Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
1. Ditt påstående är att det går att hitta källor på internet om debatten kring sexköpslagen från tiden innan 1999. Du kan inte styrka det. Jag betvivlar att det går och utgår från det jag själv hörde från den tiden.
2. Förnekar du att du skrev detta: Prostitution kan itne existera utan sexköpare. Dessa ingår alltså lika mycket, om inte mer, i "marknaden". Inget "utbud" utan en "efterfrågan".? Detta är ju ett citat från dig ovan och du är bara tramsig om du försöker fly undan med att ett förbud mot sexköpare inte påverkar. Men om du försöker dig på detta är det i så fall ett argument för att avskaffa lagen då den inte påverkar..
! det gör det garnterat ja, tips sök nån studentuppsats, det har säkert skrivits km om just sexköpslagen som ligger ute nånstans, där det i botten kan finnas källor ex.
Återigen du la ett påstående om vad "feminismen" ville, då är det du som får bevisa detta.
prostitution kan itne existera utan vare sig utbud eller efterfrågan ja.
Men, vad gäller ansvaret för att detta sker, ansvaret för att prostitutionen även innehåller rejält med tvånmg och utnyttjande och elände som ex nu sextraffickin den lägger jag på efgterfrågan och inte på
utbudet.
och därför har vi en lag vad gäller sexköpare, pga vad denna aktivitet medför, och inte på sexsäljare.