Citat:
Ursprungligen postat av
TrolleriKonto
Tyvärr finns det ingen ignorera-funktion.
Du vet att du inte måste svara på alla inlägg? Det är fullt möjligt att läsa ett inlägg, konstatera att det är oseriöst eller ointressant och gå vidare. Jag förstår att det kan vara en annan sak om någon citerar en, men mitt inlägg var inte, på något sätt, riktat mot dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
TrolleriKonto
Men du är ju till synes seriös - i den meningen att du menar allvar med vad du säger - och ändå har du ideligen så fel!
Det är lite fascinerande faktiskt, haha.
Att du övertaget yppar ordet trebackslinje, när Janne och Wettergren jobbat minutiöst i flera år med att sätta sitt 4-4-2, är bara så oerhört bisarrt och skrattretande.
För övrigt är trebackslinjen bannlyst i landslaget ända sedan Lagerbäck fick hjärnsläpp och försökte sig på en sådan uppställning borta mot Albanien hösten 2008, i den första kvalmatchen till VM 2010. Den plattmatchen - och Källströms straffmiss mot Danmark - kostade Sverige ett VM-avancemang.
Till skillnad från dig lever inte jag kvar i 2008. Fotbollen, nationellt och internationellt, har utvecklats och spelare bytts ut.
Vi hade samma diskussion i Malmö för ett par år sedan. Jag vill minnas att det var inför Champions League-kvalet, och det snackades om att Åge skulle ställa upp med en fembackslinje. Folk var upprörda och sa "I Malmö spelar man 4-4-2". Tror du att den diskussionen fortfarande är aktuell här nere?
Om spelarmaterialet förändras bör man kunna se över andra möjligheter, och med en mittbacksuppsättning som dagens - och kanske framförallt med en svag ytterbacksuppsättning - bör man kunna ha ett någorlunda öppet taktiskt sinne.
Men du får gärna fortsätta använda en match där Max von Schlebrügge satt på bänken som grund i din argumentation. Det är verkligen aktuellt elva år senare.
Citat:
Ursprungligen postat av
TrolleriKonto
Janne har hittills vistas noll tendenser till att ta ut spelare i förtid, på basis av att de eventuellt skulle kunna representera något annat landslag. Det är också det enda rimliga förhållningssättet. Allt annat vore förkastligt.
I Kulusevskis fall var det ju dock inte aktuellt med spel för något annat landslag, något som han själv vid flertalet tillfällen högt och tydligt deklarerat.
Därför blev din argumentation extra märklig och världsfrånvänd.
Kulusevski blev helt enkelt uttagen av Janne när han var bra nog. Vilket också är det enda rätta och hållbara tillvägagångssättet. Att han eller någon annan skulle ha en egen jävla gräddfil till landslaget bara för att de har föräldrar från något annat land än Sverige, är ju vansinne.
Jag sa aldrig att han enbart skulle bli uttagen på grund av den låga risken att han skulle välja Makedonien före Sverige.
Citat:
För övrigt bör Kulusevski ingå i nästa trupp om han fortsätter såhär, osäker på vem han ska gå före (om han fortsätter på inslagen bana går han väl, individuellt i klubblag, före alla alternativ). Även Svanberg borde vara aktuell som CM fyra/fem om han håller det uppe.
Däremot skrev jag att det inte var läge att vänta för länge, eftersom det finns en minimal risk att Kulusevski, likt Ghoddos, skulle tröttna på att stå vid sidan. Det var aldrig mitt huvudargument, utan enbart en liten notis som du sedan hakat upp dig på.
Citat:
Ursprungligen postat av
TrolleriKonto
Men du har faktiskt rätt angående en sak: jag bör ignorera dig hädanefter, och sluta rätta dig när du har fel.
Jaså, nu kan du ignorera mig trots att det inte finns en ignorera-funktion?
Citat:
Ursprungligen postat av
TrolleriKonto
Det är helt enkelt inte lönt att ödsla fler ord på dig.
Det är som att kasta pärlor för en inavlad, utvecklingsstörd liten kulting.
Du ska inte ödsla fler ord på mig, och för att bevisa det skriver du om det vedertagna uttrycket "kasta pärlor år svin" till det otroligt fyndiga "kasta pärlor för en inavlad, utvecklingsstörd liten kulting". Den fyllde verkligen ett syfte, och fick dig att framstå som ett språkligt geni - och inte alls som en arg individ, som tar till invektiv i diskussioner.