Hej Flashback. Jag måste bara få något råd från någon eller något lugnande ord, om någon varit med om något liknande. Har haft högt pipande ljud i huvudet nu i 6 dagar..
När jag gör musik sitter jag oftast med hörlurar, och förra veckan så kände jag hur det började "klicka" i vänster örat, inte som något vattenljud utan snarare ” muskel spasm” när jag spelade upp vissa höga frekvenser.
Jag pausade då allt gällande musik och var på gymmet istället dagen efteråt. Samma kväll så börjar det ringa i huvudet på mig när jag ska lägga mig..
I total panik så uppsöker jag närakuten som mycket riktigt hittar och suger ut två vaxproppar i öronen som jag hade.
Det har nu gått 3 dygn sen dom tog bort vaxpropparna men det piper i huvudet så otroligt mycket
fortfarande. Jag var in till psykakuten igår och fick ångestdämpande så jag inte ska stressa upp mig så mycket (då blir pipet ännu högre)
Finns det någon chans att tinnitusen jag fått bara är tillfällig?
Har ju då spelat hög musik i hörlurar, samtidigt som jag haft stora vaxproppar i vardera öra. Kan det ha gett en permanent skada på mina trumhinnor??
Tacksam för något svar.