2019-11-10, 00:43
Medlem
lemmelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Vet inte varför du tror detta, men det gör det inte

Det är 1,8km cykelväg. Tar 6 minuter med cykel enligt Google. Lika lång tid som mellan larmen.
Citera
2019-11-10, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Med bil går det på några minuter.

Det var bil-eldning/sprängningen i Hbg jag kommenterade på.

Möllan, Malmö - E6 - Grönkullagatan, Hbg = 50+ min

Skjutningen på Möllan 21:03
Bilbranden Hbg 22:12

Ger lite tid för att cykla, sätta fyr mm. Sen om det är troligt är en annan femma, men det är fullt möjligt
Citera
2019-11-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmeln
Det är 1,8km cykelväg. Tar 6 minuter med cykel enligt Google. Lika lång tid som mellan larmen.

Och det stället är en jävligt otippad plats för kaos så där finns nog inga poliser om det inte är en ren slump.
Citera
2019-11-10, 00:45
Medlem
skanetrafik3ns avatar
Citat:
Vet inte varför du tror detta, men det gör det inte

Med bil. Som föregående skrev. Säkerligen längre om man släpar fötterna efter sig, men det tror jag inte man gör i detta sammanhang.
Citera
2019-11-10, 00:46
Medlem
Citat:
Det är väl helt och hållet beroende på hur fort man kör och hur trafiken ser ut? Att det ligger "ett stenkast" ifrån gör det ju knappast

För ett utryckningsfordon är de där på ca 3 minuter.
Citera
2019-11-10, 00:47
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
För ett utryckningsfordon är de där på ca 3 minuter.

Ja, visst, tycker dock ändå det är fel att beskriva det som ett stenkast ifrån då folk utanför Malmö kan få för sig att det ligger precis intill, för det är vad ett 'stenkast' brukar innebära
Citera
2019-11-10, 00:48
Medlem
Browndawgs avatar
Hänger inte riktigt med, är inte från Malmö och jag skulle nog inte överleva länge där.

Det är alltså möjligt att spränga en bil, och sedan ta sig till pizzerian rätt snabbt? Typ på samma tid som gick mellan larmen?
Citera
2019-11-10, 00:49
Medlem
skanetrafik3ns avatar
Citat:
Ja, visst, tycker dock ändå det är fel att beskriva det som ett stenkast ifrån då folk utanför Malmö kan få för sig att det ligger precis intill, för det är vad ett 'stenkast' brukar innebära

Stenkast. 5 minuter på cykel. Ja, det är en tolkningsfråga på uttrycket då helt enkelt. Jag skulle säga ett stenkast. Inte för att jag kastar en sten så långt, men ändå.
Citera
2019-11-10, 00:49
Medlem
Citat:

Ja precis intill är det verkligen inte. Jag anser inte att 15-20 minuters promenad är ett stenkast ifrån.
Citera
2019-11-10, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Det är alltså möjligt att spränga en bil, och sedan ta sig till pizzerian rätt snabbt? Typ på samma tid som gick mellan larmen?

Inte på sex minuter av samma personer nej.
Citera
2019-11-10, 00:52
Medlem
Browndawgs avatar
"Region Skåne meddelade senare att de två männen vårdas för livshotande skador"

Han verkar ju levt när han kom till vården iallafall.

"Två vittnen som satt på en restaurang på andra sidan gatan säger till Sydsvenskan att de hörde fem-sex skott.

– Vi la oss under bordet. Sen kom polisen, men det kändes som att de vara sena, säger de till tidningen."

Talar för att poliserna i närområdet drog på larm om sprängningen? Planen funkade verkar det tyvärr som...
Citera
2019-11-10, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
– Vi la oss under bordet. Sen kom polisen, men det kändes som att de vara sena, säger de till tidningen."
.

Vem vet hur folk bedömer tid i trauman. Polisen är historiskt sett naiv nog att gå i fällan för att jag ska tro på att samtliga övergav möllan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in