2019-11-10, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Lever fortfarande BO nr 2 h*mdi?
Ja han lever men skadad , vet ej om han kmr överleva
Citera
2019-11-10, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Varför skulle det inte vara rätt mål? Kommer de inte åt ledaren så avrättas springpojkarna som är lättare att komma åt eftersom de inte tror de är i riskzonen och därför förlustar sig på pizzerior. De vill ju inte "gå till madrasserna" som maffian gör när det är gängkrig. De är ju bra yngre tonåringar som tror de är utom fara och så går väl den yngre fortfarande i skolan.

Om det inte vore ett starkt tabu kanske de skulle skjuta varandras mammor. -"Gömmer du dig skjuter vi din morsa och syrra"? Vi får väl se hur det utvecklar sig men ingen ting är uteslutet.

Vi tänker på individnivå här i Sverige, att just dessa pojkar skulle gjort något. I Mellanöstern tänker man ofta på klannivå - de tillhör fiendeklanen och kan därför mördas pga kollektiv skuld. Likaså tar man inte hänsyn till anhöriga,de tillhör också fiendeklanen, den som ska straffas.
Citera
2019-11-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Tydligen flera pågående konflikter enligt uppgifter till kvällsposten.

https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-larm-om-skottlossning-i-malmo-1/

"Malmöpolisen har i veckan dessutom slagit ut en tung gruppering. Tre personer har begärts häktade misstänkta för grovt narkotikabrott."

Nån aning om vem som blev gripen?

Samt krig mellan vilka grupper. M*kky mot Gh*ra? Baserar på att dessa igår var gh*ras springisar?
Citera
2019-11-10, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaron.Keener
Nej, du har så fel man bara kan ha, det är deras PAPPOR som har gjort fel. Dessa ungarna verkar helt sakna en manlig förebild i sina liv, en man som visar deras söner vad som är rätt och vad som är fel. De saknar en pappa som ger sina barn tid och uppmärksamhet när han kommer hem från sitt arbete, en pappa som bryr sig. Istället har de en pappa som efter en kväll på föreningen skickar ut ungarna ur lägenheten för att han är trött och orkar inte höra deras oväsen i hemmet.

Det är inte bara en mammas ansvar att uppfostra barn.. Men ditt uttalande visar ju bara hur du själv verkar ha haft det och hur du ser på saken. Men man är två när man gör barnen, man ska fan vara två till att uppfostra dem också.

Du skriver ju i princip att man inte behöver en mamma utan att killar ska bli uppfostrad av en pappa? Jag och min bror är uppväxt med endast en mamma. Jag driver byggbolag och min bror är läkare. Varför är vi inte kriminella? Vi hade ingen pappa ju
Citera
2019-11-10, 12:07
Medlem
paras0nics avatar
Detta dåd känns snarlikt: (FB) En person skjuten i biskopsgården (avliden), 14/11-2018

Vad fan har en femtonåring liksom gjort för att förtjäna att dö?
Senast redigerad av paras0nic 2019-11-10 kl. 12:11.
Citera
2019-11-10, 12:08
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Varför skulle det inte vara rätt mål? Kommer de inte åt ledaren så avrättas springpojkarna som är lättare att komma åt eftersom de inte tror de är i riskzonen och därför förlustar sig på pizzerior. De vill ju inte "gå till madrasserna" som maffian gör när det är gängkrig. De är ju bra yngre tonåringar som tror de är utom fara och så går väl den yngre fortfarande i skolan.

Om det inte vore ett starkt tabu kanske de skulle skjuta varandras mammor. -"Gömmer du dig skjuter vi din morsa och syrra"? Vi får väl se hur det utvecklar sig men ingen ting är uteslutet.
Tycker att skjutningen verkar vara väldigt chansartad och om det inte är en väldigt skicklig skytt så borde risken vara stor att någon oskyldig drabbats.
Citera
2019-11-10, 12:12
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Detta dåd känns snarlikt: (FB) En person skjuten i biskopsgården (avliden), 14/11-2018

Vad fan har en femtonåring liksom gjort för att förtjänar att dö?
Langat hekton, varit åsna för vapen till andra mord, lurat "allierade" i bakhåll för "fienden", blåst fel folk - fantasin sätter gränser. En 15åring är, gällande beslut och handlingskraft en fullvuxen person i gatans perspektiv.
Citera
2019-11-10, 12:13
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrekex
Inte grovt kriminella, sprang lite åt några äldre inget mer inget allvarligt
Tror du dom stannat på den (låga) nivån hela livet?
Citera
2019-11-10, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Var det hämnd ikväll för katten som blev ihjälslagen igår eller?

Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Jag kommer att att svårt att uttala mig på jobbet i morgon, vågar fan inte ens gå ut på Facebook idag för många är så här :”åh så tragiskt att en ung kille är död”, själv känner jag ingenting för honom, det är hemskt men sant. Tänker mer på alla normala människor som bor i området som påverkas och är rädda. Barnfamiljer är det gott om på möllan. Men för gängen och deras dödsfall känner jag noll och nada kanske , mer ilska och förakt De förstör vår stad

Då hoppas jag innerligt att när du en dag får barn för jag antar att du själv inte har barn om du kan sitta och skriva sånt också får se ditt egna barn död i en skottlossning som inte ens hunnit fylla 18 år! Denna killen var inte någon stor kriminell alls överhuvettaget bara sålt lite gräs här och där och inget utöver det och det är garanterat någon som känt sig förnedrad av någon och sen velat få upp sin status.
Citera
2019-11-10, 12:17
Medlem
Citat:

Vad fan har en femtonåring liksom gjort för att förtjäna att dö?

Han har varit med i skitet, han fick många tidigare exemplar på hur det kan sluta. Han föräldrar tog inte ansvaret som de borde och han själv var hjärndöd utan någon konsekvenstänk, de som drar in sig i detta har kollat på för många filmer och tycker det är coolt, hjärndöda. Det är inte synd alls om dem, tur att inga oskyldiga drabbades
Citera
2019-11-10, 12:17
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Stämmer inte. Konsekvenstänk osv fungerar annorlunda pga hjärnans beskaffenhet jmf. med en vuxen.
Och detta tar babbeluringen med ett IQ som drar ner standardvärdet hänsyn till, just det. Glömde..
Citat:
Jag är ändå uppvuxen i ett av Göteborgs mest socialt utsatta områden, som 15 åring hade ingen tagit de där stegen du talar om. Nån kanske sålde röka eller så. Men å andra sidan verkar Malmö vara Sveriges motsvarighet till Baghdad.
Jag har i "modern tid" sett killar under 10 år vara utkik åt langare. Hur tror du att dessa, efter att ha varit i ett gäng under fem års tid (15års ålder) känner kring moral och sedlighet? När deras inkomstkälla grundar sig i kriminalitet. Tror du dessa ser det som en företagsmöjlighet att utvidga sig, genom att döda en person, även om de kanske inte tänker döda någon själva?

I övrigt så springer ju 12åringar runt med kniv och tycker dem är Tony Montana idag, det gjorde man inte enligt min upplevelse på 90-talet, visst att några psykfall fanns - och att scouterna var mer etablerat då varpå kniv var ett redskap - men, saklighet kvarstår.
Senast redigerad av GoUoD 2019-11-10 kl. 12:21.
Citera
2019-11-10, 12:18
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Kriminellt aktiva 10-15 åringar skulle ta mi fan pryglas offentligt. Det roliga är att det finns psykfall i den här tråden som fortfarande tror att S, MP och C ska kunna rädda Malmö. Halva Malmö kommer snart att vara på samma nivå som favelorna i Rio och Röfvén kommer fortfarande stå och rapa ur sig att "alla ska med".
Apropå Rio och favelorna där, så skulle vi behöva en motsvarighet till BOPE( Batalhão de Operações Policiais Especiais) i Sverige, som kunde rensa ut det kriminella patrasket. Men, med den nuvarande mjäkiga inställning från politikerna och vår tandlösa lagstiftning i Sverige, så tvivlar jag på att detta vore möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in