Citat:
Ursprungligen postat av
SpaceBase
Låter på många i tråden som att det här dådet kommer att bli ett dubbelmord. På två 15 åringar dessutom.
Om jag inte minns helt fel så blev väl en kvinna som bar på sin unge skjuten till döds i Malmö för inte jättelänge sen?
Det dödliga skjutandet börjar drabba 3e part allt mera.
Oavsett om dessa ynglingar som blev mördade nu var kriminella, (utgår ifrån att den andre snart också stryker med) så har jag svårt att tro på att dom va särskilt högt upp i hierarkin.
Eller så har 15 åringar också börjat se skott i huvudet som en framkomlig konflikthantering.
Men den sprängda bilen precis innan tyder i mina ögon på att äldre människor har varit inblandade.
Dom här två killarna va kanske målet för kulorna men hämnden eller budskapet var nog riktat mot annan.
För trådens skull så hade det varit bra om någon kunde bena ut i vilka kretsar dessa två ynglingar rörde sig i.
För oss som inte kan något om Malmö så är det ganska vanligt att man känner till M och
K falangen + Mekky och inte mycket mer än så.
Skulle tro att dom har kriminella släktingar som gjort något,
behövs inte mycket idag om man är skyldig fel personer pengar och inte betalar i tid eller ännu värre har bedragit någon högt uppsatt ledare. Barnen må kunna vara oskyldiga tills annat kommer fram men skulle inte alls förvåna mig om det är grovt kriminella inom släkten.