2019-11-12, 09:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ett påstående som då skall komma från HD?

Varifrån kommer ältande? Varför skulle de älta någonting? Dom är ju vuxna, inte några tonårstjejer.

LW hade flera goda vänner som hon litar på, varför detta tjat?
Fakta kommer aldrig förändras.

Ja Lena ska ha haft kvinnliga vänner, det är just därför jag undrar varför hon då skulle behöva prata med HD om affären.
Hoppades hon på att bli kvitt SD genom att berätta allt för HD och be om hennes hjälp?
I så fall tänkte hon inte på HD:s känslor utan på sina egna återigen.
Citera
2019-11-12, 09:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är inte bara EGT som påstått det. Dessutom har det väl här bara skrivits om en fika? Det handlade alltså om åtskilliga gånger som LW vände sig till HD medan HD bara ville glömma och gå vidare. Varför kontakta ex-frun för att älta om affären? Hon hade väl egna kvinnliga vänner, eller?

Varifrån har du fått uppgiften om "åtskilliga" gånger?
Och att hD bara vill glömma och gå vidare?

Jag säger inte att det inte är sant, men jag kan inte minnas något om åtskilliga gånger eller att HD ville glömma.

HD flyttade och skiljde sig ju...
Citera
2019-11-12, 09:23
Medlem
Citat:
Ja Lena ska ha haft kvinnliga vänner, det är just därför jag undrar varför hon då skulle behöva prata med HD om affären.
Hoppades hon på att bli kvitt SD genom att berätta allt för HD och be om hennes hjälp?

För att hon till slut ville vara ärlig och rakryggad till skillnad från SD som hela tiden ljugit och förnekat.
Citera
2019-11-12, 09:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Jag säger inte att det inte är sant, men jag kan inte minnas något om åtskilliga gånger eller att HD ville glömma.

Ja HD flyttade ut för att gå vidare så hon ville knappast ha Lena som rev upp gamla sår igen genom att tala om affären. Vem gör så?
Citera
2019-11-12, 09:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
För att hon till slut ville vara ärlig och rakryggad till skillnad från SD som hela tiden ljugit och förnekat.

Vad då ärlig och rakryggad? HD visste redan om affären och hade flyttat ut. Det sista hon behövde var att bli påmind om gammalt skit och få höra detaljer om affären av sin mans älskarinna. Skojar du nu eller?
Citera
2019-11-12, 09:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Det kanske inte var någon vidare ädel tanke med att berätta för HD.
Citera
2019-11-12, 09:29
Medlem
Citat:
Vad då ärlig och rakryggad? HD visste redan om affären och hade flyttat ut. Det sista hon behövde var att bli påmind om gammalt skit.

Jag pratar om när HD till slut fick veta om SD:s svek mot henne. Någon annan incident har inte mig veterligen nämnts? Så då får du gärna berätta vad du tror.
Citera
2019-11-12, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Att HD hatade LW har jag hört ifrån flera håll och det får väl nästan anses som bekräftade uppgifter i tråden även om just ”hata” är en subjektiv bedömning. Och jag tycker det inte är helt orimligt heller. Däremot så finns det mycket som pekar på att LW inte kände samma sak gentemot HD. Så min tolkning är att LW vågade stå för sina handlingar och till slut vara rakryggad mot HD medan SD har ljugit och förnekat hela vägen in i kaklet. Du är naturligtvis välkommen att göra din egna bedömning om vilket tillvägagångssätt du tycker är mest rakryggat och sjyst men jag har min bild klar.

Eller så är det inte så värst ädla och rakryggade motiv bakom att hon väljer att dryfta det med HD. Om LW blivit sårad genom att bli bortvald kanske det handlar om att "ge igen" för vad hon måhända upplever som en oförrätt? Att hon tillfredställer sin tävlingsinstinkt snarare än att hon är mån om huruvida HD blir bedragen.
Citera
2019-11-12, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så är det inte så värst ädla och rakryggade motiv bakom att hon väljer att dryfta det med HD. Om LW blivit sårad genom att bli bortvald kanske det handlar om att "ge igen" för vad hon måhända upplever som en oförrätt? Att hon tillfredställer sin tävlingsinstinkt snarare än att hon är mån om huruvida HD blir bedragen.

Vilket bakomliggande syfte LW än må ha haft, själv tror jag att hon ville vara rakryggad och lägga korten på bordet för att kunna gå vidare, så tycker jag ändå det är bättre för HD att få veta och själv kunna ta ställning till om hon vill fortsätta slösa bort mer än sex år på en lögn eller gå vidare.
Citera
2019-11-12, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Det är väl att gå vidare?
Tror du på allvar att särskilt många bedragna fruar har någon större behållning att ha deras mans (eller före detta mans) älskarinna (eller före detta älskarinna) stötande och blötande om deras utomäktenskapliga relation?
Citera
2019-11-12, 09:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

SD kanske inte förstod allvaret förrän
HD flyttade ifrån honom och begärde
skilsmässa? Han kanske blev förtvivlad
och bara brydde sig om att få tillbaka HD?

När LW förstod det så ville hon hämnas
och började radera loggar, posta bilder på
sig själv tillsammans med andra män,
beklaga sig för HD?
Allt för att få uppmärksamhet från SD?
Citera
2019-11-12, 09:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
SD kanske inte förstod allvaret förrän
HD flyttade ifrån honom och begärde
skilsmässa? Han kanske blev förtvivlad
och bara brydde sig om att få tillbaka HD?

När LW förstod det så ville hon hämnas
och började radera loggar, posta bilder på
sig själv tillsammans med andra män,
beklaga sig för HD?
Allt för att få uppmärksamhet från SD?

Ja för att förstöra deras chanser att hitta tillbaka till varandra? Därför hon påminde HD då och då om deras affär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in