Citat:
Ursprungligen postat av
retina
Vad är sämst; testo 250mg/e5d eller en bag in box varje helg?
Alkohol är alla dagar i veckan, farligare än anabola steroider. Kolla på Dorian Yates, Shawn Ray och övriga Olympiaveteraner... ser de lika slitna ut som de där finska alkisarna utanför ICA? Och då gick ändå dessa herrar på rejäla doser AAS under många år. Klart det finns bieffekter från AAS, och ja, man kan dö av skiten, men testosteron är liksom ändå en steroid och en könshormon som vi själva producerar, medan alkohol är ett livsfarligt lösningsmedel som förstör dina inre organ och dödar dina hjärnceller. Däggdjur är liksom inte utvecklade för att dricka alkohol.
En annan grej med alkohol är att det är jävligt kaloririkt: 1 g alkohol innehåller ca 7 kcal, vilket är nästan lika mycket kalorier som fett. Finns en anledning till att alla alkoholister och ölentusiaster har värsta ölmagen liksom.
Citat:
Ursprungligen postat av
lommen
Bara retardeds med dåligt självförtroende och mindervärdeskomplex som trycker i sig sån skit. Mer behöver inte tilläggas.
Det är visserligen sant, men det finns faktiskt stora sociala fördelar med att trycka anabola, inklusive karriärväg (det har ju bevisligen funkat för Arnold, Hulk Hogan, Dwayne Johnson och hela WWE).
Citat:
Ursprungligen postat av
retina
Att vara nykterist är förmodligen superbra. Men nu var min (seriösa) fråga vad som ger mest besvär; extra testo eller en dunk vin varje helg.
Som sagt, alkohol är superskadligt, helt klart en av de värsta drogerna du kan använda. Frågan är nog om kokain och heroin är mindre farliga än alkohol...
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebastiano
Jag kör själv lågdos testo sedan 5 år tillbaka
Min egenproduktion är förstörd så om jag slutar hannar jag sjukligt lågt, blir troligen tvungen att fortsätta resten av livet
Har inte anlag för håravfall så allt går på huvudet är kvar
Infertilitet är bara när du ligger på och brukar kunna reverseras
Har oroat mig för blodfetterna och hjärtat av och till men då när jag väl gjort tester och prover har jag sett bra ut
Du vet inte om du saknar anlag för håravfall, om du inte har testat dig genetiskt och jämfört dina SNPs med studierna som associerar olika snippar med håravfall. I vilket fall som helst, så beror inte håravfall på DHT så mycket som att DHT mer möjliggör tillståndet för håravfall (vilket beror på många fler orsaker än att skylla allt på DHT och genetik). Dessutom tappar de flesta som går på tunga DHT-steroider som Winstrol osv, håret förr eller senare. Kolla på Rich Piana, han hade inga problem med håravfall, förrän han blev typ 40 eller så, och började sedan köra med hårtransplantat osv därefter.
Trist för dig att du inte kan få barn nu, men det är ditt problem

Världen är dessutom redan överbefolkad, så ur det perspektivet är det bara positivt att AAS sänker fertiliteten för de som sysslar med det.