Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Vad är det för yrkeserfarenhet? Har du forskat i viktimologi och oprovocerade överfall på kvinnor, eller vad är din yrkeserfarenhet?
Ditt inlägg är lite svårt att läsa. Men förstås är det så att de flesta angrepp inte alls är exempel på vansinnesdåd. Men den här gången är jag rätt övertygad om att så är fallet. Mellan raderna av polisens uttalanden är det ganska enkelt att se det.
Jag har jobbat inom psyk och där ingick även låsta avdelningar där dom svåra fallen "vårdades"eller rent ut sagt dom farliga individerna.
Min erfarenhet är den som jag skrev, kvinnor och svaga är dom som i regel drabbas av ett våld även om att det inte förefaller som riktat, vi är helt enkelt för släpphänta och naiva.
Det var längesedan nu, jag var ung och fick tjänsten på min storlek och utstrålning, det förekom väldigt mycket våld, det är ingenting nytt, och då hela havet stormar då finns det typ två val, att göra rätt vilket betyder ingenting eller ta all skit och att det tar aldrig slut dock så får man då en stjärna kanten vad det nu är värt. Eller så gör man fel och lierar sig med den sidan som gör fel (det finns oftast två falanger) och blir då hatad av PK kolleger men att man klarar sig ifrån fysiska och psykiska skador och faktiskt att jag fick en äkta respekt med mig nere på golvet vilket gjorde att jag kunde hjälpa människor.
Vad jag såg var att även den djävligaste fattade direkt, även en till synes vansinnig har instinkter och jag påstår närmre till dom mot vad en normal människa har, det hände ett undantag och det var en person som hade ätit "glada svampar" och var helt i en annan värld, den personen var mest farlig för sig själv även om han slagit sönder allt i sin väg, dagen därpå var nog hemsk för hans del, han hade nog inte ett helt ben kvar i kroppen.
Det finns inget oprovocerat, jag är uppväxt i en miljö där man klarade sig igenom att se vad som kom innan att det kom, det är tidigt som ett skeende avgörs bara det att vi har blivit avprogrammerade till att bete oss likt dumma kor där kvinnor till och med själva skjuter undan och förtränger det första intrycket där som det hela började.
Om du är erfaren så vet du att en del kvinnor dom måste man höja nivån inför, allt står där helt utan ord medan att andra dom är betydligt lättare att närma sig, en del verkar inte äga ett språk, och det är så dax då när halva är inne.
Om vi då tar en muslimsk kvinna att försöka sig på, i fredstid...den dåren finns inte annat än hos dom själva.