2019-11-10, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja tydligen och så har jag belönats med hot idag också för de senaste dagarnas inlägg. Givetvis till mitt mail så man inte kan anmäla till FB mods men det är lugnt. Bättre att gå till polisen med dem ändå.

Sedan ska ingen tro att några patetiska hot hindrar mig snarare tvärtom.
Jag kommer fortsätta skriva om Lena och hennes barn ännu mer nu. Just watch me

Ja om jag ska sammanfatta så har NW och Lena bråkat många gånger men det var alltså förrän det övergick till fysiskt våld när Lena bl.a. örfilade honom och polis blev tillkallad.
Sedan har det varit fler våldsamma incidenter men NW har inte ringt polis varje gång utan nöjt sig med att ringa UW.

NW har alltså ringt polis "bara" två gånger.
Jag funderar på om åklagaren när hon lade ner Lenas misshandelsanmälan mot SD hade i åtankarna att även hon hade historik om sig att vara våldsam och provocerande därav bedömningen att tvångsvåld var accepterat fpr att få ut henne ur bilen. Vem vet annara vad hon kunde hittat på? Hon kunde örfilat SD när hon inte fick som hon ville och han inte knoggnuggade och skrämde ut henne. Han hann före så att säga.

Jag fortsätter i morgon. Hota på under natten så jag blir motiveras att skriva ännu mer om Lena, barnen, hennes multipla affärer m.m.

*JEZUS!*
Varifrån kommer dessa uppgifter?
Citera
2019-11-10, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det handlar om en psykopats stora ego - i vilket ingår att främst tillfredsställa sina egna behov; om än på andras bekostnad. Det är fråga om ett kalkylerat skådespeleri där i princip alla känslor är inövade och spelas upp för omgivningen. - Naturligtvis ingår även hur en psykopat på bästa sätt införskaffar mat och bakverk, FTF:er, färdiga pussel och mystlösningar utan att egentligen anstränga sig. - En psykopat använder sina medmänniskor som redskap: När de anses ha tjänat ut sin roll säljs de till högstbjudande, eller kasseras på sätt som anses mest fördelaktigt; ger bästa möjliga utdelning i förhållande till insatsen.

Precis! Det förvånar mig att det fortfarande är såpass många i tråden som inte kan inse detta faktum.
Citera
2019-11-10, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Med ett sånt totalt rä-kliniskt tänkande som du verkar ha, så fattar jag att du inte begriper hur en sjuk person kan tänka och agera.

Rä-kliniskt?
Citera
2019-11-10, 00:25
Medlem
Citat:
Precis! Det förvånar mig att det fortfarande är såpass många i tråden som inte kan inse detta faktum.

Tröttsam upprepning om "psykopater som trollbinder sitt offer inom en kvart" men som samtidigt är så desperata att de beredd att mörda för lite bakverk..

Om nu SD ska klassas som psykopat., vilken diagnos ska ges till LW? En kvinna som lämnar sitt sjuka barn hemma på småtimmarna för att jaga skatt i skogen - läs tillfredsställa sig själv istället för att agera mor till de barn hon frivilligt har skaffat till denna värld. Och särskilt med tanke på hennes egen historik..

Hästarna är nog inte hemma hos någon av dem.
Citera
2019-11-10, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikBombadill
Har varit inne på detta tidigare- om jag tolkar LWs geo-loggar och statistik rätt så tog hon, för henne, rekordmånga cacher månadsskiftet april/maj 2018. Runt 400 st, en stor andel av dessa tillsammans med Beholderx (och Lingonet). Massor av roliga Mystar. Som du säger- hur reagerade SD på detta?

Är rädd att SD såg sånt som cacher och sin egen förträfflighet (även genom fusk) och att saker inte gick hans väg, som en utmaning på liv och död - och nu gällde det LW och att hon hade avslöjt honom som en fuskare.

Det var, tror jag, bara en tidsfråga innan ett mord skulle ske, nåt som rubbade hans cirklar. Lena blev offret delvis pga detta.
Citera
2019-11-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En psykopat kan vara en skicklig skådespelare och en djävulusisk manipulatör. - Mördaren kan antas vilja ge sken av ett veritabelt vansinnesdåd.

Precis! Den som vägrar se psykopatens tankesätt är ute på helt fel spår.
Citera
2019-11-10, 00:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Schazz har inte bara en gång utan under lång tid rakryggat stått upp för och svarat på frågor och hänvisat till källor om vad han skrivit. Det faller tungt på dig att ifrågasätta hans heder som "bullshit" för att du inbillar dig du ärar en död människa med att hyckla bort dom sidor hos LW du skyr. Inte ens sonen duger som källa
ALLA normalt begåvade läsare VET att det Schazz och MH delgett tråden i stort sett är en sann beskrivning av LWs karaktär. Den karaktär som väckte ursinnet hos mördaren. Du kan inte vara så dum att du inte förstår det?

Dom av sanningen/tråden viktiga visselblåsarna har vittnat om detta:
1. Manliga vänner sov över i moderns säng.
2. Flera intima relationer med andra män parallellt med SD
3. Blivit anmält till polis en gång samt till soc ett flertal ggr av UW och NW
4. Att NW berättat om det med både vänner och vuxna?
5. Att någon av barnen postat hotbrev till sig själv?
6. Att MH många ggr förgäves försökt få UW att prata om hur barnen mår med BBiC?
7. Att det förekommit knivar i skolan, hot om självmord, stölder bakom familjens fasad?

Är allt eller vad av detta är osanning?

Om någon på ett trovärdigt kan övertyga mig om anledingen till att Schazz och MH fabulerat ihop sina detaljerade vittnesutsagor kommer jag självfallet tro på det.

Jag har inte sett att någon har skrivit
att MHs uppgifter om fam W skulle vara
falska.
Vad hennes hatare reagerat på är att hon
har berättat.
Ynkliga människor som inte bryr sig om
ifall barnen har mått dåligt när de varit
hos LW.
Det är viktigare att sopa allt under mattan
för att skydda LWs rykte?
Citera
2019-11-10, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte heller är MGM ensam med att överskatta sin egen "smartness".

Så är det, tyvärr har de oftast ett litet hov omkring sig av ja-sägare som vägrar se hur verkligheten ser ut. Inte sällan grundar sig detta i en rädsla för personen. Därför fäster sånt som hat mot objektet och sopar banan så att psykot kan fortsätta.
Citera
2019-11-10, 00:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Precis! Den som vägrar se psykopatens tankesätt är ute på helt fel spår.

Eller så måste man vara psykopat själv
för att förstå hur de tänker?

Jag tycker inte om SD men jag kan inte
alls se det vissa postare läser in i hans
texter.
Citera
2019-11-10, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jaha. Och ändå klarade han av skilsmässan från frun utan att mörda henne för det.

Hur vet du att skilsmässan var glasklar? Att han tyckte det var helt ok?

Om inte LW hade funnits med i periferin så kanske HD hade blivit offret?

Men jag tror att motivet ligger vid sidan av: LW ville inte vara SDs lekkamrat längre och det gillade han inte. Trots att han själv hade både fru/xfru och barn.

På ytan kan saker och ting i fallet verka glasklara, men väger man in de känslomässiga faktorerna så kan man få en helt annan bild av orsak och verkan.
Citera
2019-11-10, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tröttsam upprepning om "psykopater som trollbinder sitt offer inom en kvart" men som samtidigt är så desperata att de beredd att mörda för lite bakverk..

Om nu SD ska klassas som psykopat., vilken diagnos ska ges till LW? En kvinna som lämnar sitt sjuka barn hemma på småtimmarna för att jaga skatt i skogen - läs tillfredsställa sig själv istället för att agera mor till de barn hon frivilligt har skaffat till denna värld. Och särskilt med tanke på hennes egen historik..

Hästarna är nog inte hemma hos någon av dem.

Tycker det är självklart att den som mördade LW inte är frisk. Inte sjuk, men definitivt störd. Trots all skit du och några till skriver om LW som person så finns det ingenting - och aldrig någonsin - en anledning att mörda en annan människa.

Här i tråden finns det tyvärr några som verkar anse att mordet på LW handlade om att hon var *fel' på nåt sätt och därför bidrog till sin egen död. Helt makalöst att man har den inställningen.
Citera
2019-11-10, 07:59
Medlem
Citat:
Tycker det är självklart att den som mördade LW inte är frisk. Inte sjuk, men definitivt störd. Trots all skit du och några till skriver om LW som person så finns det ingenting - och aldrig någonsin - en anledning att mörda en annan människa.

Här i tråden finns det tyvärr några som verkar anse att mordet på LW handlade om att hon var *fel' på nåt sätt och därför bidrog till sin egen död. Helt makalöst att man har den inställningen.

Hur kan det komma sig att man i varje mordtråd måste upprepa till leda att ingen förtjänar att bli mördad? Kan vi inte bara komma överens om detta nu för all framtid så slipper vi den evighetsdiskussionen?

Sen är det också en skillnad på om det var ngt fel på henne eller i hennes agerande. Precis som det är skillnad på känslor och beteende.

Jag anser att LW betedde sig märkligt och oansvarigt. Väldigt barnsligt och utan att tänka på konsekvenserna. Ungefär som en trotsig tonårig när hen hävdar att hen kan göra precis som hen vill.

För så funkar ju inte livet. Och så funkar inte livet SÄRSKILT om man nu råkar ha valt att bli förälder - inte bara en utan tre gånger t.o.m.

Så funkar det definitivt inte om man dessutom har valt - frivillligt - en viss position i samhället som förutsätter värdigt beteende och följsamhet när det gäller vissa beteenderegler.

Jag förstår om kristna människor inte blev förvånade - trots att de kanske blev förskräckta - när man hittade LW död. För synden straffar ju sig och Gud har själv lovat att hämnas syndigt beteende.

Själv är jag inte religiös, men jag tror ändå på någon slags karma. Dvs. om man beter sig som ett svin - då behandlas man som ett också själv.

Att inte ta hänsyn till andra människor runtomkring en själv är enligt mig svinaktigt beteende.

Och jag hoppas vi slipper diskussionen huruvida ett svinaktigt beteende berättigar ett mord..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in