2019-11-10, 17:36
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jo eftersom jag har ett visst motstånd mot industrin p.g.a att det kan blandas in mycket skumrask där, så vill jag som bekant helst ha ett samhälle utan bordeller.
Om det skulle gälla kvinnor som verkligen väljer att arbeta som horor för att de VILL, så kan de annonsera på internet och sköta sina affärer själv.
På bordeller kan det jobba både det ena och det andra och jag vill verkligen inte riskera att stödja människohandel/ tvång av något slag.

Jag själv hade inte velat vara på bordell därför att pressen att ta kunder är en helt annan. Det blir fruktansvärt opersonligt och nånting absurt över detta att man är en skyltdocka som ska väljas ut.
Nä, om jag skulle jag vara eskort skulle jag sköta det via nätet och ha träffar enbart med de män jag kände var okej.
Det är sin sak att de köper en tjänst, men jag ställer inte upp som nån levande docka i ett försäljningssammanhang.

Du jobbar inte åt någon annan än dig själv på bordellen. Du har noll press att ta kunder.

Och det är mycket smidigare att sälja sina tjänster på bordell, varför de som gör så VÄLJER att göra så framför att annonsera på Internet.
Citera
2019-11-10, 17:37
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Återigen, du talar om fkk. Den är inte representativ för bordeller i allmänhet skulle jag tro, baserat på vad du berättar.

Vad menar du?

Är du en snygg rumänsk tjej kan du enkelt hitta en man som vill försörja dig, istället för att sälja sex på en bordell.
Citera
2019-11-10, 17:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Här i tråden stannar människor kvar i landet för att curla barn i universitetsålder sexsäljare i samma ålder behöver inte någon familj i sin närhet utan det räcker om de kan ringa hem ibland?

Har du bestämt att alla ska göra så?
Citera
2019-11-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vad menar du?

Är du en snygg rumänsk tjej kan du enkelt hitta en man som vill försörja dig, istället för att sälja sex på en bordell.

Inte i Sverige i alla fall. Måste vara en redig ålder skillnad i så fall.

Svenska män försörjer i regel inte kvinnor, de lägger alla sina pengar på hobbies.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2019-11-10 kl. 17:41.
Citera
2019-11-10, 17:42
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Herregud, vad är det för fel på folk. Njuter du av att förnedra människor, alltså? Man undrar ju hur de lyckas rekrytera slavdrivare och lägervakter och var alla skitstövlar kommer ifrån.
Ha ett kul liv, hörru. Du låter fan som en muslim.
Att sexakter ofta innehåller inslag av manlig dominans är naturligt, men du verkar inte må bra.

Jag förstår mer och mer din poäng och dina farhågor när man ser inlägg likt det ovan ditt.

Slappna av, alla tänder väl på lite förnedring som krydda. Det betyder inte att man vill se någon förnedras mot deras vilja, eller att någon ska fara illa.
Citera
2019-11-10, 17:42
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Inte i Sverige i alla fall. Måste vara en redig ålder skillnad i så fall.

Svenska män försörjer i regel inte kvinnor, de lägger alla sina pengar på hobbies.

Jag menar i t ex Rumänien.
Citera
2019-11-10, 17:48
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
De bordellerna är ju gjorde för de som vill ta ut kvinnor i skogen och göra lite vad de vill eftersom dockor inte behöver sjukvård

Du har nog missförstått. Jag är inte våldsam mot kvinnor som lyder mig.
Faktum är att jag är en riktig gentleman med kvinnor.

Citat:
Utländska sexsäljare ska Sverige ge sociala rättigheter men inte flyktingar är det rätt uppfattat, romska tiggare ska vi slänga ut romska sexsäljare ska vi släppa in och kanske tom. ordna bordell där de kan arbeta. Får den romska sexsäljare ta med sig sin tiggande för att ha sin familj hos sig i landet som sällskap på fritiden

Att vara tiggerska är inget yrke, till skillnad från prostitution som är världens äldsta yrke.

De fattiga får gärna leva på bidrag så länge de välbärgade betalar. Stefan Löfven kan sänka sin lön med 100k i månaden och skänka bort den till fattiga romer. Zlatan får också gärna skänka bort sina 600 miljoner kronor.

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det hade det också funnits om det inte inneburit att vänstern tappat kvinnliga röster på det.
Mäns sadism är det inte så mycket man kan göra åt tyvärr. Det du räknar upp hade fortfarande förekommit.

Jo, om män får leva ut sina mörka sida på en bordell så blir de snälla och högfungerande individer i samhället.
Citera
2019-11-10, 17:49
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Herregud, vad är det för fel på folk. Njuter du av att förnedra människor, alltså? Man undrar ju hur de lyckas rekrytera slavdrivare och lägervakter och var alla skitstövlar kommer ifrån.
Ha ett kul liv, hörru. Du låter fan som en muslim.
Att sexakter ofta innehåller inslag av manlig dominans är naturligt, men du verkar inte må bra.

Jag förstår mer och mer din poäng och dina farhågor när man ser inlägg likt det ovan ditt.

Och det ska du säga som vill slå ihjäl förvirrade knarkare och psyksjuka, som visserligen utgör en fara för människor, men som i första hand bör brottas ner, gripas och vårdas.

Sen sitter du här och spelar skenhelig mister Whithe Knight..

Moment22x22 har rätt. Denna tråd är verkligen ett tillhåll för mentalpatienter.

Jag börjar tro att jag är en av de få friska personerna här.
Citera
2019-11-10, 17:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Jag tror du resonerar helt rätt principiellt. Det som är rimligt att titta på när man utvärderar lagen är ju inte om den gjort det lättare att sälja sex, utan om den faktiskt reducerar prostitutionens skadeverkningar. En bra sammanfattning av forskningsläget kring vår lagstifning finns på wikipedia, och du har helt rätt i att det mesta talar för att antalet fall (i relation till befolkningen) av t.ex. människohandel är betydligt större i länder där sexköp är lagligt. Värt att notera är att den handfull "människorättsorganisationer" som uttalat sig om Sveriges lagstifning specifikt gjort det på mycket lösa grunder. Amnestys utlåtande byggde t.ex. helt och hållet på ett brev av prostitutionslobbyisten Petra Östergren.

När du skriver "här är lagen ju kokko eftersom man får sälja men inte köpa" blir jag dock mer tveksam till dina motiv. Poängen med att inte straffa säljaren är just att det ska underlätta för de befinner sig i prostitution att söka hjälp. Jag vet att du tidigare uttryckt dig väldigt negativt till idén att lagen ska hjälpa istället för att bestraffa, men det kanske åtminstone kan vara värt att betänka när det gäller prostituerade? För vem tycker du egentligen att lagen är till för? Är det meningen att den ska hindra att unga kvinnor utnyttjas inom prostitution, eller tror du att det är resten av samhället som måste beskyddas från prostitutionens existens?

Jag är inte av principen att en som säljer sex ska straffas överhuvudtaget. Dessa bör kunna söka hjälp precis när som helst utan större förklaring. Den enda anledningen till att jag är emot att lagen bara förbjuder köp av sexuell tjänst är för att man då hamnar i svåra lägen gällande principen "om man vill få bukt med nånting är inte rätt metod att fokusera på att skademinimera så länge det bidrar till att marknaden ökar". Det är lättare att hantera det om det är förbjudet att både köpa och sälja.
Jag tänker väl kanske mer att det skulle kunna medföra någon slags vård, omhändertagande eller liknande om man arbetar som prostituerad och då åker fast.
Jag inser svårigheterna här, och jag har ingen färdig lösning, jag kan dock se att det finns ett problem med lagen som den är utformad idag. Det är liksom kontraproduktivt att samtidigt som det är förbjudet att köpa så är det fullt okej att sälja.
Dock förstår jag poängen med lagen som den är idag också, jag är bara inte säker på att den är tillräckligt effektiv om man vill få bukt med illegal prostitition.

Gällande straff är jag främst för straff för de människor som begår brott som skadar andra, vilket ju faktiskt är fallet för de flesta kännbart straffbara brott. En prostituerad som gör det pga fattigdom eller utsatthet
behöver stöd mer än straff. Hon skadar först och främst sig själv som jag ser det.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-11-10 kl. 17:55.
Citera
2019-11-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Har du bestämt att alla ska göra så?
Här i landet sitter det incels i pojkrum långt upp i åren, föräldrar följer med sina barn till arbetsförmedlingen trots att barnen sedan länge är myndiga, universitetslektorer får samtal från föräldrar som tycker att barnens tentor bedömts fel varför skulle sexsäljande rumänska, bulgariska eller nigerianska kring 20 år inte vara i behov av att ha kunna träffa sina föräldrar någon gång i veckan.
Den sexköpande pappan till hemmaboende 19-åringa dottern borde inse att den 19-åriga prostituerade också har behov att träffa sin familj
Citera
2019-11-10, 17:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Här i landet sitter det incels i pojkrum långt upp i åren, föräldrar följer med sina barn till arbetsförmedlingen trots att barnen sedan länge är myndiga, universitetslektorer får samtal från föräldrar som tycker att barnens tentor bedömts fel varför skulle sexsäljande rumänska, bulgariska eller nigerianska kring 20 år inte vara i behov av att ha kunna träffa sina föräldrar någon gång i veckan.
Den sexköpande pappan till hemmaboende 19-åringa dottern borde inse att den 19-åriga prostituerade också har behov att träffa sin familj

Du glömde att besvara frågan: Har du bestämt att alla ska göra så?
Citera
2019-11-10, 17:55
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Och det ska du säga som vill slå ihjäl förvirrade knarkare och psyksjuka, som visserligen utgör en fara för människor, men som i första hand bör brottas ner, gripas och vårdas.

Sen sitter du här och spelar skenhelig mister Whithe Knight..

Moment22x22 har rätt. Denna tråd är verkligen ett tillhåll för mentalpatienter.

Jag börjar tro att jag är en av de få friska personerna här.

Haha

Ja, passa dig du med. Du börjar klättra uppåt på min dödslista. Icke livskraftigt material kan man ju diskutera om man skall låta leva eller inte men utgör de ett hot för andra är det naturligtvis inte en diskussionsfråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in