2019-11-06, 22:10
Medlem
coxhuvuds avatar
Så som jag alltid fått höra är anabola steroider världens dödsdrog, ta en kur och du kommer aldrig kunna skaffa barn, osv.

Jag ger mig fan på att en del av er som hänger här har testat, eller iaf är kunniga. Jag tänker självklart inte använda informationen som en anledning att prova på det, jag vill bara ha ett ärligt svar.

Jag undrar hur illa det egentligen kan vara. Hur stor är chansen för hjärt-problem, sterilitet, håravfall? osv. Ni som hållt på ett (inte jättelångt) tag. Har ni haft några av dessa dåliga side-effects eller någonsin oroat er för att detta ska inträffa?

Seriösa svar uppskattas
Citera
2019-11-06, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coxhuvud
Så som jag alltid fått höra är anabola steroider världens dödsdrog, ta en kur och du kommer aldrig kunna skaffa barn, osv.

Jag ger mig fan på att en del av er som hänger här har testat, eller iaf är kunniga. Jag tänker självklart inte använda informationen som en anledning att prova på det, jag vill bara ha ett ärligt svar.

Jag undrar hur illa det egentligen kan vara. Hur stor är chansen för hjärt-problem, sterilitet, håravfall? osv. Ni som hållt på ett (inte jättelångt) tag. Har ni haft några av dessa dåliga side-effects eller någonsin oroat er för att detta ska inträffa?

Seriösa svar uppskattas

Även jag länge vart intresserad, även av såna som tagit testo och kört styrke.
Citera
2019-11-06, 22:18
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Du kanske skulle läsa lite i trådarna som finns tillgängliga?

Håravfall? Ja, om dina gener har bestämt att ditt hår ska falla av i framtiden så kan AAS skynda på processen.
Sterilitet? Nej, ingen livslång sådan. Bollarna KAN sluta göra sitt under kuren, men produktionen startar igen.
Hjärtproblem? Det kan man väl få indirekt av livsstilen som kroppsbyggare, men har man inga defekter eller problem sedan innan så ska det inte vara någon fara.
Citera
2019-11-06, 22:24
Avslutad
Rods sägs göra dig mer aggressiv men det är inte bestående därav talesättet "king for a day, fool for a lifetime". Men det är som droger, alla anser sig kunna hantera det men bara ett fåtal fixar det.

Känner folk som blivit mentala vrak av den skiten.
Citera
2019-11-06, 22:35
Medlem
coxhuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Rods sägs göra dig mer aggressiv men det är inte bestående därav talesättet "king for a day, fool for a lifetime". Men det är som droger, alla anser sig kunna hantera det men bara ett fåtal fixar det.

Känner folk som blivit mentala vrak av den skiten.

Ack och ve. Dina bekanta måste ha gått kur på kur utan att sluta. Det verkar ju som att en kur inte gör någon större skada så länge man kan lägga av när det är dags..
Citera
2019-11-06, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av coxhuvud
Ack och ve. Dina bekanta måste ha gått kur på kur utan att sluta. Det verkar ju som att en kur inte gör någon större skada så länge man kan lägga av när det är dags..
Det är precis det. Det blir som en drog vad jag märkt. Personlighetsförändringar och allt det där. Men som sagt, somliga håller det på lagom nivå.
Citera
2019-11-06, 23:15
Medlem
Mina erfarenheter.

Nej, inga aggressioner, snarare tvärtom. Lugnare till humöret.

Nej, ingen skillnad på min personlighet förutom att jag blir lite bättre till mods.
Har kanske att göra med att jag inte är tonåring längre och är trygg i vem jag är.
Inga behov att hävda mig.

Kan få en del extra akne, tex någon enstaka på brösten och en del röda prickar på överarmarna.
Ibland utvecklas bölder vilket inte är så trevligt. Dock helt hanterbart.
Att kura körs med fördel på sommaren på grund av detta. Alternativ små korta stunder i ett solarium.

Sexlusten kan öka i början något men för mig så minskar den efter ett tag för att till slut bli ganska låg.
Då kompenserar jag med HCG vilket hjälper en del.

Inga problem med hjärtat.

Att bli steril är nog ganska osannolikt.

Håravfall har jag aldrig haft. Beror nog helt på dina gener.

Något mer behåring på bröstet har jag fått.
Plus en längre raggarrand.

Fördelarna uppväger de få nackdelarna.
Men då kör jag modesta kurer på ca 12 veckor med testo och eventuellt dbol.
Citera
2019-11-06, 23:20
Medlem
Jag körde en 12v på testo, jag tappade en del hår under tiden men gjorde de innan oxå men mer när jag va på.
Fick bättre skägg och lite mer hår på magen samt en del finnar/ acne på ryggen ( borta nu) men detta ska fixas tills nästa gång med tätare stick frekvens.
Citera
2019-11-07, 08:25
Medlem
lifesentences avatar
Enda gången jag tappat lite hår var när jag körde winstrol, däremot inget som synts. Näsblod brukar jag få när jag tar orala så avstår från det. Finnar på axlar av testo som försvinner när jag går av. Bollarna krympte första kuren men nu kör jag regelbundet hcg så nu är dom som innan jag började kura.
Citera
2019-11-07, 08:32
Medlem
Fenjal888s avatar
För det första kan man inte klumpa ihop alla steroider i samma korg. De ständiga tjatet om aggressioner kommer nog från bruk av Trenbolone, som är en av de starkaste steroiderna (som enbart avancerade användare bör nyttja, eller inga alls).

Sen ska man ha i åsikt att AAS är starka grejer generellt. Gör du fel så kan du få riktigt tråkiga konsekvenser, gör du rätt så kan det vara ett fantastiskt hjälpmedel.
Citera
2019-11-07, 11:54
Medlem
Loafees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
För det första kan man inte klumpa ihop alla steroider i samma korg. De ständiga tjatet om aggressioner kommer nog från bruk av Trenbolone, som är en av de starkaste steroiderna (som enbart avancerade användare bör nyttja, eller inga alls).

Sen ska man ha i åsikt att AAS är starka grejer generellt. Gör du fel så kan du få riktigt tråkiga konsekvenser, gör du rätt så kan det vara ett fantastiskt hjälpmedel.

Här sitter huvudanledningen till varför det har dåligt rykte, och ett logiskt resonemang till varför det fortsätter vara olagligt.

Det är inte så farligt som gemene man tror. Det är heller inte lika ofarligt som väldigt många AAS-brukare hävdar. Sanningen går, som vanligt, mer mot mitten och lägger stor vikt på individens egna ansvar.
Citera
2019-11-09, 12:51
Medlem
precis som allt annat:
Väldigt illa om det missbrukas eller för höga mängder alltför ofta!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in