2019-11-10, 14:22
Medlem
Dom som blev skjutna blev förföljda och detta verkar väldigt bra planerat tydligen.

https://www.svt.se/nyheter/mordet-bar-alla-tecken-pa-att-vara-mycket-val-planerat
Citera
2019-11-10, 14:22
Medlem
negrofobens avatar
Vilken klan/konstellation hörde dessa blattar till? Kan vi hoppas på vedergällning mot GM:s klan?
Citera
2019-11-10, 14:24
Medlem
Kan detta utvecklas till ett arabisk klankrig mellan olika klaner? Vad vet vi om BO:s familjer/släkter? Kommer dom att vilja hämnas? Våldskapital?
Citera
2019-11-10, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Undrar detsamma, de blev häktade idag så namnen bör gå att se efter kontakt med tingsrätten

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/polisens-anti-terrorstyrka-slog-till-mot-gang-i-malmo/

Som jag tidigare nämnt M*rdin osm*n med flera. Har tidigare dömts för Victoria park sprängning bla.
Citera
2019-11-10, 14:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Hur vet du att den andra personen var avsedd att bli träffad? Står ingenting om det i nyheterna.
Tyckte att jag sett det här i tråden. Om det inte stämmer så är det verkligen illa.
Citera
2019-11-10, 14:30
Medlem
Zoncas avatar
Varför blir dessa ungdomar kriminella i Sverige?

Dessa ungdomar får inget stöd av sina familjer. Familjerna lever på socialbidrag och andra bidrag från försäkringskassan i Sverige. De vill leva på bidrag medvetet och inte ens försöka gå vidare i Sverige. Går i SFI skolan 20-30 år och underkänner sig medvetet bara för att inte skriva in sig på AF och inte ha jobb. De menar att det är mer lönsamt att leva på bidrag än lön. Vissa föräldrar arbetar dubbla jobb ena vit andra svart. Har inte tid för sina barn. Inte ens tid att uppfostra barnen på ett normalt sätt. Skit i familjen.

Problemet är föräldrarna som inte klarar av att balansera mellan Sverige och hemlandet. Det blir mycket religion, kultur, tradition och andra krock i samhället för dessa ungdomar pga misslyckande outbildade föräldrar. Det blir mycket passivt förtryck i hemmet och ungdomarna flyr familjen i hemmet hela dagen för att umgås med andra liknande ungdomar i samma situation.

Föräldrarna är ofta skilda. Arbetslösa. Lågutbildade. Segregerade medvetet. De vill inte ha någon kontakt med det svenska samhället. Allt de fokuserar på är att gräva pengar i Sverige och skicka till hemlandet för att spara i banken, bygga hus eller investera i utlandet. Det är pengar som är deras prioritet 1 i Sverige. Samtidigt blir deras barn så småningom kriminella för att kunna tjäna pengar på sitt eget sätt för att kunna försörja sig på gatan, köpa senaste iphone 11 pro, dyr jacka, feta skor osv. Föräldrarna är snåla mot sina barn. Föräldrarna kan inte aktivera sina barn inom olika aktiviteter i samhället för de vill inte betala avgifter hit o dit. Det kostar enligt dem. Bättre att spara i bössan.

Jag lägger skulden på dessa tröga snåla ointegrerade föräldrar som inte har fattat livet i Sverige. De menar att de lever tillfälligt här för att sedan återvända till hemlandet med miljoner svenska kronor i bagaget.

Det är föräldrarna som bidrar med att deras barn hamnar i kriminalitet och dör i Sverige. Deras snålhet som gör att dessa oskyldiga barn hamnar med gäng och dör i tidig ålder. Svenska myndigheter borde ha hårdare kontroll mot dessa föräldrar och spåra deras ekonomi i Sverige och utlandet.

I Denmark är dansk polis mycket hårt mot utländska invandrarresenärer som reser från Kastrup. Hittar man kontanta summor med dem så blir dessa pengar omhändertagna och en rapport skickas till socialen och danska myndigheter. Polisen skannar deras resedokument och alla stämpel i passet. Det slutar ofta med åtal mot dem och straffas ekonomiskt.

Jag ser dagligen sånt på området där jag bor. Invandrarbarn som leker på gården ser ut som de lever i ett fattigt tredje värld land. Vissa är till o med undernärda o smala. Ser sjuka ut i ansiktet av någon anledning.

Som invandrarförälder bör man investera mycket på sina barn och sysselsätta dem i olika friluftsaktiviteter i Sverige för att täppa till tomheten i deras liv. Lämna inte en enda lucka öppen. Låt barnen spela musik på kulturskolan, utöva sport, rida hästar på ridskolan, E-sport gaming, simma, träna och annat roligt. Ge barnen deras barnbidrag och låt de känna sig att de lever fint i Sverige som alla andra barn. Glöm hemlandet. Det är ju det nya livet i Sverige som gäller. Annars packa bagagen och åk tillbaka där du kommer ifrån.

Jag svär på GUD att det är invandrarföräldrarnas fel att deras barn blir kriminella och dödsskjutna på gatan. Det är ingen slump att svenska fängelser är översvämmade med invandrarintagna ungdomar.

Jag har sett med mina ögon. Följt några invandrarfamiljer på mitt område. Sett utvecklingen. Många har mist en familjemedlem senaste åren. Många har inlåsta barn i svenska fängelser. Många invandrarungdomar är på flykt i utlandet och gömmer sig av rädsla för gäng. De är efterlysta antingen av polisen eller eftersökta av andra kriminella som vill döda dem.

Det är bara pengar som majoriteten av invandrarföräldrar bryr sig om i Sverige. Inget annat.
Senast redigerad av Zonca 2019-11-10 kl. 14:46.
Citera
2019-11-10, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amdyhlm
Lyckas inte fatta vilken Pizzeria det är. Den som ligger på hörnet vid Smedjegatan? Finns väl ingen inne på själva torget? Eller ligger den på Bergsgatan?

Mitt på mellan torget och Södra parkgatan. Södra sidan ligger där en "italiensk" restaurang insprängd mellan alla araberna. Tvivlar dock på att ägarna är italienare. Ystadgatan 11-13.

Edit:
Spansk & italiensk.
Senast redigerad av Barbequeken 2019-11-10 kl. 14:39.
Citera
2019-11-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zonca
Varför blir dessa ungdomar kriminella i Sverige?

Dessa ungdomar får inget stöd av sina familjer. Familjerna lever på socialbidrag och andra bidrag från försäkringskassan i Sverige. De vill leva på bidrag medvetet och inte ens försöka gå vidare i Sverige. Går i SFI skolan 20-30 år och underkänner sig medvetet bara för att inte skriva in sig på AF och inte ha jobb. De menar att det är mer lönsamt att leva på bidrag än lön. Vissa föräldrar arbetar dubbla jobb ena vit andra svart. Har inte tid för sina barn. Inte ens tid att uppfostra barnen på ett normalt sätt. Skit i familjen.

Problemet är föräldrarna som inte klarar av att balansera mellan Sverige och hemlandet. Det blir mycket religion, kultur, tradition och andra krock i samhället för dessa ungdomar pga misslyckande outbildade föräldrar. Det blir mycket passivt förtryck i hemmet och ungdomarna flyr familjen i hemmet hela dagen för att umgås med andra liknande ungdomar i samma situation.

Föräldrarna är ofta skilda. Arbetslösa. Lågutbildade. Segregerade medvetet. De vill inte ha någon kontakt med det svenska samhället. Allt de fokuserar på är att gräva pengar i Sverige och skicka till hemlandet för att spara i banken, bygga hus eller investera i utlandet. Det är pengar som är deras prioritet 1 i Sverige. Samtidigt blir deras barn så småningom kriminella för att kunna tjäna pengar på sitt eget sätt för att kunna försörja sig på gatan, köpa senaste iphone 11 pro, dyr jacka, feta skor osv. Föräldrarna är snåla mot sina barn. Föräldrarna kan inte aktivera sina barn inom olika aktiviteter i samhället för de vill inte betala avgifter hit o dit. Det kostar enligt dem. Bättre att spara i bössan.

Jag lägger skulden på dessa tröga snåla ointegrerade föräldrar som inte har fattat livet i Sverige. De menar att de lever tillfälligt här för att sedan återvända till hemlandet med miljoner svenska kronor i bagaget.

Det är föräldrarna som bidrar med att deras barn hamnar i kriminalitet och dör i Sverige. Deras snålhet som gör att dessa oskyldiga barn hamnar med gäng och dör i tidig ålder. Svenska myndigheter borde ha hårdare kontroll mot dessa föräldrar och spåra deras ekonomi i Sverige och utlandet.

I Denmark är dansk polis mycket hårt mot utländska invandrarresenärer som reser från Kastrup. Hittar man kontanta summor med dem så blir dessa pengar omhändertagna och en rapport skickas till socialen och danska myndigheter. Polisen skannar deras resedokument och alla stämpel i passet. Det slutar ofta med åtal mot dem och straffas ekonomiskt.

Jag ser dagligen sånt på området där jag bor. Invandrarbarn som leker på gården ser ut som de lever i ett fattigt tredje värld land. Vissa är till o med undernärda o smala. Ser sjuka ut i ansiktet av någon anledning.

Som invandrarförälder bör man investera mycket på sina barn och sysselsätta dem i olika friluftsaktiviteter i Sverige för att täppa till tomheten i deras liv. Lämna inte en enda lucka öppen. Låt barnen spela musik på kulturskolan, utöva sport, rida hästar på ridskolan, E-sport gaming, simma, träna och annat roligt. Ge barnen deras barnbidrag och låt de känna sig att de lever fint i Sverige som alla andra barn. Glöm hemlandet. Det är ju det nya livet i Sverige som gäller. Annars packa bagagen och åk tillbaka där du kommer ifrån.

Håller med om det mesta här, förutom skilsmässorna då. De är oftast inte skilda, bara enligt västerländska regler, ej enligt islam. Detta görs för att få 2 bostäder, varav man hyr ut ena svart och bor ihop, plus de extra bidrag man kan få in.

Angående tråden, har någon hört hur det andra offret klarar sig? Han är väl på livsuppehållande om jag förstått det rätt? Hur gammal är han?
Citera
2019-11-10, 14:44
Medlem
Kan nån langa snapchat video på när Ahmed blir utburen på bår? MVH
Citera
2019-11-10, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Mitt på mellan torget och Södra parkgatan. Södra sidan ligger där en "italiensk" restaurang insprängd mellan alla araberna. Tvivlar dock på att ägarna är italienare. Ystadgatan 11-13.

Edit:
Spansk & italiensk.

Mitt på? Är det alltså parallellt med Sibyllakiosken?
Citera
2019-11-10, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Kanske inte att det är förräderi från någon ur samma klan. Men varje klan har väl några hundra medlemmar, associerade och vänner som rör sig runt på stan. Ser de någon ur fiende klanen ringer de väl till någon i toppen och denne skickar ut sina villigaste småmördare.

På många andra ställen typ i USA verkar klanerna dominera ett område där de kan känna sig relativt trygga. I Malmö har väl stadens bostadspolitik borgat för att det bor spritt och blandat. Därmed mer individuellt utsatta. Dags för Jamme och socialtanterna att inse sitt ansvar för morden.
hm, ja så är det nog. De så många och alla rör sig på samma ställe.
Citera
2019-11-10, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Mitt på? Är det alltså parallellt med Sibyllakiosken?

Amen va fan, har du lässvårigheter eller spelar dum. Jag sa mitt mellan torget och Södra parkgatan. Inte mitt mot torget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in