Citat:
Ursprungligen postat av
tryggtochbra
Tramadol kan dämpa smärtan något men tveksamt om den gör mer nytta än alvedon och ipren, däremot har den andra biverkningar som jag hellre skulle vara utan. Du märker själv om du testar att vara utan och istället tar alvedon och ipren och kanske paraflex, det senare är receptbelagt men gissningsvis skriver din läkare hellre ut det än tramadol.
Träna upp ryggen är bra av många anledningar och minskar risken för nya besvär, så spelar absolut roll.
Du skulle kunna kolla upp möjligheten att få en nervblockad, då injicerar man en blandning av antiniflammatoriska och smärtlindrande läkemedel intill nerven som är klämd och det har oftast mycket god och omedelbar effekt.
Inte märkt någon större skillnad med tramadol, lite lindring så det inte gör så ont så jag gör massa grimaser när jag rör mig, men gör sinnessjukt ont ändå.
Stod upp och diskade lite precis, blir lite illamående, börjar svettas och är död i sängen typ.
Paraflex, läste lite snabbt att det var muskelavslappnande, hur hjälper det?
Det känns som mitt ben spänner sig hela tiden, känns som att benet är hårt
(känns inte hårt om man känner på det, utan jag har känslan av att det är hårt), att det krampar eller något. Är det nervsmärtan som känns så eller kan smärtan göra att man inte riktigt slappnar av?
Har faktiskt Paraflex hemma. Vet du om man kan ta det med tramadol? Tog det på morgonen och tar kanske någon timme innen jag ska sova.
Då ska jag börja träna upp min rygg sen.
En spruta när man är vaken och så då antar jag?
Livrädd för sprutor och nålar. Tror inte jag skulle klara det. Men är samtidigt så rädd att diskbråcket inte kommer läka sig själv så jag måste operera. Sjukhusskräck.. Fy fan, hatar detta.