Citat:
Ursprungligen postat av
clevernickname
Straffsituationerna igår, var det tveksamt i båda fallen.
Första läget tar bollen på Silvas hand innan den träffar låret på TAA. Frispark, men bedöms som fördel i och med att domaren inte blåser.
Andra läget träffar bollen TAAs arm/hand. Frågan är, var skall han göra med armen? TAA gör ingen svepande rörelse med armen för att stoppa bollen. Han blir helt enkelt träffad.
Matchen igår var spelmässigt ganska jämn med ett litet övertag för City. Liverpool gör mål på sina chanser och det avgör matchen.
Skälla på domaren , Var, skador och otur, det är vanligt när favoritlaget förlorar.
Clattenburg menar att det inte är straff för att den tar på Bernardos hand först. Jag förstår inte riktigt det resonemanget, då Silvas hands (som är helt ofrivillig) inte borde påverka bedömningen av TAAs. TAA gör sig större, drar ut handen när bollen kommer, och jag tycker det finns case för straff.
Ett sidospår är dock nya handsregeln. Alla mål som föregås av hands på offensiv spelare, oavsett, ska dömas bort. Men detta gäller inte straff?
Äh fuck it, I don't care, hatar ju ändå nya offensiva handsregeln. En hands likt Laportes mot Spurs är bullshit att målet ska dömas bort på. Klockrent enligt regelboken men inte alls konsekvent eller fair ur sportslig synpunkt.
TAAs andra hands är så löjlig att vi inte ens ska diskutera den. Han får bollen skjuten på sig från en meters avstånd och har handen i helt naturlig position. Enda anledningen till att jag tog upp den är för att Sterlings och Peps reaktion är så rolig. Griper efter halmstrån för att försöka få poäng. Pep håller på att explodera, han är utsatt för ett sånt justitiemord att han inte kan tro det. Han vet inte var han ska ta vägen men måste samtidigt kämpa mot ilskan för att inte riskera avstängning och se ännu fånigare ut än han redan gör. Väldigt kul!