än må ha haft, själv tror jag att hon ville vara rakryggad och lägga korten på bordet för att kunna gå vidare, så tycker jag ändå det är bättre för HD att få veta och själv kunna ta ställning till om hon vill fortsätta slösa bort mer än sex år på en lögn eller gå vidare.

Eller så kanske det har mer med ett maktbehov hos LW snarare än att vara "sjyst". LW kunde inte "gå vidare" utan samtal med den hon själv också bedragit när hon själv slösat bort sex år på en lögn, kanske offrat sitt yrke och i viss mån social status också?
Var det viktigt för LW att få del i att avsluta det äktenskap hon själv deltagit i att inrätta?
Citera
2019-11-12, 09:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja HD flyttade ut för att gå vidare så hon ville knappast ha Lena som rev upp gamla sår igen genom att tala om affären. Vem gör så?

Men varifrån har du fått uppgifterna om upprepade tillfällen?
Vet du vad syftet var, vad som togs upp?
Var det även efter det att HD flyttat?
Hur vet du att det enbart var för L*enas egen skull?

Jag funderar på om detta är dina egna spekulationer, eller om ni får hemliga pm från någon skribent?
Citera
2019-11-12, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så kanske det har mer med ett maktbehov hos LW snarare än att vara "sjyst". LW kunde inte "gå vidare" utan samtal med den hon själv också bedragit när hon själv slösat bort sex år på en lögn, kanske offrat sitt yrke och i viss mån social status också?
Var det viktigt för LW att få del i att avsluta det äktenskap hon själv deltagit i att inrätta?

Alla får naturligtvis tycka och tro efter bästa förmåga. Utav dina tidigare inlägg att döma är du inte närmare bekant med någon utav de inblandade så det handlar främst om rena gissningar ifrån din sida.
Citera
2019-11-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Lite läskigt att geocaching kan uppsluka folk helt och fullt ....
Så att barnen får vara med andra människor under tiden .

Du tror väl inte ens själv att det var de gömda lådorna i skogen som lockade ut dessa människor stup i kvarten och även mitt i natten?
Citera
2019-11-12, 09:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det är väl att gå vidare?
Tror du på allvar att särskilt många bedragna fruar har någon större behållning att ha deras mans (eller före detta mans) älskarinna (eller före detta älskarinna) stötande och blötande om deras utomäktenskapliga relation?

Stötande och blötande, har vi fått de uppgifterna från någon i tråden?

So jag ser det är det något som några tråddeltagare spekulerar om, och nu har denna spekulation blivit en trådsanning.

Än så länge finns inga tråduppgifter på att det ältades, stöttes och blöttes.

För tråden är det viktigt att man visar varifrån uppgifterna kommer.
Till sist blir det ju bara trådsanningar som avhandlas som att det vore fakta.

Några skribenter lägger ut uppgifter som sanningar.
Citera
2019-11-12, 09:52
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du tror väl inte ens själv att det var de gömda lådorna i skogen som lockade ut dessa människor stup i kvarten och även mitt i natten?

Jo eftersom jag känner dem och har bland annat följt när de skriver när de är ute på burkjakt ,så en viss tjusning ser de i att leta burk.
De cyklar över stock och sten för att nå dit bland de första ,helt otroligt egentligen .
Typ som Orienterare .Fullt ös !
Spänning och prestige.
Vinnarskallar .

Sen om LW och SD körde ett "eget race" på sitt sätt ,hade åtminstone inte jag en aning om.
Senast redigerad av landbandy 2019-11-12 kl. 09:57.
Citera
2019-11-12, 09:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Alla får naturligtvis tycka och tro efter bästa förmåga. Utav dina tidigare inlägg att döma är du inte närmare bekant med någon utav de inblandade så det handlar främst om rena gissningar ifrån din sida.

Du får ursäkta men jag har börjat ifrågasätta om du ens är bekant med de inblandade när du inte ens vet om vad NW har berättat för sina kompisar och andra vuxna.

Eller vad HD, JG och hennes föräldrar har berättat om Lenas beteende mot HD efter hon hade FLYTTAT ut och det inte längre fanns anledning för Lena att överhuvudtaget kontakta henne igen.
Citera
2019-11-12, 09:58
Medlem
Citat:

Om hon ville lätta sitt hjärta kunde hon ju vända sig till någon riktig "själavårdare" inom kyrkan för att be om förlåtelse. Alternativt besöka en terapeut.
Citera
2019-11-12, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo eftersom jag känner dem och har bland annat följt när de skriver när de är ute på burkjakt ,så en viss tjusning ser de i att leta burk.
De cyklar över stock och sten för att nå dit bland de första ,helt otroligt egentligen .
Typ som Orienterare .Fullt ös !
Spänning och prestige.
Vinnarskallar .

Sen om LW och SD körde ett "eget race" på sitt sätt ,hade åtminstone inte jag en aning om.

Men nu när du vet?
Citera
2019-11-12, 10:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Så du menar att en sport/hobby som engagerar människor över hela världen, inte handlar om hobbyn, utan om sex?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du får ursäkta men jag har börjat ifrågasätta om du ens är bekant med de inblandade när du inte ens vet om vad NW har berättat för sina kompisar och andra vuxna.

Eller vad HD, JG och hennes föräldrar har berättat om Lenas beteende mot HD efter hon hade FLYTTAT ut och det inte längre fanns anledning för Lena att överhuvudtaget kontakta henne igen.

Du märker att all information kommer ifrån samma ställe va? Samma folk som absolut inte kunde tro att SD hade en affär i många års tid vid sidan av, som inte tror att han kan vara skyldig till mordet på LW. Eller HD för den delen. Du tycker inte att detta är människor som blivit kraftigt förda bakom ljuset och grundlurade år ut och år in? Och nu anser du att dessa personer, om det ens stämmer för mig veterligen finns det inget material eller källangivelse presenterat i tråden, kommer med fullt korrekta uppgifter?
Citera
Medlem
landbandys avatar
Det verkar ju lite konstigt ,att LW ville "prata vidare" med HD efter att HD gått isär med SD rent praktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in