2019-11-10, 01:51
Medlem
MarioMerolas avatar
Efter det femhundraelfte fallet i år där tonåringar kommunicerat med kulsprutor på ett vanligt serveringsställe känner jag mig trängd att undra lite över incitamenten på politisk nivå.

Socialdemokraterna och moderaterna har velat spränga alla gränser för välkomnande av människor från hela världen. Men sedan för de somalier och araber som det går illa görs ingenting. Ingenting för att förebygga deras mord och ingenting för att straffa dem för deras mord. Inte heller för att skydda samma somalier och araber från att mördas. Det finns naturligtvis ingenting i svensk lagstiftning som säger att storskalig försäljning av narkotika innebär att man rätteligen skall raderas utan rättegång

Min fråga är: vad är drivkraften till svensk politiks acceptans av bombningar, våldtäkter, mord och storskalig narkotikaförsäljning? Har våra unga yrkesmördare måhända en kommission av självaste Putin? Eller blir det inte bättre än att Löfven själv står för massdestruktionen? Och isåfall, varför vill han det, det är ju somalier och araber (och deras vänner) som är hans väljarbas?
Citera
2019-11-10, 01:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Soros står bakom. De svenska politiker som bestämmer om vansinnet åker årligen på Bilderbergmöten där de blir hjärntvättade att sälja ut sin egen ras. Sverige är ett experiment hur fort kan man få ett land som var lika homogent som Japan 1950 att bli rent kaos och inte svenskars eget land. Ganska fort som det visat sig.
Citera
2019-11-10, 01:58
Medlem
MarioMerolas avatar
Detta vet jag mycket väl.

Frågan kvarstår: vad är drivkraften bakom det? Alltså vem tjänar pengar, fitta eller högkvalitativa sängkläder på detta?
Citera
2019-11-10, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarioMerola

Frågan kvarstår: vad är drivkraften bakom det? Alltså vem tjänar pengar, fitta eller högkvalitativa sängkläder på detta?

Alla universitetsutbildade kvinnor som läst teoretiska ämnen på universitetet sen mitten av nittiotalet.

Det är säkert 1 mill. Dom tjänar big-time på att stresstesta deras egna verksamheter för ökade resurser å löner.
Citera
2019-11-10, 02:08
Medlem
MarioMerolas avatar
Jag tänker att dessa stresstester inte torde gynna nationalekonomin, att de endast använder offentliga medel och inte leder till ökad BNP.

Frågan kvarstår: vem vinner på Sveriges förfall?
Citera
2019-11-10, 02:28
Medlem
Putin har skrivit kontrakt på att inte genomföra en invasion av Sverige så länge korrupte Löfvén destabiliserar landet. Massinvandring, polarisering och ekonomisk krasch. Allt enligt planen.
Avtalet gäller för perioden 2014-2024. Varför tror du att Löfvén "vann" valet 2018?
Citera
2019-11-10, 02:30
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Jag tänker att dessa stresstester inte torde gynna nationalekonomin, att de endast använder offentliga medel och inte leder till ökad BNP.

Vad har Sveriges BNP med personliga intressen att göra?

Folk får löner på konton utomlands dessutom. Herregud.
Citera
2019-11-10, 02:33
Medlem
Citat:

UTländska företag

Exempel
mc donalds,burger king osv får massor med nya kunder och högre vinster i dollar räknat än om de skulle bo kvar i sina hemländer.

Kortföretagen visa ,mastercard osv plus bankerna som som får in kortdragningsavgifter då man hjärntvättar även utlänningar att betala med kort i butik plus att bankerna får nya låneslavar att betala ränta för högre bostadspriser.

utländska cafe kedjor som starbucks,espresso house osv som får massor med nya kunder.

amerikanska pressbyrån,seven eleven som får massor av nya kunder både kvälls och nattetid då dessa frekvent köper varor av dom.

Samma med circle-k och andra utländska kedjor.

självklart också företag som säljer billigt kinesskrot som ikea,öob,ullared och andra skitbutiker.

Asfaltföretagen och byggbolagen tjänar multum på att bygga ofta halvundermåliga bostäder.

vårdföretagen som lever på våra skattepengar.

Plus många andra
Citera
2019-11-10, 02:36
Medlem
Citat:
Efter det femhundraelfte fallet i år där tonåringar kommunicerat med kulsprutor på ett vanligt serveringsställe känner jag mig trängd att undra lite över incitamenten på politisk nivå.

Socialdemokraterna och moderaterna har velat spränga alla gränser för välkomnande av människor från hela världen. Men sedan för de somalier och araber som det går illa görs ingenting. Ingenting för att förebygga deras mord och ingenting för att straffa dem för deras mord. Inte heller för att skydda samma somalier och araber från att mördas. Det finns naturligtvis ingenting i svensk lagstiftning som säger att storskalig försäljning av narkotika innebär att man rätteligen skall raderas utan rättegång

Min fråga är: vad är drivkraften till svensk politiks acceptans av bombningar, våldtäkter, mord och storskalig narkotikaförsäljning? Har våra unga yrkesmördare måhända en kommission av självaste Putin? Eller blir det inte bättre än att Löfven själv står för massdestruktionen? Och isåfall, varför vill han det, det är ju somalier och araber (och deras vänner) som är hans väljarbas?

Ja, vem vet. Men det är också politik. Sossarna är ju som en "Hierarki" och spec. nollan Löfven. Vill bara ha makt, invandrare som du nämner är ett, röstar ju mestadels på sossar som ger bidrag till denna ström av somalier. Sedan måste jag säga att polisen spec. Malmö är överkörda fullständigt. Just nu som alla vet sker det brott varje dag. Detta måste vara den sämsta regering haft oavsett parti!
Citera
2019-11-10, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Soros står bakom. De svenska politiker som bestämmer om vansinnet åker årligen på Bilderbergmöten där de blir hjärntvättade att sälja ut sin egen ras. Sverige är ett experiment hur fort kan man få ett land som var lika homogent som Japan 1950 att bli rent kaos och inte svenskars eget land. Ganska fort som det visat sig.

Open border sociaty spelar nog en fin roll i detta. En snabb koll på svenska nyheter så står Ulf kristensson och lapar samma gamla floskler, som vi hör fortsatt.
Med det sagt har egentligen inte massinvandringen varit av ondo.

Min föräldrar har plockat fina vinster av sina hus (skilda). Med resor man aldrig kunnat drömma om som liten. Se en resa vart annat år, en vecka. Max.

Hela samhället klättrar uppåt tack vare en ständigt i friad medelklass.

Rent teoretisktr alla svenskar högutbildade med goda löner, fina husköp (som vi skattar för) enormt goda affärer för samhället och staten.

Tyvärr det förfall du letar efter är snarare tilliten til var och varannan som försvann, lika snabbt som svenske gemene mann ser färgen på skinnet dessa ungdomar som står vid olika typer av resecentrum eller tunnelbanestationer.

Man kan lika gärna spotta på dessa människor som nu tar taxi hem för att säkra sig själv i ett inbillad känsla av otrygghet.
Medan man kan sitta och slå sig för bröstet att man minsann är en bra människa.

Ja alla är fina och bra människor, på pappret. Men svensken är lika jävla envis och trångsynt, konflikträdd att vi nu står där vi står.

Jag anser det inte är ett problem med invandrare, snarare tafatta svenskar som inte klarar av problem.

Ideologier hit och dit så har varken politiker eller media mer makt än man ger dom och om det är något svensken eller Sverige gett så är det makt.

Men för varje krona man ger så är det någon som tar, och ser vi på svenska folket så byter vi med all hjärtans kraft all typ av samhälle för varje krona till våran lyxkonsumtion.
Citera
2019-11-10, 03:02
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:

Bert Karlsson. Mördaren Aschberg.

Nej men det är extremt många företag som tjänat mycket på sveriges förfall. Inte i längden men på kort sikt.

Egentligen bör man ställa person för person till svars. Där de får stå för sina egna val likt mobbare som inte "aktivt" mobbar. Man är ändå en del av problemet genom att inte sätta ner foten!

Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Open border sociaty spelar nog en fin roll i detta. En snabb koll på svenska nyheter så står Ulf kristensson och lapar samma gamla floskler, som vi hör fortsatt.
Med det sagt har egentligen inte massinvandringen varit av ondo.

Min föräldrar har plockat fina vinster av sina hus (skilda). Med resor man aldrig kunnat drömma om som liten. Se en resa vart annat år, en vecka. Max.

Hela samhället klättrar uppåt tack vare en ständigt i friad medelklass.

Rent teoretisktr alla svenskar högutbildade med goda löner, fina husköp (som vi skattar för) enormt goda affärer för samhället och staten.

Tyvärr det förfall du letar efter är snarare tilliten til var och varannan som försvann, lika snabbt som svenske gemene mann ser färgen på skinnet dessa ungdomar som står vid olika typer av resecentrum eller tunnelbanestationer.

Man kan lika gärna spotta på dessa människor som nu tar taxi hem för att säkra sig själv i ett inbillad känsla av otrygghet.
Medan man kan sitta och slå sig för bröstet att man minsann är en bra människa.

Ja alla är fina och bra människor, på pappret. Men svensken är lika jävla envis och trångsynt, konflikträdd att vi nu står där vi står.

Jag anser det inte är ett problem med invandrare, snarare tafatta svenskar som inte klarar av problem.

Ideologier hit och dit så har varken politiker eller media mer makt än man ger dom och om det är något svensken eller Sverige gett så är det makt.

Men för varje krona man ger så är det någon som tar, och ser vi på svenska folket så byter vi med all hjärtans kraft all typ av samhälle för varje krona till våran lyxkonsumtion.

Fyfan vad dravligt. Godhetsknarkande var nog den största anledningen till förfallet och nån sorts inbillad tro på "systemet" där man inte inser att om alla tror att nån annan ska ta tag i skiten.

Det står fortfarande som ett testament till svensken hyckleri att där det röstas som invandrarvänligast har minst invandrare släppts in, t.ex. söder.

Man vill tycka rätt, men är inte beredd att faktiskt göra en enda god gärning, istället tycker man att det "ska lösa sig" via skatten.

Och var det på riktigt någon som trodde att vi skulle få en bättre levnadsstandard när vi tog hit massa människor som innan bodde i hydda.
Det kommer ju ta generationer att integrera dessa, vilket det ljögs om.
Nu är ju misstagen redan gjorda, så det är bara att lämna Sverige.
Senast redigerad av Custom_made 2019-11-10 kl. 03:06.
Citera
2019-11-10, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
UTländska företag

Exempel
mc donalds,burger king osv får massor med nya kunder och högre vinster i dollar räknat än om de skulle bo kvar i sina hemländer.

Kortföretagen visa ,mastercard osv plus bankerna som som får in kortdragningsavgifter då man hjärntvättar även utlänningar att betala med kort i butik plus att bankerna får nya låneslavar att betala ränta för högre bostadspriser.

utländska cafe kedjor som starbucks,espresso house osv som får massor med nya kunder.

amerikanska pressbyrån,seven eleven som får massor av nya kunder både kvälls och nattetid då dessa frekvent köper varor av dom.

Samma med circle-k och andra utländska kedjor.

självklart också företag som säljer billigt kinesskrot som ikea,öob,ullared och andra skitbutiker.

Asfaltföretagen och byggbolagen tjänar multum på att bygga ofta halvundermåliga bostäder.

vårdföretagen som lever på våra skattepengar.

Plus många andra

Du har inte helt rätt. Som ex, är norska licenserna för Starbucks. m a o betalar skatt i nordiska länder inte med dollar. Samma gäller för övriga du nämner. Men svag krona gynnar storföretag som handlar med dollar så som Volvo , Scania etc. vad gäller volym inte alltid bättre lönsamhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in