Citat:
Ursprungligen postat av Jokenimo
Nu är jag väldigt full, tänkte lämna det där till imorrn, men även i min yra lät det där så dumt. Du får det att låta så justifierat och fint. Ja, jag vill förbjuda det pga min egen övertygelse att det som sker faktiskt skadar barnen.
Du ar den som anser att religion i sig sjalv ar skadligt for barn. En asikt som delas av en minoritet av varldens befolkning. Det kan lika garna havdas att en religios uppfostran (jag talar om normalfallet och inte extrema exempel) ar bra for barnens utveckling.
Hmmmm.... vi kanske ska franta dig ratten att fostra dina barn enligt dina asikter och varderingar med hanvisningen att du inte ger den religiosa insikter som de behover for att ha ett bra och lyckligt liv?
Tanken att franta foraldrar ratten att fostra sina barn p g a att du inte delar deras religiosa varderingar oavsett om den uppfostran ar fysiskt och psykologiskt skadligt for barnen eller inte ar forkastligt, omoraliskt, och bryter mot FNs konvention om barnens rattigheter.
Visst, i extrema fall dar barnens utsatts for fysiska och psykologiska overgrepp sa ar det ratt att ingripa. Men det ska ske oavsett om foraldrarna ar religosa eller inte.
Citat:
Tuta i ungen Mamma, Pappa och, tja, alla har också en gemensam imaginary friend som satte reglera och säger vad vi ska göra, det grundar ju inte gott.
En asikt som du baserar pa din personliga overtygelse om att en gud inte existerar. Vem gav dig ratten att forsoka tvinga andra att acceptera din personliga religiosa overtygelse (vilket ateism ar)?
Citat:
Ta dom som vill initiera barn tidigt i sex för att det är viktigt att fort komma in i det så dom kan börja avla/få en bra bild i sexuallivet(för övrigt en förbannat dålig ursäkt, dom vill bara talla på småbarn).
Sexuella overgrepp ar olagligt oavsett om det sker av religiosa eller sekulara motiv. Det ar irrelevant huruvida foraldrarna ar religiosa eller inte. Ska vi halla oss till sakfragan?
Citat:
Tja.. det kanske är så.. viktigt att vi är toleranta mot andras trosuppfattning.
En grundpelare i ett fritt och demokratiskt samhalle. Men det kanske ar oonskat?
Citat:
Sjukt vad religionsfientlig jag känner mig nu..
Du ar inte religionsfientlig, du ar antidemokratisk.