2019-11-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
” Hur skulle du beskriva offret?
– Han var alltid glad. Man såg aldrig att han var arg eller på dåligt humör. Han ställde alltid upp för en.”
https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-larm-om-skottlossning-i-malmo-3/

Ställde tydligen upp på det mesta...

Misstänker att det är en skönmålning av gigantiska mått.
Senast redigerad av gul-apelsin 2019-11-10 kl. 20:56.
Citera
2019-11-10, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diaflex
Jag har följt tråden sedan utryckningen igår kväll och fram till nu. Är det någon här som har koll på status på BO som fortfarande lever? Någon skrev att maskinerna håller honom vid liv. Har vi någon kvalificerad gissning eller fakta om vad vi tror om utgången för honom?

Faktan man får utgå från är väl polisens
ord? Att pojkens tillstånd är livshotande.
Citera
2019-11-10, 21:02
Medlem
omarlolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolo79
Som sagt helt galet hur det i stort sett aldrig händer att polisen av en slump griper GM vid sådana här tillfällen. Pizzerian ligger 50 m från torget som definitivt bör ha haft polisnärvaro en lördagskväll. Om GM försvann på cykel måste det ju varit en barnlek att hinna ifatt dem. Helt otroligt vad inkompetent Malmöpolisen är.
Gripa bengalbrännare på fotbollsmatcher det är däremot väldigt prioriterar i deras ögon.

hahah, poliserna är på en payroll och någon verkar betala mer än staten
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Låter på många i tråden som att det här dådet kommer att bli ett dubbelmord. På två 15 åringar dessutom.
Om jag inte minns helt fel så blev väl en kvinna som bar på sin unge skjuten till döds i Malmö för inte jättelänge sen?
Det dödliga skjutandet börjar drabba 3e part allt mera.
Oavsett om dessa ynglingar som blev mördade nu var kriminella, (utgår ifrån att den andre snart också stryker med) så har jag svårt att tro på att dom va särskilt högt upp i hierarkin.
Eller så har 15 åringar också börjat se skott i huvudet som en framkomlig konflikthantering.
Men den sprängda bilen precis innan tyder i mina ögon på att äldre människor har varit inblandade.
Dom här två killarna va kanske målet för kulorna men hämnden eller budskapet var nog riktat mot annan.

För trådens skull så hade det varit bra om någon kunde bena ut i vilka kretsar dessa två ynglingar rörde sig i.

För oss som inte kan något om Malmö så är det ganska vanligt att man känner till M och
K falangen + Mekky och inte mycket mer än så.

Skulle tro att dom har kriminella släktingar som gjort något,
behövs inte mycket idag om man är skyldig fel personer pengar och inte betalar i tid eller ännu värre har bedragit någon högt uppsatt ledare. Barnen må kunna vara oskyldiga tills annat kommer fram men skulle inte alls förvåna mig om det är grovt kriminella inom släkten.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Panik bland de boende på Möllevången efter gårdagskvällens barnmord. Många samlades på platsen för gårdagens skjutning för att sätta ljus och lägga blommor. På Ystadsgatan passerade yngre halvt maskerade män i exklusivare bilar. Polisen hade satsat stort och tagit ut en husbil som med flertalet andra polisbilar stod en kort bit från mordplatsen.

https://www.pppress.se/nyhet/panik-bland-de-boende-pa-mollevangen-efter-gardagskvallens-barnmord/
Citera
2019-11-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Jaffar var kriminell arab.
Aftonhoran döljer detta.
Han var 15 år

Om ni fortsätter kalla alla som säljer weed kriminella tar ni bort fokus från lösningen.
Citera
2019-11-10, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Faktan man får utgå från är väl polisens
ord? Att pojkens tillstånd är livshotande.

Ja sant, men jag föredrar info ännu närmre BO. Gärna direkt från sjukvården. Livshotande kan ju svänga till utskrivning inom en vecka, till grönsak resten av livet, till hjärndöd men inte dödförklarad. Om du hänger med på hur jag tänker?
Citera
Medlem
Enligt tv 4 så är båda skjutna kända av polisen sedan tidigare. Sägs även finnas film över händelsen.
Citera
Medlem
Vad heter han som ligger i koma i efternamn?
Citera
2019-11-10, 21:05
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Vad heter Jafar i efternamn?

Kanske inte har så stor betydelse men BOs namn verkar stavas med 2 f.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/pizzeria-skjutningen-i-malmo-filmades-utreds-av-polisen

Citera
2019-11-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Han var 15 år

Om ni fortsätter kalla alla som säljer weed kriminella tar ni bort fokus från lösningen.
Om du säljer är du kriminell
Citera
2019-11-10, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Om du säljer är du kriminell
Inte i Malmö, där är det som att du säljer smuggelcigg till kompisarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in