• 1
  • 2
2019-11-10, 16:07
Medlem
Hej! Sitter p ngra 5mg oxycodone kapslar. Kan man ta dessa nasalt?
Citera
2019-11-10, 16:22
Medlem
hejhejvilkengrejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskfara
Har fr mig att teva r stenhrda men kan ha fel. Aja det fungerar att snorta men tycker bttre om oralt d det irriterar en hel del eftersom man mste ta ngra stycken.
Enligt mig: IV>oralt>nasalt. Har inte provat rvpump men kan tnka mig att det fungerar bst efter IV. Biotillgngligheten r helt ok oralt s marginalen r rtt liten.
Citera
2019-11-10, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejvilkengrej
Har fr mig att teva r stenhrda men kan ha fel. Aja det fungerar att snorta men tycker bttre om oralt d det irriterar en hel del eftersom man mste ta ngra stycken.
Enligt mig: IV>oralt>nasalt. Har inte provat rvpump men kan tnka mig att det fungerar bst efter IV. Biotillgngligheten r helt ok oralt s marginalen r rtt liten.

Tackar dmjukast fr svaret min bste herre, blir att svlja!
Citera
2019-11-10, 16:50
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:

Skulle dra dom i nsan alla dagar i veckan...
Citera
2019-11-10, 17:59
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Hej 👋🏼, har tagit oxy i ngra rs tid nu, och har testat att snorta. Men, jag fr noll effekt av det 😐.. Tycker inte ens det smrtstillande slr till 😯.
Citera
2019-11-10, 19:30
Bannlyst
Ja du kan krossa och snorta det ger snabbar effekt. Du kommer att knna ett sknt lugnt, men problemet det inte varar lnge, enart 2h sen s kommer du vilja mer mera.
Citera
2019-11-25, 19:30
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejvilkengrej
Har fr mig att teva r stenhrda men kan ha fel

Du tnker p Lannacer, som folk tycks avsky just pga detta. Visst det minskar ju missbruket men detta kan ju ven ge Lannacer monopol p en medicin bara fr en speciell tillverkning.

Jag har snortar Oxy, de vanliga gula 40mg. Dock r jag inget fan av Oxy och misstnker att de hrdkopieras s om du tror att det r oxycodone i dina piller s kan det i sjlvaverket vara ngot helt annat. I vrsta fall ngon rc-fentanyl.
Citera
2019-11-25, 21:17
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Du tnker p Lannacer, som folk tycks avsky just pga detta. Visst det minskar ju missbruket men detta kan ju ven ge Lannacer monopol p en medicin bara fr en speciell tillverkning.

Jag har snortar Oxy, de vanliga gula 40mg. Dock r jag inget fan av Oxy och misstnker att de hrdkopieras s om du tror att det r oxycodone i dina piller s kan det i sjlvaverket vara ngot helt annat. I vrsta fall ngon rc-fentanyl.

Oxycodone Teva r kapslar
Citera
2019-11-25, 21:18
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Oxycodone Teva r kapslar

Jaha, missfrstod och trodde ni syftade p piller. Men en nnu strre frga fick jag d. Hur kan kapslar vara hrda?
Citera
2019-11-25, 23:16
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Jaha, missfrstod och trodde ni syftade p piller. Men en nnu strre frga fick jag d. Hur kan kapslar vara hrda?

Haha ngon som mste missfrsttt vad jag skrev tidigare i trden d, Teva-kapslarna r mjuka och vldigt enkla att dela 🤭🤗
Citera
2019-12-22, 12:51
Medlem
Mindecembers avatar
Man snortar aldrig. Ngot, ngonsin. Det r ett korkat slseri glorifierat p film. Vill du ha snabb effekt stoppar du det i armen lungorna eller rumpan sen just oxynorm eller liknande med kapslar, lser sig skumt i vatten och lmpar sig verkligen inte att snorta.
Citera
2019-12-25, 15:08
Medlem
Jag tar oxycodon varje dag och det r tior som jag mosar till fint pulver och sedan snortar jag det upptill fyra gnger om dagen och det fungerar alldeles utmrkt
Jag har provat med kapslar ox och det vart helt okej.
QUOTE=hejhejvilkengrej|69255586]Har fr mig att teva r stenhrda men kan ha fel. Aja det fungerar att snorta men tycker bttre om oralt d det irriterar en hel del eftersom man mste ta ngra stycken.
Enligt mig: IV>oralt>nasalt. Har inte provat rvpump men kan tnka mig att det fungerar bst efter IV. Biotillgngligheten r helt ok oralt s marginalen r rtt liten.[/quote]
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in