2019-11-11, 15:41
Medlem
Hugo.Draxs avatar
Tingsrättens dom
https://docdro.id/iE0c80p
Citera
2019-11-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KukKuksKlan
Vad i helvete det är vad en nazist får för att heila och skrika Seig heil, hur kan hon inte dömas för mordförsöken?

Ja! Hur kan hon INTE dömas för mordförsöken?

Finns ju ingen rimlig förklaring till varför hon förberett sjutusen gifter och det bara är han som blivit svårt sjuk gång på gång.

Hoppas på skärpt straff i hovrätten.

Tycker synd om barnen :/ tragisk historia, varit flera fall där spelmissbruk orsakat stora konsekvenser den senaste tiden
Citera
2019-11-11, 16:05
Medlem
Hennes egna lapp som hon skrev,där stod det att hon måste undanröja bevis i vattnet/skogen/soptippen.
Om det nu var hennes eget liv hon skulle ta behöver hon ju för fan inte röja några bevis.

Domen är inget annat än ett hån mot de drabbade.
Citera
2019-11-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugo.Drax
Tingsrättens dom
https://docdro.id/iE0c80p

Stort TACK!! Jag förstod att hon skulle frias från mordanklagelserna eftersom det inte finns några konkreta bevis. Men med det sagt vill jag inte påstå att jag tror att hon är oskyldig, för et är det ganska uppenbart att hon är efter att man hört och läst rättegångarna.

Domen lär ju överklagas, så fortsättning följer...
Citera
2019-11-11, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja! Hur kan hon INTE dömas för mordförsöken?

Finns ju ingen rimlig förklaring till varför hon förberett sjutusen gifter och det bara är han som blivit svårt sjuk gång på gång.

Hoppas på skärpt straff i hovrätten.

Tycker synd om barnen :/ tragisk historia, varit flera fall där spelmissbruk orsakat stora konsekvenser den senaste tiden

Sambon hade ju inga gifter i blodet/kroppen. Och stormhatt sägs ju döda redan i mycket små mängder, vilket innebär att han borde ha dött om han fått i sig av detta?!
Citera
2019-11-11, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CornyMe
Sambon hade ju inga gifter i blodet/kroppen. Och stormhatt sägs ju döda redan i mycket små mängder, vilket innebär att han borde ha dött om han fått i sig av detta?!

Ja men hon påstår ju att hon tuggat stormhatt som att det vore godis så är väldigt konstigt att dom går på den lögnen?
Hon lever ju.
Citera
2019-11-11, 19:22
Medlem
bREakd0wns avatar
Man förstod ju att det skulle vara svårt att bevisa mordbränderna men mordförsök alternativt förberedelse till mord bör hon dömas för. Man får nog skylla på hobbypolitikerna i tingsrätten. Domen bör överklagas.
Citera
2019-11-11, 21:56
Medlem
Osceolas avatar
En dom under all kritik!
1 år + 6 mån. Ett stort skämt!

Vad är det för folk i tingsrätten där uppe?Hovrätten måste väl ha mer kompetens!
Citera
2019-11-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Hur länge satt hon häktad som då dras av?

Var det 7 månader? Om de va de så blir det ca 10 månader hon får sitta, kan bli en tid bara med fotboja också. Bara hoppas det överklagas och att de blir ett straff i hovrätten.
Citera
2019-11-11, 22:51
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Var det 7 månader? Om de va de så blir det ca 10 månader hon får sitta, kan bli en tid bara med fotboja också. Bara hoppas det överklagas och att de blir ett straff i hovrätten.
Om hon satt 7 v. Fick 18 månader, sitter 2/3 så blir det drygt 10 månader till. Lär tyvärr få fotboja om domen står fast. Men ja överklagande från åklagaren borde ske.
Senast redigerad av Pandalina4 2019-11-11 kl. 23:14. Anledning: Edit. 7 veckor häktad inte 7 månader stod det just.
Citera
2019-11-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an

Hon verkar ha suttit häktad i 7veckor, som jag förstått det hela iaf när jag läst bland annat domen
Citera
2019-11-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaRosiga
Hon verkar ha suttit häktad i 7veckor, som jag förstått det hela iaf när jag läst bland annat domen

Precis. Hon har suttit häktad 7 veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in