2019-11-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja du. Båtar försvinner ju de facto bakom horisonten, liksom den nedgående solen gör. Jag begriper inte på vilket sätt du lurar dig själv att inte tro på vad dina ögon ser.

Herregud vilket svagt argument för att lära ut jordens sfäriska form som en absolut sanning.
Citera
2019-11-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Grundläggande kunskaper inom matematik och fysik. Det du saknar.

Ah, så matematiska formler och teorier. Irrelevanta utan en bevisad kurva i min bok.
Citera
2019-11-10, 10:12
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Ah, så matematiska formler och teorier. Irrelevanta utan en bevisad kurva i min bok.

Som sagt, enbart en individ med avsaknad av grundläggande kunskaper resonerar som du gör just nu.

Om du går om/färdig grundskolan och får MVG i matte och fysik så kan vi fortsätta diskussionen sedan. Att diskutera med dig som inte ens kan grundskolans mattematik är helt meningslöst.

Du förstår inte vad bevis är. Nä, nu måste jag lämna denna tråd igen. Finns ingen anledning att dividera med troll.
Citera
2019-11-10, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Som sagt, enbart en individ med avsaknad av grundläggande kunskaper resonerar som du gör just nu.

Om du går om/färdig grundskolan och får MVG i matte och fysik så kan vi fortsätta diskussionen sedan. Att diskutera med dig som inte ens kan grundskolans mattematik är helt meningslöst.

Du förstår inte vad bevis är. Nä, nu måste jag lämna denna tråd igen. Finns ingen anledning att dividera med troll.

Ha det!
Citera
2019-11-10, 10:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Herregud vilket svagt argument för att lära ut jordens sfäriska form som en absolut sanning.

Gör dig inte löjlig. Du har hängt i tråden ett tag nu och vet att det inte är det enda man kan observera på ett enkelt sätt.
Citera
2019-11-10, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Då ber jag dig plocka fram bilder från ISS där man ser flygplan.

Det är inte vi som skall motbevisa era påstående, utan ni som skall bevisa era. Vi är inte i vetenskapsdelen av forumet.

Sen så skulle inte en bild på flygplan ovanifrån bevisa varken platt jord eller rund klot. Du får allt komma fram till några andra bevis på din platta jord, och väldigt många motbevis till alla som säger att den är rund. Hitils går det rätt dåligt. Det står ca 0 - 123456.
Citera
2019-11-10, 10:41
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Då ber jag dig plocka fram bilder från ISS där man ser flygplan.
Du kommer ändå aldrig acceptera sådana foton. Men: Astronaut Snaps Photo of an Airplane from the ISS, https://petapixel.com/2015/09/23/astronaut-snaps-photo-of-an-airplane-from-the-iss/
Citera
2019-11-10, 10:45
Medlem
Citat:
Gör dig inte löjlig. Du har hängt i tråden ett tag nu och vet att det inte är det enda man kan observera på ett enkelt sätt.

Den enda observation som ska visa kurvan, som jag förstår det? Det + bilder från rymden?
Citera
2019-11-10, 10:45
Medlem
Citat:

Redan i grundskolan fick man göra många expriment. T.o.m i lekis fick vi göra expriment t.ex. fylla en kanna med snö och ställa i salen under natten och se hur mycket vatten det bildas dagen efter. Sedan i gymnasiet med naturorienterande ämne accelerade det rejält med en labb varannan vecka i 3 år. Sedan av och till i högskolan beroende på vad man läste. Högskolans schema skiljer sig mycket mot gymnasiet som är likt en grundskola.

Det enda du bevisar med dina påståenden är att du inte alls kan reflektra och analysera vad du har gjort. Du måste åtminstoende ha varit i grundskolan. Hurvida du har läst något inom naturvetenskap på gymnasiet kan vi inte veta. Det andra sättet för dig att säga detta är att du trollar. Jag vet inte vilket som är värst. Men du får gärna ljuga om det ena eller andra.

Men det är skamligt att sitta och blåljuga om att skolan lär ut saker rent teoretisk som man skall "tro" på oavsett om man vill eller inte. Det är inte alls så det går till. Så varför skulle vi tro på dig om dina andra påståenden då vi redan vet att du ljuger? Om du vill bli betrodd så måste du börja med sluta ljuga och sedan både motbevisa den runda jorden och efter det bevisa den platta.

Just nu är du på rutan minus 3, gl hf.
Citera
2019-11-10, 10:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du kommer ändå aldrig acceptera sådana foton. Men: Astronaut Snaps Photo of an Airplane from the ISS, https://petapixel.com/2015/09/23/astronaut-snaps-photo-of-an-airplane-from-the-iss/

Där ser man. Det är häpnadsväckande hur folk bara drar argument ur arslet utan att kolla om det verkligen stämmer.

Nu säger ju förekomsten av flygplan sedda från ISS något om jordens form, men det existerar uppenbarligen bilder idioten påstod inte fanns.
Citera
2019-11-10, 10:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Den enda observation som ska visa kurvan, som jag förstår det? Det + bilder från rymden?

Även det faktum - som du ofta återkommer till utan att fatta vad det innebär - att horisonten flyttas bortåt om du höjer din observationsplats.

Men detta har du ju fått förklarat många gånger förr. Det går bara inte in i dig.
Citera
2019-11-10, 10:54
Medlem
Citat:
Även det faktum - som du ofta återkommer till utan att fatta vad det innebär - att horisonten flyttas bortåt om du höjer din observationsplats.

Men detta har du ju fått förklarat många gånger förr. Det går bara inte in i dig.

Och varför skulle det vara en omöjlig observation över en platt jord, menar du? Tänk nu att en sådan platt jord ej tillåter oss att se hur långt som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in