Det obehagliga är att skjutningar såsom denna, explosioner och dylikt normaliseras i Sverige. Personer i min omgivning reagerar knappt längre. Jag blir bestört, förbannad och möts av ett ”Jahapp, nu
Det blir så när det händer flera gånger i veckan.
Det går helt enkelt inflation i det hela.
Folk vänjer sig och betraktar det som "normalt".
Ja hela Möllan kameraövervakas men detta vet grabbarna om så dom va maskerade till max
Och? Det var dom på ramels väg med också till ex hade hjälmar och flera andra skjutningar. Finns mer att gå på behöver inte betyda något bara för man är maskerad!
Till topic, ja detta var ett beställningsmord. Att de var maskerade till tårna har jag svårt att tro. Man drar alla blickar mot sig om man kommer cyklandes maskerad, även på möllan som brukar tolerera skumt klädda personer.
Jag ska dra i några trådar och se vad jag får fram till imorgon.
Hur går det för Hamid då, har han kola vippen än?
Man kan ju fundera över vad polisen i Malmö egentligen sysslar med? De verkar ha gett upp helt och hållet. De MÅSTE gripa GM, hur fan kan man brista så hårt?
ja, killarna va ej speciellt kriminella dom sålde lite hash o weed här o där men inte några stora i kriminella världen. 100% en annan snorunge som sköt dom men det kommer snart komma ut vem det va för saker sprids snabbt hos dom yngre
Tror dig! Inte alls bra det här! Tonåringar som tycker det är bra att tjäna lite extrapengar och alla röker ändå. Tonåringar ska leva livet och ha kul kanske tjafsa lite, inte skjuta ihjäl varandra.
” Under söndagen har polisen varit närvarande på Möllan, inte bara på grund av utredningen, utan även för att skapa trygghet.”
Hur skapar man trygghet efter att mordet genomförts?
Gissar på att polisen pratar med många
oroliga invånare många föräldrar och barn
som är rädda där nere.
Tycker det är bra polisen är
närvarande nere i Malmö.
Hur går det för Hamid då, har han kola vippen än?
Man kan ju fundera över vad polisen i Malmö egentligen sysslar med? De verkar ha gett upp helt och hållet. De MÅSTE gripa GM, hur fan kan man brista så hårt?
Uppriktigt sagt så tror jag dom låter gängen ta kål varann istället för att slösa resurser på dom när dom ändå inte pratar när dom åker fast, bättre att plocka in och sedan släppa för att sedan sprida lite lögner om att spaggen har golat på någon.