2019-11-12, 09:38
Medlem
Har det tagit hus i helvete än?
Alltså, den var ”lite för mycket” men tanken är dock god. Det var alldeles för mycket vinkande och det borde ha varit mer av fungerande samhällsfunktioner.
Citera
2019-11-12, 09:39
Staffanstorp. Kommunen som är så lugn att ordningsvakter inte ens har något att göra.

Jäklar jag älskar det. Man får ju själv lust att flytta.
Citera
2019-11-12, 09:45
Medlem
Merwinnas avatar
Nu fick jag lust att flytta dit!

Men alltså, något måste ju ha gått snett när det blir ett sådant här drev. Det är väl inget konstigt att folk ser svenska ut på en reklamfilm för en svensk kommun? Det är knappast någon i Kina, som sitter och söker upp personer med västerländskt eller afrikanskt utseende, när de ska spela in sina reklamfilmer, liksom...
Citera
2019-11-12, 09:49
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Men alltså, något måste ju ha gått snett när det blir ett sådant här drev. Det är väl inget konstigt att folk ser svenska ut på en reklamfilm för en svensk kommun? Det är knappast någon i Kina, som sitter och söker upp personer med västerländskt eller afrikanskt utseende, när de ska spela in sina reklamfilmer, liksom...
Jomen det är ju rasistiskt, landet är för vitt och det behövs mera mångfald.
Citera
2019-11-12, 09:51
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredagtomorrow
90000 ! Väl för förvaltade pengar. Men behöver inte vara marknadsförare för att förstå vilken valuta för pengarna man har fått här. Hur mycket är det värt att Staffanstorp blir omnämda i mainstreammedia.

Reagerade också på summan. Det är ingenting i sammanhanget. Det är otroligt mycket film för så lite pengar och betydligt större summor än så kastas bort på idiotiska grejer. De här pengarna kommer de ha tillbaka 1000 ggr om när nettobetalare av skatt söker sig till kommunen.
Citera
2019-11-12, 09:51
Medlem
shimerajiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Lär inte uppskattas av de styrande i Malmö, så den fick en tumme upp av mig.

White flight är redan igång. De flesta har inte råd flytta till kommunerna Lomma eller Vellinge, vilka är förstahandsvalen för höginkomsttagare.
M eller M+SD-styrda kommuner som Staffanstorp och Kävlinge har inga problem locka till sig vita barnfamiljer från Malmö där bägge föräldrarna är arbetande medelinkomsttagare, är ändå inga märkvärdiga pendlingsavstånd att tala om. Till ytan är flertalet kommuner i sydvästra Skåne små till ytan och har både motorväg och pågatåg till Lund och Malmö. Upplevelsen mellan Burlöv och Möllan är däremot dag och natt. Småkommunerna är som Sverige var förut, Malmö är som att befinna sig i MENA.

Det stämmer verkligen. Mindre kommuner finns på 30 minuters pendlingsavstånd från Malmö och Lund. Staffanstorp, Dalby, Veberöd, Genarp, Sjöbo. Svedala, Skurup. Löddeköpinge, Kävlinge. 30 minuter med bil är ingen pendling att tala om och det verkar fler och fler från Malmö bli medvetna om. Bor själv i en av nämnda kommuner och husen säljs väldigt fort. Många flyttar ut från stan, så är det absolut.
Citera
2019-11-12, 10:06
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tveksamt. Personerna i filmen gav iallafall mig ett lite väl småborgerligt intryck. Att de var vita (tjejen i huvudrollen såg iofs. lite lätt WT-aktigt rasblandad ut ) är såklart helt ok. Svenskarna visar tydligt prov på sin grova rasism genom att ens antyda att de vill leva invandrarfritt, alltså måste de tillrättavisas. Det är väl inte mer än rätt? Vi noterar också att de ölburkskastande pöjkarna tycks vara av solid pursvensk arbetar- eller möjligen (kanske mindre troligt) stabil lägre medelklasshärkomst.
Citat:
Men alltså, något måste ju ha gått snett när det blir ett sådant här drev.
Äsch då, tok heller! Nej då, allting är helt i sin ordning. Fråga bara Annie Lööf, vettja! Svenskarna flyr, men när även Staffanstorp fallit, vart flyr man då? Till Pajala?
Citat:
Det är väl inget konstigt att folk ser svenska ut på en reklamfilm för en svensk kommun?
Där råder det nog delade meningar.
Citat:
Det är knappast någon i Kina, som sitter och söker upp personer med västerländskt eller afrikanskt utseende, när de ska spela in sina reklamfilmer, liksom...
Intressant tanke. Nu när du säger det: möjlig affärsidé, kanske?
Senast redigerad av Condottieri 2019-11-12 kl. 10:44.
Citera
2019-11-12, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Reagerade också på summan. Det är ingenting i sammanhanget. Det är otroligt mycket film för så lite pengar och betydligt större summor än så kastas bort på idiotiska grejer. De här pengarna kommer de ha tillbaka 1000 ggr om när nettobetalare av skatt söker sig till kommunen.

Tycker av princip inte att kommuner ska lägga pengar på sånt här. Men håller med. Det slösas bort mycket större summor på värre saker, så detta var inte så farligt i sammanhanget.

Kul att en så pass oskyldig film kan reta upp twittervänstern. Man får uppenbarligen inte ens andas något som kan tolkas som kritik mot det mångkulturella paradiset. Min invändning mot filmen är att jag ifrågasätter om det är sant. Har fått för mig att Staffanstorp har sin beskärda del av blattekaos de också?
Citera
2019-11-12, 10:21
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Blev triggade...
Så nu vill jag veta, vem var milfen i videon?
Fråga Amazon-mannen
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Inte för att skryta, men jag känner "mamman" i filmen. Det var allt jag ville tillföra till tråden
Citera
2019-11-12, 10:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Hort uttrycket milf? Jag antar att de menar att hon ar sexig/vacker, helt enkelt.

Lite konstiga komplimanger att tycka att någon är porrig eller attraktiv trots att hon har barn. Oj vad konstigt att kunna vara attraktiv när man har barn.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu har Expressen uppmärksammat det rasistiska och vidriga tilltaget:
Staffanstorps reklamfilm sågas: ”Ett vidrigt tilltag”
/…/I filmen får man se hur en dotter och en mamma flyr ett ungdomsgäng, samtidigt som en speakerröst pratar om att många känner sig ”förlorade och vilsna i sin stad”.
I nästa sekvens har samma familj flyttat till Staffanstorp – en plats där ”tryggheten, äldreomsorgen, skola och näringslivet verkligen fungerar”. Därefter följer ett montage med leende personer i olika idylliska scener som ska visa upp Staffanstorp som en idealplats för alla som letar nytt boende.
– Man första reaktion var: varför gör man en sådan här film? Jag frågade kommundirektören och han sa att den spelades in i somras och att alla andra gör sådana här filmer för att locka invånare till sina kommuner. Men jag har inte sett jättemånga sådana filmer från andra kommuner, säger Pierre Sjöström.
S-politikern: Filmen kostade 90 000 kronor att göra
Hans främsta kritik mot filmen handlar i stället om det ekonomiska.
– Det är slöseri med skattemedel. Punkt slut. Staffanstorp ligger mellan Lund och Malmö, vi behöver inte göra reklam för att folk ska flytta hit.
Vad kostade filmen?
– Enligt kommundirektören 90 000 kronor. Vi kunde ha lagt det på något helt annat, säger Pierre Sjöström.
Sydsvenskans ledarskribent Moa Berglöf menar att dödskjutningen i Malmö gör filmen extra illatajmad.
”Det här är det vidrigaste tilltaget jag sett på länge”, skriver hon på Twitter.
https://www.expressen.se/kvallsposte...drigt-tilltag/
Jag personligen tycker att det är väl värt 90000 kr.

Undrar vad Malmö lägger på marknadsföring varje år. Med pengar staten och andra kommuner betalar. Som sagts tidigare i tråden. När skulle Staffanstorp lagt upp filmen? Det är ju alltid våld i Malmö. Och man kan ju inte veta vilka mord som kommer inträffa precis den dagen man lägger upp filmen.

Men vilken spridning MSM ger filmen för bara 90 000! Malmös mångmiljonbudget på reklam kommer inte i närheten!
Citera
2019-11-12, 10:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-bot
Tycker av princip inte att kommuner ska lägga pengar på sånt här. Men håller med. Det slösas bort mycket större summor på värre saker, så detta var inte så farligt i sammanhanget.
Kul att en så pass oskyldig film kan reta upp twittervänstern. Man får uppenbarligen inte ens andas något som kan tolkas som kritik mot det mångkulturella paradiset. Min invändning mot filmen är att jag ifrågasätter om det är sant. Har fått för mig att Staffanstorp har sin beskärda del av blattekaos de också?

Redan 33000 visningar på youtube och den finns kanske på facebook och kommunens sida också? och andra lägger upp den på sina kanaler. Väl investerade pengar.

Jag tror inte Staffanstorp är så säkert, att M och SD har majoritet tyder på det. Hade det varit lugnare där hade de gamla allianspartiernas liberala åsikter fortfarande fått gehör. Men de har nog en vilja att göra det säkert i alla fall.
Citera
2019-11-12, 10:29
Medlem
Debatten om hudfärgen i filmen.

https://www.expressen.se/kvallsposte...drigt-tilltag/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in