2019-11-10, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt så jag menar. Hon har gjort sig rätt omöjlig vart hon än drar fram, även som soffsurfare.

Hon är arrogant och högdragen i intervjuerna, ser sig som förmer. Verkar njuta av att ha ett övertag och tycks tro att hon säger smarta saker.
Det kan bli hennes förfall likaväl.

Jag uppfattade intervjun som att KL var rätt virrig, lite avtrubbad. Stoppat i sig något lugnande?
En del har jämfört denna intervju med den som gjordes med Möller utanför en bensinmack när hon blev släppt. Dessa intervjuer är i min betraktelse helt olika varandra. Möller är ju verkligen helt "störd" och har ett flickaktigt sätt att ljuga
Men, vi ser ju det vi vill se.
Citera
2019-11-10, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Finns som du säger inte mycket logik i det. Men det vi kan se om hennes agerande de senaste åren innehåller inte heller mycket logik. Ska man tro det hon sa i media har hon i vart fall pekat polisen i riktning mot någon grovt kriminell. Rimligtvis någon annan än Billy. Om det inte var överenskommet i förväg var det rejält korkat, annars smart.

Ja, hon kan säkert ha nämnt några klienter till HOL som hon vet att denne haft under åren. Finns säkert några besvikna under åren, vilket förmodligen de flesta advokater har.
Citera
2019-11-10, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Visst vore det intressant att veta vem D är. Är det en person med några kopplingar inom kretsen, eller en random chaufför bara.

Nix, det väller in skäligen misstänka och människor förhörs i tid och otid. Inte konstigt man ändrade lagen att personers identitet är sekretessbelagd tills häktning sker. Så en person som grips anhålls och som släpps ska förbli anonyma. Det är inte ovanligt att vissa fått löpa gatlopp i onödan.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ja, att hon inte betalar hyror, återbetalar felfakturerarde advokatpengar mm behöver ju inte betyda att hon har bränt pengarna från arvet.
På pappret är hon i princip fattig. Finns inget där så arvet är borta sedan länge givetvis.
Men Olsson Lilja borde väl byta namn numera då han gift sig till Lilja. Eller duger inte enbart Olsson?

2018 hade hon haft något hade inte staten betalat tex.
Advokaten tillerkänns ersättning av allmänna medel med 56 487 kr. Av beloppet
avser 11 297 kr mervärdesskatt. Kostnaden ska stanna på staten.

2017
Advokaten får ersättning av allmänna medel med 113 532 kr, varav 81 191 kr avser
arbete, 3 690 kr tidsspillan, 5 945 kr utlägg och 22 706 kr mervärdesskatt. Staten
ska stå för denna kostnad.
Senast redigerad av Erzebet 2019-11-10 kl. 02:36.
Citera
2019-11-10, 02:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jag uppfattade intervjun som att KL var rätt virrig, lite avtrubbad. Stoppat i sig något lugnande?
En del har jämfört denna intervju med den som gjordes med Möller utanför en bensinmack när hon blev släppt. Dessa intervjuer är i min betraktelse helt olika varandra. Möller är ju verkligen helt "störd" och har ett flickaktigt sätt att ljuga
Men, vi ser ju det vi vill se.
Jag uppfattade henne som jag skrev och hon har ett nonchalant pladder som påminner mycket om JM när hon släpptes ur häktet och där hon säger lika helt irrationella saker rätt som det är under intervjun.

Likt en narcissist så höjer hon rådmannen till skyarna, försöker förminska ÅK - och framställer sig som en excellent kollega till sin advokat snarare än att hon är misstänkt i ett allvarligt brott.
Det luktar megalomani och det kan bli hennes förfall om hon är inblandad.
Citera
2019-11-10, 02:46
Medlem
Citat:
Jag uppfattade henne som jag skrev och hon har ett nonchalant pladder som påminner mycket om JM när hon släpptes ur häktet och där hon säger lika helt irrationella saker rätt som det är under intervjun.

Likt en narcissist så höjer hon rådmannen till skyarna, försöker förminska ÅK - och framställer sig som en excellent kollega till sin advokat snarare än att hon är misstänkt i ett allvarligt brott.

Nja, om KL har fått en slags hybris, dessutom med ett rätt hårt leverne sista åren, så borde det dykt upp ett antal missar, som polisen kunnat arbeta vidare på. Men vi vet ju inte vad polisen har på henne, uppenbarligen inte tillräckligt. Eller så låter de vara ute i det fria ett tag till, självklart med span och väntar in ett misstag.
Jag är inte övertygad om att KL har med detta att göra, även om motiven finns.
Citera
2019-11-10, 03:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Nja, om KL har fått en slags hybris, dessutom med ett rätt hårt leverne sista åren, så borde det dykt upp ett antal missar, som polisen kunnat arbeta vidare på. Men vi vet ju inte vad polisen har på henne, uppenbarligen inte tillräckligt. Eller så låter de vara ute i det fria ett tag till, självklart med span och väntar in ett misstag.
Jag är inte övertygad om att KL har med detta att göra, även om motiven finns.
Full är hon en total katastrof då hon blir aggressiv.

Nykter så är hon fortfarande bra på att förhala och jiddra. Se dagboksblad.
Berest i juridiken med insyn i kriminella beteenden och bästa sätt att komma undan - om det så är att flacka runt, undvika digital media, byta kontanttelefoner, röra runt med e-mail eller att det är smartast att tiga i förhör.

Hon kan missa på sikt. Pga hybris. Är vad jag skriver.
Så sista meningen är vad jag tror sker (span) och likaväl att de inte vill hon ska slippra iväg igen på otillräcklig grund.
Att hon säkerställt sig att barnen inte var hemma på morgonen kan väl ha varit ett argument vid häktningsförhandling förutom sedvanliga flykt- och kollusionsfara.

Ja, hon har motiv men sen är det väl relationen till BR som vore intressant. Hur fick hon tag på honom isf?
Sen undrar jag vad han tillhör nuförtiden, senaste (offentliga) partner in crime var väl FFL-Mårten och BMC-Linus.
Senast redigerad av develi 2019-11-10 kl. 03:13.
Citera
2019-11-10, 10:01
Medlem
Honeytraps avatar
Forstar ej uppmarksamheten kring detta? KL framstar som en supernolla och aven polisen som ej kan pussla ihop det hela...
Citera
2019-11-10, 10:08
Medlem
Citat:

På tal om vad KL säger så kan man undra om det namn på högt uppsatt person som hon delger polisen i förhör kommer ut på något sätt även om hon själv ej åtalas. Har Billy rätt att ta del av alla förhör som gjorts i fallet och då kan läsa vem KL pekat ut och ojsan det var en polare till honom och tids nog får den här högt uppsatte personen reda på att KL suttit hos polisen och i riksmedia och pratat om den snubben.
Lite långsökta tankar men ändå intressant med detta utpekande av KL och hur uppgiften hanteras i förundersökningen/slasken. Om alls.
Jag förstår att det kanske inte kan tas med i fup men samtidigt så kan ju Billys försvarare använda uppgiften som att den skjutne personens fd fru pekar ut en annan. Det var ju på ”hyggligt goda grunder” osv. Förvisso svårt att sätta mot DNA och annat men ändå.

Sen framkom det i media att flera personer tagits in till förhör i samband med gripandet av Billy. Givetvis personer kopplade till Billy får man anta. Vad kan det vara för personer? Polisen vill veta hur han rört sig innan händelsen kanske.

Har även KL, som intressant i utredningen, tagits in på nya förhör i och med den nya utvecklingen i gripandet av Billy?
Senast redigerad av Avel 2019-11-10 kl. 10:10.
Citera
2019-11-10, 10:48
Medlem
Vi har alltså en MGM. Hans DNA finns på brottsplatsen. Vi vet inte vad DNA består i, men kanske är det t o m blod.
Billy är alltså i princip fast för mordförsöket.

Möjligen hade han en medhjälpare. Chaufför, dörrvakt eller liknande. Eller kanske bara en polare som var i närheten. Denne finns troligen inga tillräckliga bevis mot.

Bilen, en Merca va, kan vi fortfarande vara lite nyfikna på.
Så långt vet vi.

Men intressantast måste ju denne Billy vara. Han är ju faktiskt GM.
Vem är han?
Yrkeskriminell.
Känd genom brott tillsammans med andra ”kändisar”. Men inte så mycket på egen hand.
Har åkt fast ett stort antal gånger.
Verkar mer som en hangaround.
Ingen stjärna precis.
Man kan nog gissa att han har ganska stora problem med logik och självbehärskning.
Sånt som brukar tillskrivas bokstavskombinationer.

Att försöka mörda en advokat på det sätt han gjorde är inget han skulle ge sig på.
Lyckas han och åker dit så kommer han aldrig ut igen. Så logisk är t o m Billy.

Billy är troligen ingen tränad hitman. Hade han varit det, och det varit målet, så hade han lyckats.
Billy verkar rakt igenom vara en klant som ideligen är på fel ställe.

Sen kan man spekulera.
Däremot så är han lite ”sur” på HOL.
Han åker dit för att snacka. Lite som Fulis antydde.
Eller han kanske bara ville anlita honom som advokat.
HOL lyssnar inte.
Billys stubin är obefintligt. Blir vansinnig för ett fel ord.
Så är fighten igång.

Det leder till en intressant men långsökt tanke.
Kan det va så att Billy och Fulis är samma.
Genom att läcka vissa sanningar och försöka få det som att det är FO som utfört det.
Citera
2019-11-10, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
På tal om vad KL säger så kan man undra om det namn på högt uppsatt person som hon delger polisen i förhör kommer ut på något sätt även om hon själv ej åtalas. Har Billy rätt att ta del av alla förhör som gjorts i fallet och då kan läsa vem KL pekat ut och ojsan det var en polare till honom och tids nog får den här högt uppsatte personen reda på att KL suttit hos polisen och i riksmedia och pratat om den snubben.
Lite långsökta tankar men ändå intressant med detta utpekande av KL och hur uppgiften hanteras i förundersökningen/slasken. Om alls.
Jag förstår att det kanske inte kan tas med i fup men samtidigt så kan ju Billys försvarare använda uppgiften som att den skjutne personens fd fru pekar ut en annan. Det var ju på ”hyggligt goda grunder” osv. Förvisso svårt att sätta mot DNA och annat men ändå.

Sen framkom det i media att flera personer tagits in till förhör i samband med gripandet av Billy. Givetvis personer kopplade till Billy får man anta. Vad kan det vara för personer? Polisen vill veta hur han rört sig innan händelsen kanske.

Har även KL, som intressant i utredningen, tagits in på nya förhör i och med den nya utvecklingen i gripandet av Billy?

Har KL verkligen delgett polisen ett namn på högt uppsatt person?

I övrigt relevanta frågor .
Citera
2019-11-10, 11:07
Medlem
Citat:

Det kan man bara anta. Polisen lär väl i alla fall ha frågat vem hon syftar på. Med tanke på de hyggliga grunderna hon lägger fram. Känns som det var viktigt för henne att hon varit behjälplig på det där sättet också så att hon behöver berätta om det i media. I hennes ställe hade jag legat lite lågt med att gå ut med den uppgiften. Om det nu är så att den personen faktiskt är skyldig till detta och då finner KL hux flux i media sitta och prata om honom så är hon ju som ”vittne” vidare hyfsat utsatt enligt praxis i de kretsarna.

Vem, som sitter på en uppgift om en farlig högt uppsatt person i organiserad brottslighet som ligger bakom mordförsök, skulle basunera ut i media att man pratat med polisen om det?

På de grunderna vill jag tro att KLs uppgifter är helt tagna ur luften eller att hon har ett högmod som inte liknar någonting annat.
Peka ut kriminella i riksmedia kräver ett visst mod.
Senast redigerad av Avel 2019-11-10 kl. 11:11.
Citera
2019-11-10, 11:08
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:

Vet ej om hon namngett nån men så sa hon i första intervjun efter hon frisläppts.

Kvinnan säger till Expressen att hon har berättat för polisen vem hon tror ligger bakom attacken mot Henrik Olsson Lilja.
Jag har berättat för polisen lite mer detaljerat. Jag vet inte om de undersöker och rotar i det jag har sagt. Jag tror att de gör det, de borde i varje fall det.

– Efter en stunds övervägande kände jag att jag inte skulle må bra med mig själv om jag inte sa någonting. Så brukar jag ofta resonera, att det är bättre att säga något så har du samvetet fritt, än att undra: tänk om jag hade sagt, vad hade hänt då?
Hon säger också att hennes teori är att det handlar om någon som är kopplad till organiserad brottslighet.
– Jag tänker inte utveckla hur, eller på vilket sätt. Men jag har hyggligt goda grunder för att tro att det är på det sättet.
Henrik Olsson Lilja sköts i bröstet och huvudet och har vårdats på sjukhus. Tidigare under tisdagen lämnade han sin första kommentar efter skjutningen till Expressen.
– Jag mår efter omständigheterna väl. Dock trött och fokuserar på återhämtning. Jag har därför svårt att kommentera ytterligare just nu.
Senast redigerad av OweGbg 2019-11-10 kl. 11:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in