Citat:
Problemet med din vådaskotteori är att den inte förklarar varför kulan gick längst ryggen på LP. Den förklarar enbart uppåtriktningen på skottet. Men det finns andra anledningar till att skottet tycks gå uppåt.
Jag tycker det känns troligare att båda skotten var avsedda för OP. Men han föll ihop innan andra skottet brinner av. Det skottet tar den framåtböjda, vridna LP över ryggen
Kanske står OP upp lite längre än 0,6 sekunder. Om OP hade ena benet rakt ned i marken kan kroppen dröja lite längre innan den kollapsar i gatan. Förklarar också varför OP låg så långt in på trottoaren
Jag är övertygad att GM på förhand bestämt "två skott mot största träffbild". Anledningen till att GM avvaktar och tittar tillbaka mot LOP efter skotten kan vara för att han aldrig avsåg skada LP men insåg att han träffat henne för att OP kollapsade precis innan andra skottet.
Jag tycker det känns troligare att båda skotten var avsedda för OP. Men han föll ihop innan andra skottet brinner av. Det skottet tar den framåtböjda, vridna LP över ryggen
Kanske står OP upp lite längre än 0,6 sekunder. Om OP hade ena benet rakt ned i marken kan kroppen dröja lite längre innan den kollapsar i gatan. Förklarar också varför OP låg så långt in på trottoaren
Jag är övertygad att GM på förhand bestämt "två skott mot största träffbild". Anledningen till att GM avvaktar och tittar tillbaka mot LOP efter skotten kan vara för att han aldrig avsåg skada LP men insåg att han träffat henne för att OP kollapsade precis innan andra skottet.
Läs mitt senaste inlägg i frågan. LP hade inte börjat vrida kroppen mot OP efter första skottet. Hon HÖR BÅDA SKOTTEN och tror de är smällare.
Därefter märker hon i ögonvrån att maken tappar steget och faller. Han faller efter att hon hört andra skottet.
1-3 sekunder är så.kort tid att hon, även om hon haft blixtsnabb reaktionsförmåga, aldrig hann förändra sin kropps position förrän efter andra skottet.
Därtill kommer att hon - enligt sin egen utsaga - överhuvudtaget inte förstod vad som hände när skotten föll.
LP stod således rakt upp när kulan snuddade hennes rygg. Och ingångshålet är lägre än utgångshålet.
GM var klart längre än LP och stod upp när han sköt.
Handen med revolvern befann sig i höjd med ingångshålet.