2019-11-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
har det något med taxi morden att göra

Nog inte även om den ene har en B3yrout! bland sina fb-vänner.
Citera
2019-11-11, 16:11
Medlem
Karmapoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Haha. A så är det nog. Vi hänger inte riktigt med i svängarna längre.
Kanske är det så simpelt nuförtiden att någon har sålt en 5a röka på fel ställe och så åker man bara iväg på första olåsta damcykel och pepprar hej vilt vid den lokala pizzerian.

Det är väl bilsprängningen i nära anslutning som talar emot detta. Å andra sidan så sprängs det ju rätt friskt nuförtiden. Förr eller senare så kan ju en sprängning sammanfalla med en skjutning, människor får ju 7 rätt på lotto samtidigt som dom prickar 2 nr på jokern. Inget är omöjligt.

Fast nu har ju polisen själv gått ut med att de misstänker ett samband. Och när undslipper sig ett ”vi misstänker att” så brukar det betyda att de i princip är säkra på det )

” Strax innan skjutningen i går kväll inträffade en explosion på en gata i ett bostadsområde i Malmö.
– Vi tror att det kan ha varit en avledande manöver liksom en av sprängningarna förra helgen, säger Stefan Sintéus.”

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/polisen-vi-har-inte-tappat-greppet-om-malmo
Citera
2019-11-11, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Nej så har det inte skrivits. Det var A.G. som satt där med kompisar.
Han har hört det av sina vänner som ett rykte inte läst på fb
Citera
2019-11-11, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Ursäkta, lillebrodern heter Mio i förnamn, Blandade ihop det då Juden inte heter ban0zic i efternamamn, har för mig att han har ett efternamn som slutar på
Citat:
"ski"
´+ johansson
Skidåkaren Johansson från ytter Malung?
Citera
2019-11-11, 16:19
Medlem
Bushhunters avatar
Som jag skrivit tidigare, hjälp Polisen löse detta genom att berätta det ni vet, eller tror. Varje ledtråd kan vara av största vikt, och ska vi kunna känna oss säkra på gator och torg måste vi hjälpa våra vänner med blåljus. Det står mycket om två namngivna personer som verkar ha direkt koppling till detta barnamord, G och N. Hoppas dom blit tvångsomhändertagna och får ruttna bort i ett fängelse långt härifrån, och att ingen av dom är den här: https://youtu.be/3va5pFnkO_I
Citera
2019-11-11, 16:24
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Det gar till som sa att en foralder inte kan tvinga ett barn till nagot.

Du maste besitta en babians IQ om du pa allvar tror att en foralder besitter nagon slags kontroll over sitt barn nar staten gor det olagligt att halla sitt barn hemma (skollagen).

Valdigt fa foraldrar har dessutom inte rad med hemskolning.

Dagen ens barn spenderar mer tid i skolan och med sina "vanner" an med sina foraldrar tappar man all kontroll.

Darfor spelar umganget mer roll an foraldrarnas insatt.

Givetvis ar umganget mindre babbigt och AK47igt i Danderyd och resulterar da i ett umgange som inte saljer gras och skjuter ihjal andra som norm. Darav ocksa inte sagt att Danderyd inte har sina kulturnormer da det sakerligen forekommer mer date rape och laddade nasor. Men sant nar inte tidningarna for det har valdigt lite inverkan pa samhallet i jamforelse med ihjalskjutna arabungar.

/C

Å fan jag som trodde jag var högintelligent å allt.

(FB) 9/11 2019, 21:03. Skottlossning Ystadsgatan Malmö, en död, en skadad.
Citera
2019-11-11, 16:27
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag är inte ett dugg frustrerad utan vädrar bara min åsikt, jag kan ha fel dock.

Ja alla kan ha fel, vi alla sitter och gissar och tror att vi vet bäst. Det är så det blir mellan varven när infon från myndigheterna inte duggar så tätt.
Min "teori" som du kallar det kom från början från Palmqvist på SVT. Jag blev nyfiken och hörde av mig till två kontakter i Malmö som bekräftade att det var mycket troligt. Jag tyckte då att det var relevant att nämna här när jag hört det från tre olika personer som var helt oberoende av varenda.
Jag har mycket fritid just nu och har av nån anledning snöat in på det här fallet. Kanske för att jag känner personer som rör sig kring de omnämnda kretsarna och vistas en del i Malmö. Jag är intresserad helt enkelt. Inte nån dum jävel som besserwissergissar för skojs skull.
Citera
2019-11-11, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushhunter
Som jag skrivit tidigare, hjälp Polisen löse detta genom att berätta det ni vet, eller tror. Varje ledtråd kan vara av största vikt, och ska vi kunna känna oss säkra på gator och torg måste vi hjälpa våra vänner med blåljus. Det står mycket om två namngivna personer som verkar ha direkt koppling till detta barnamord, G och N. Hoppas dom blit tvångsomhändertagna och får ruttna bort i ett fängelse långt härifrån, och att ingen av dom är den här: https://youtu.be/3va5pFnkO_I
Varför då? det är väl upp till polisen och politikerna att lösa detta, precis som polisen inte hjälper när man själv behöver hjälp.
Citera
2019-11-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Han har hört det av sina vänner som ett rykte inte läst på fb

Ok. Men om de var springpojkar åt Ghara tycker jag det verkar märkligt om han skulle ha skjutit dem.
Citera
2019-11-11, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Känns surrealistiskt! Polisen ska väl för fan inte bjuda in kriminella, dem ska ju bura in dem! Är det det konstigt att det ser ur som det gör?

När polisen tar till såna metoder så är det ett tydligt tecken på att de har har gett upp eftersom att de själva inte klarar av att stoppa konflikterna. Det parallella samhällets rättsskipning:

Citat:
Polis förhandlar med kriminella
Men till och med polisen samarbetar med klanledaren. Klanmedlemmar sitter med på möten och förhandlar med polischefer. För elva år sen samlades drygt tio personer till ett möte i Malmö. Med på mötet var polischefer och personer ur två stridande släktgrenar. Flera av männen var häktade misstänkta för våldsbrott, men fick trots det medverka på mötet. Bakgrunden var en konflikt som hade eskalerat.

– Vi ringde till den mäktigaste personen som det gick att få tag i för att få slut på våldet. Det funkade, säger Dan Granvik, pensionerad polis i Malmö, till Aftonbladet.

https://samtiden.nu/2017/09/polisen-anvander-klanledaren-att-losa-konflikter/
Citera
2019-11-11, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAdolf
Blir han en grönsak blir det dyrt.
Assistansvård dygnet runt kostar.

Löfvens raketforskare levererar.
Då kan ju halva släkten jobba som
Personliga assistenter
Citera
2019-11-11, 16:35
Medlem
Iskelos avatar
Är väl ingen förälder som vill att ens barn ska vistas ute sent på natten, troligtvis ett annat fall av en unge som hamnat i fel gäng och skitit i vad social och föräldrar har sagt. Förhoppningsvis ångrade han sig i sina sista stunder.

Undrar om flickorna på svt som gråter om att ’’deras vän dött’’. Vem fan är vän med någon som är involverad i droger och inte förstår riskerna? Eller ville hon bara att folk skulle tycka synd om henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in