" Jag vet om jag har med mordet att göra. "
Rubriken sägs vara SD:s egna ord i en chatt med en vän till Charkoal. Nu har MGM haft många möjligheter att berätta för utredarna om han haft med mordet att göra. Utan insyn i FU vet vi inte om SD har kommit till beslut om att erkänna (d v s om han är skyldig) eller om han fortfarande nekar till inblandning i mordet på LW.
Den kreativa SD som är van att vara i ständig aktivitet har nu fått öva på att vara ensam och stå ut med sitt egna sällskap större delen av dygnet sen 75 dagar. Utifrån den bekymmerslösa ytan han uppvisat innan han anhölls och häktades, så tror jag att han inte har några större problem att hantera situationen i häktet. Han försöker nog manipulera vakterna att delge honom informationer eller hjälpa till med att nå ut med budskap till HD och/eller andra som han förstår kanske kommer att berätta saker som inte ingår i hans tänkta förklaringsmodell över hans kanske besynnerliga aktiviteter innan LW mördades.
Har han tur får han lite kompistid med vakterna och kan få dem intresserade av Häktes-GC. Han kanske med små papperslappar skapar gåtor som han försöker tvinga dem att lösa och så snart han har lyckats få någon vakt att lösa en gåta tror han att han har vakten i sitt grepp? Skulle inte förvåna om det sker.
Vad annars göra mellan "befriande" förhör med utredarna och samtal med advokaten? Fysiska övningar förstås för att inte tappa spänsten i kroppen, kanske spela lite rollspel och föra diskussioner med sig själv för att det inte ska vara knäpptyst i cellen? Jag ser framför mig hur han övar på att låta och se neutralt obekymrad ut när han ska svara på "besvärliga" frågor från förhörsledarna.
Om 11 dagar ska åtal vara väckt. Kommer åklagaren behöva begära ytterligare förlängning och vad har de kommit fram till vad det gäller HD:s inblandning eller inte?
544 dagar har en eller flera mördare levt med att ha mördat L*ena
:::::::::::
Länk till inlägg med sammanfattande info
www.flashback.org/sp69225469