2019-11-03, 23:38
Medlem
Ingen som märkte att T*ndra R*dell (*= I)
Som är inblandad i rånmordet på Hjalmar Brantningsplatsen förekommer som vittne?😂
Citera
2019-11-04, 00:03
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhoppgummisnoppp
Som är inblandad i rånmordet på Hjalmar Brantningsplatsen förekommer som vittne?😂
Kan hon anses trovärdig? Hennes begångna brott hon dömts för är väl efter detta i tiden?
Citera
2019-11-04, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Kan hon anses trovärdig? Hennes begångna brott hon dömts för är väl efter detta i tiden?

Det var också det jag tänkte.
Har en vän som är bekant med Antonio, och helt ärligt verkar han vara en hobbykriminell o en riktig lallare.
Gick runt o frågade okända om cigg & grejer 😂 han försöker la komma in i gemet.. genom att skjuta en oskyldig grabb, väldigt mycket iq som verkar försvunnit av hans knarkerier
Citera
2019-11-04, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhoppgummisnoppp

Även denna raketforskare Angelica Gillholm förekommer som vittne.

(FB) Realityprofil häktad – misstänkt för grov narkotikasmuggling
Citera
2019-11-04, 22:02
Medlem
oytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wadensjo
https://minfil.com/v7d56091n4/G_teborgs_TR_B_15670-18_Aktbil_174_pdf

Mitt favoritställe hittills är på s. 434, efter ungefär 200 sidor golande (min fetning):

"Det är klart. Alltså när man smattrar nån, man klättrar. Folk tänker ja okej, killen kan ta ett
liv, han har inget emot att ta ett liv på samvetet. Ja, han är hundragubbe. När folk får reda på
att jag inte är golare på såna här förhör och sånt
också är hundragubbe. Och det är klart det är
status alltihop."
Citera
2019-11-05, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyten
Mitt favoritställe hittills är på s. 434, efter ungefär 200 sidor golande (min fetning):

"Det är klart. Alltså när man smattrar nån, man klättrar. Folk tänker ja okej, killen kan ta ett
liv, han har inget emot att ta ett liv på samvetet. Ja, han är hundragubbe. När folk får reda på
status alltihop."
Finns det något beslut på att han skall genomgå en rättspsykiatrisk undersökning?
Citera
2019-11-05, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyten

status alltihop."
Måste säga att hans förhör är bland de mest underhållande jag läst. Kul att han nämner att han ska in o läsa på Flashback när han får möjlighet för att se vad folk säger om honom...
Citera
2019-11-05, 18:26
Medlem
rigbos avatar
När jag läser förhören där Antonio pratar om sin familj förstår man hur trasiga förhållanden han kommer ifrån och hur lätt det är att utnyttja honom.
Citat:
Mm okej. Förra gången vi träffades då berättade du att du hade haft en jobbig
uppväxt…kort sagt?

Ja
Tycker du att din familj har svikit dig på något sätt?
Ja mina föräldrar…tycker jag. Det har dom gjort faktiskt, dom har inte funnits där för
mig…dom valde knarket istället för mig…så..
Hur ser dina band ut till din familj idag?
Min mamma är alltid min mamma och min pappa är alltid min pappa…men jag har inte
direkt en vanlig relation med dom som andra…folk har till sina föräldrar. Jag har en väldigt
speciell relation. Min farsa, jag känner inte han så bra…sist jag träffade han jag var 12-11 år
gammal du vet…jag har snackat med han i telefon bara…eh så jag känner inte min farsa så
bra faktiskt. Jag vet att han har snackat mycket skit…jag litar inte på han…han…aldrig…du
vet så fort han har muckat han har hört av sig i två veckor och han säger att jag kommer till
Göteborg, det ska blir såhär och du ska göra såhär och du ska göra såhär och du ska gifta dig
hit och dit han ger mig falska förhoppningar. Sen han hör inte av sig…sen hör han av sig 1
eller 2 år senare och säger exakt samma sak och sen händer exakt samma sak igen. Och du
vet det har varit så sen jag var liten med han…du vet han…han har funnits där en liten, liten
period…en 2-3 veckor sen han har flyttat. Han har gjort nånting…jag vet inte han har
försvunnit. Jag trodde, nu sist jag trodde han var död…tänkte vad fan har hänt med han…jag
vet att han…jag satt ju inne på Eknäs…han mucka och han kom till Göteborg…han hade vart
i Stockholm och sen försvann han…jag vet inte vad som hände med han. Sen nu hörde han av
sig för några veckor sedan…alltså han lade in sig på en behandling frivilligt och sa att han
slutat med allt knark och han har börjat käka sina mediciner och han sa att han skulle komma
till Göteborg…och jag fick egentligen inte ringa han men jag lyckades ringa han ändå du
vet…vissa personal tyckte ändå att det är min farsa och du får ringa han…och sen så satte
dom stopp för det och jag bara okej typ jag behöver inte prata med han. Jag har min
syster…eller mina systrar.
Men har du liksom din pappas telefonnummer så du ringer din pappa? Kan du göra
det?

Nej
Nej utan det är på hans villkor?
Ja men han brukar oftast kontakta R*b*cka..
Mm
Det är så jag har fått kontakt med han alla andra gånger. Sen det här var första gången
faktiskt…jag hade hans telefonnummer nu på Tysslinge…det var första gången på flera
år…annars så har han alltid ringt mig från kåken. Han satt på Halden i Norge vet jag…han
har alltid ringt mig därifrån…eller andra ställen liksom…jag vet inte alla fängelser han har
suttit på…det var första gången på flera, flera år. Det är första gången i hela mitt liv jag tror
jag har hans nummer.
Ja. Mamma då?
Min mamma hon är en…hon är på orten lika mycket som jag är i orten…du vet hon är alltid
hemma hos min morbror Sven…ni vet säkert vem det är han bor där…han bor också vid
Wiesel. Eh Sven K*r*shko…hon brukar vara hemma hos han som alla andra tjackisar är i
hela Göteborg. En väldigt känd lägenhet…har alltid vart så sen jag var liten. Och om jag
alltid har velat få tag på min mamma jag vet att jag alltid har kunnat gå dit men jag brukar
alltid springa på henne i…Hisingen…i Wiesel och så. Ibland du vet…jag kommer ihåg…jag
kommer ihåg alltså väldigt konstiga saker som jag inte borde komma ihåg, det var för typ 1-2
år sen så var jag och några vänner vid McDonalds vid Wiesel…från ingenstans och klockan
är typ 3-4 på natten…från ingenstans kommer min mamma in…alltså du vet…jag kommer
ihåg såna där bänga saker liksom. Hon…ja…hon är som jag…hon är överallt och
ingenstans…på alla möjliga tider. Liksom det…ja..
Men du har beskrivit att ni typ stöter på varandra slumpmässigt?
Ja exakt..
Har du nån aktiv kontakt med henne där du kontaktar henne, ringer henne, kommer
och besöker henne?

Nej, nej väldigt sällan…ibland…ibland hör hon av sig till mig. Hon hörde av sig till mig
dagen när polisen tog mig vid Vårväders tror jag…dagen…den dagen eller dagen innan..
Citera
2019-11-06, 14:01
Medlem
oytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
När jag läser förhören där Antonio pratar om sin familj förstår man hur trasiga förhållanden han kommer ifrån och hur lätt det är att utnyttja honom.

Ja verkligen. Hela hans uppväxt verkar jävligt trasigt. Nu är det nog tyvärr försent för hans del. Ska bli intressant att se vad domen blir.
Citera
2019-11-07, 10:20
Medlem
spoilers avatar
"Att offret var en annan man fick han veta några dagar senare:
– Jag tänkte "vad fan är det här". Men jag tänkte ju typ "skit samma". Jag har i alla fall visat att jag kan."

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/mordåtalad-18-åring-jag-vill-döda-folk-1.20018716
Citera
2019-11-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo

Jag känner hela hans familj hans mamma och pappa och han har haft det mkt tufft hela sin uppväxt kan jag lova
Citera
2019-11-07, 19:37
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppin
Jag känner hela hans familj hans mamma och pappa och han har haft det mkt tufft hela sin uppväxt kan jag lova

Ingen ursäkt för att vara korkad och allmänt dum i huvudet.
*buuhuu* Livets hårda skola.. Jävla trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in