2019-11-10, 23:38
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturman
Det konstiga är att en tillsynes erfaren och kompetent yrkesmördare skjuter så unga personer. Man undrar vad det är för en person.

Och det alla undrar över: Vad är motivet bakom detta? Vem betalar någon rätt mycket (enl vissa i tråden) för att knäppa två tonåringar?

Kompetent yrkesmördare? Som flyr på en damcykel? Pffftt 😂
Citera
2019-11-10, 23:39
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Erfaren yrkesmördare drar iväg på en damcykel som "släpper". Knappast, snarare gossar i BO's ålder som fått sin omtalade kyla mha smärtstillande morfin.

Haha exakt! Och ja... Det finns perfekta substanser för den här typ av "jobb". Man gör det bättre med än utan.
Citera
2019-11-10, 23:39
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Snabb googling ja det finns det.
Det mer intressanta är hur personen vet vilken kaliber som användes.
Men håller med, inte mycket till hopp om man blir träffad av en. Dock ska ju han som överlevde ha varit skjuten i käken... Men hur han då har kunnat prata med personen som körde ha till sjukhuset? Fel uppgifter och skrivaren om kaliber vet att han var träffad i magen?

Förmodligen ingen som vet att det var 7.62 men en snabbgoogling visade att Tokarev skjuter samma kaliber och dessa är väl rätt vanliga i Malmö kan jag tänka mig.
Citera
2019-11-10, 23:40
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Jasså inte? Det är ganska vanligt.

Jasså var nånstans då?
Citera
2019-11-10, 23:40
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Nej dom var utanför båda två. Några skott träffade fönstren bakom killarna. Därför trodde man först att killarna var där inne. För det ser ut som man skjutit in genom fönstren för att skjuta nån där inne. Men så var det inte. De var som sagt båda där ute och när de blivit träffade ramlade en till backen och den andra sprang in i pizzerian men ramlade ihop där inne han också.

Ok, tack.

Så kanske det va en planerad träff där ena sidan hade lite "egna" planer så att säga.
Citera
2019-11-10, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmirMekky
Är det nu i skrivande stund? Såg 3 där bara idag.

Dock är jag 100% säker på att mördarna återvänt dit, hade inte varit förvånad om dom var i BO:s närmaste bekantskap.

PS: Enligt Facebook är offert två nu också död. Bekräftat?

Kan du länka fb-sidan eller trollar du bara?
Citera
2019-11-10, 23:42
Medlem
Jag frågade tidigare men fick inte (riktigt) svar. Så, jag testar en sista gång. Vilken skola gick dessa två BO på?

Gick de på malmöskolor?
Gymnasieskolan: 1:an?
Högstadieskola: 9:an?

Tack!
Citera
2019-11-10, 23:43
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Förmodligen ingen som vet att det var 7.62 men en snabbgoogling visade att Tokarev skjuter samma kaliber och dessa är väl rätt vanliga i Malmö kan jag tänka mig.
Enligt media ska han ju varit skjuten i käken.. (och ändå kunnat prata trots kalibern) vilket ju motsäger uppgiften lite. Postaten verkar veta att han är skjuten i magen... Kanske kan han utveckla lite?
Citera
2019-11-10, 23:45
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jasså var nånstans då?

Överallt.........................
Citera
Medlem
Citat:
Snabb googling ja det finns det.
Det mer intressanta är hur personen vet vilken kaliber som användes.
Men håller med, inte mycket till hopp om man blir träffad av en. Dock ska ju han som överlevde ha varit skjuten i käken... Men hur han då har kunnat prata med personen som körde ha till sjukhuset? Fel uppgifter och skrivaren om kaliber vet att han var träffad i magen?
A jag tänkte också på det. Kan inte så mycket om funktionell anatomi men rent spontant så känns det svårt att kunna prata med skjuten käke.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StopAtNothing666
Blir man pepprad med 7.62 i magen från nära håll så krävs det Nobel Prize klass på läkarna.

Allt blir ju bara köttfärs, garanterat dödförklarad om en eller två timmar. Dom håller väl igång hjärtat och lungorna med maskiner.

Antar att du menar 7.62x39 dvs ak47/akm

För det första säger de flesta att det va pistol som användes och för det andra är det lite krångligare att cykla iväg med en AK slängd över ryggen

TarmsyTemet är bland dom mindre livsuppehållande organen, visst hn får bjsa och kissa i påsar resten av livet men överleva kan man göra, blodförlusten är dock det man kan dö av snabbt.
Citera
2019-11-10, 23:46
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Enligt media ska han ju varit skjuten i käken.. (och ändå kunnat prata trots kalibern) vilket ju motsäger uppgiften lite. Postaten verkar veta att han är skjuten i magen... Kanske kan han utveckla lite?

Ja det stämmer nog ändå inte med 7.62 det är ak kaliber, finns gamla pistoler som sköt detta men verkar inte vanligt idag. Postaren ville väl bara ge ett exempel att ak i magen rör om rätt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in