2019-11-10, 19:42
Medlem
FarbrorAdolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Det obehagliga är att skjutningar såsom denna, explosioner och dylikt normaliseras i Sverige. Personer i min omgivning reagerar knappt längre. Jag blir bestört, förbannad och möts av ett ”Jahapp, nu

Det blir så när det händer flera gånger i veckan.
Det går helt enkelt inflation i det hela.
Folk vänjer sig och betraktar det som "normalt".
Citera
2019-11-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrekex
Ja hela Möllan kameraövervakas men detta vet grabbarna om så dom va maskerade till max

Och? Det var dom på ramels väg med också till ex hade hjälmar och flera andra skjutningar. Finns mer att gå på behöver inte betyda något bara för man är maskerad!
Citera
2019-11-10, 19:43
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Annie Lööf uppger på Facebook att hon kände föräldrarna till den mördade grabben. Intressant koppling i så fall.
Citat:
Jag känner med de anhöriga som denna helg mist sin son.

Observera det fetmarkerade.

https://www.facebook.com/loofannie/photos/a.427835313991716/2341835639258331/?type=3&theater
Citera
2019-11-10, 19:45
Medlem
Dessa två som var så oskyldiga enligt vissa tidningar.

De som blev beskjutna är kända för oss i kriminella sammanhang, även om de bara är 15 år gamla.

Utredningen är i full gång och just nu analyseras videor från övervakningskameror vid Möllevången och polisen utför dörrknackningar i området.

– Vi har en del teorier som jag inte kan delge nu, men vi har en uppfattning om vad som har hänt, säger Stefan Sintéus.

https://www.sydsvenskan.se/2019-11-10/sinteus-man-ser-handelseforloppet-ganska-sa-tydligt
Citera
2019-11-10, 19:45
Medlem
Om ni undrar (jag är norsk och bor i Norge, btw) vad huvudreportaget på NRK TVs nyhetssändning kl. 19 ("Dagsrevyen") ikväll var: Malmö.

NRKs reporter på plats.
Citera
2019-11-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Observera det fetmarkerade.

https://www.facebook.com/loofannie/photos/a.427835313991716/2341835639258331/?type=3&theater

Läsförståelsen är sådär hos 80% av fb användarna.

Till topic, ja detta var ett beställningsmord. Att de var maskerade till tårna har jag svårt att tro. Man drar alla blickar mot sig om man kommer cyklandes maskerad, även på möllan som brukar tolerera skumt klädda personer.
Jag ska dra i några trådar och se vad jag får fram till imorgon.
Citera
2019-11-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOMAREN99
Kallar inte det för barn som håller på med knarkförsäljnig om msn är 15 år !

Antagligen fifflat med passet för att komma enklare in i landet.
Citera
2019-11-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
nej beror på hitman från balkan ligger på 4-5 lax billigare än så blir det inte.
Ingen e dum nog att utföra ett planerat dubbelmord för 4-5 lax. Det gör man kanske i Uganda men inte i Balkan, dom har mer pengar än oss haha
Citera
2019-11-10, 19:54
Medlem
certinaknoxs avatar
Hur går det för Hamid då, har han kola vippen än?
Man kan ju fundera över vad polisen i Malmö egentligen sysslar med? De verkar ha gett upp helt och hållet. De MÅSTE gripa GM, hur fan kan man brista så hårt?
Citera
2019-11-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrekex
ja, killarna va ej speciellt kriminella dom sålde lite hash o weed här o där men inte några stora i kriminella världen. 100% en annan snorunge som sköt dom men det kommer snart komma ut vem det va för saker sprids snabbt hos dom yngre
Tror dig! Inte alls bra det här! Tonåringar som tycker det är bra att tjäna lite extrapengar och alla röker ändå. Tonåringar ska leva livet och ha kul kanske tjafsa lite, inte skjuta ihjäl varandra.
Citera
2019-11-10, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
” Under söndagen har polisen varit närvarande på Möllan, inte bara på grund av utredningen, utan även för att skapa trygghet.”
Hur skapar man trygghet efter att mordet genomförts?

Gissar på att polisen pratar med många
oroliga invånare många föräldrar och barn
som är rädda där nere.

Tycker det är bra polisen är
närvarande nere i Malmö.
Citera
2019-11-10, 19:57
Medlem
dANiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Hur går det för Hamid då, har han kola vippen än?
Man kan ju fundera över vad polisen i Malmö egentligen sysslar med? De verkar ha gett upp helt och hållet. De MÅSTE gripa GM, hur fan kan man brista så hårt?

Uppriktigt sagt så tror jag dom låter gängen ta kål varann istället för att slösa resurser på dom när dom ändå inte pratar när dom åker fast, bättre att plocka in och sedan släppa för att sedan sprida lite lögner om att spaggen har golat på någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in