2019-11-10, 01:12
Medlem
En avled senare av sina skador, enligt bekräftade uppgifter till SVT Nyheter.

Citat:
Två män fördes till sjukhus med svåra skottskador efter skottlossning på Möllevångstorget i Malmö på lördagskvällen. En avled senare av sina skador, enligt bekräftade uppgifter till SVT Nyheter. Den andre, en tonåring, har livshotande skador.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/person-skjuten-i-malmo-ford-till-sjukhus
Citera
2019-11-10, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
https://minfil.com/5el6v3A2n0/20191109221423-176.10.166.89_png

Fyfan vad tragiskt. Och de såg väldigt unga ut, typ 15 år.
Citera
2019-11-10, 01:13
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Det var väl inte samma personer som sprängde och sköt... De jobbade väl i lag.

Verkar ju så, om man inte kan cykla som fan och ta sig mellan på 6 minuter. Jag är införstådd i att dom mycket väl kan ha "jobbat i lag" men jag blev nyfiken på avståndet. Någon skriver 1,7km och det tar ju inte länge. Men det mest praktiska vore ju att några andra sköter bilen. Så det är nog så som du säger.
Citera
2019-11-10, 01:15
Medlem
är de AM som ligger bakom detta igen elr är det hans mannar som faller nu?
Citera
2019-11-10, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Verkar ju så, om man inte kan cykla som fan och ta sig mellan på 6 minuter. Jag är införstådd i att dom mycket väl kan ha "jobbat i lag" men jag blev nyfiken på avståndet. Någon skriver 1,7km och det tar ju inte länge. Men det mest praktiska vore ju att några andra sköter bilen. Så det är nog så som du säger.

Köpa en bomb med fjärrutlösning? Lång stubin?
Citera
2019-11-10, 01:17
Medlem
Qaas avatar
Sydsvenskan säger att en av BO är 15-18 år gammal och den andra BO är en man.
Citera
2019-11-10, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligprofil
Det är 1.4 km och tar du dig ner via triangeln så är du där på ett par minuter. 🤦‍♀️
Det tar exakt 12 minut att gå från hästhagen till möllan.då går man förbi Malmö opera och sedan triangeltåg s
och bakom kyrkan är du framme möllan
Citera
2019-11-10, 01:18
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Ja det är ganska vanligt att man placerar ut snubbar på flera olika "stationer". Smidigast att arbeta så, både operationsmässigt och för att sabba för polisen.
Citera
2019-11-10, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Sydsvenskan säger att en av BO är 15-18 år gammal och den andra BO är en man.

Ena är 16 tror jag han som lever just nu.
Citera
2019-11-10, 01:19
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Köpa en bomb med fjärrutlösning? Lång stubin?

Ja, men det är ju rätt praktiskt att veta att man inte råkar ha ihjäl 4 personer extra som sätter sig bilen och åker iväg... tänker jag.
Citera
2019-11-10, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Inte på sex minuter av samma personer nej.

Det är lite tajt, det hade gått att cykla på 6 min om man verkligen snabbar sig. Men i den farten så hade nog risken att man utmärker sig ökat ganska rejält..
Citera
2019-11-10, 01:23
Medlem
Citat:
Efter midnatt fick SVT Nyheter besked om att den äldre av männen avlidit av sina skador. Region Skåne har inte angett någon ålder, men enligt uppgift till SVT Nyheter är han i 25-årsåldern.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/person-skjuten-i-malmo-ford-till-sjukhus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in