2019-11-10, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Okej, så eftersom detta område är hårdbevakad av polisen så spränger man en bil en bit bort för att avleda polisens fokus ditåt. Man verkar välja en random bil där då det är en svensson som äger den? Det är dock kanske off topic i denna tråd. Krångligt med det där, jag tror ju händelserna hör ihop.

Ung ålder på offret. Kan han varit en lejd ungdom som polisen börjat intressera sig för? För att minimera risken att han pratar så tar man helt enkelt bort honom istället. (Dom gör ju så nu för tiden, lejer unga grabbar till morden, då dom riskerar väldigt lite straff.)

Men det är minst 25 minuter promenad bort dit där det detoneras. Det vore ganska dumt om samtliga poliser beger sig dit.
Citera
2019-11-10, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder

Nej, men nära nog för att dom patruller som var nära ska bege sig dit.

Några stycken förstår jag inte men inte alla.
Citera
2019-11-10, 00:23
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Men det är minst 25 minuter promenad bort dit där det detoneras. Det vore ganska dumt om samtliga poliser beger sig dit.

Självklart inte alla, det menade jag inte. Men kan tänka mig att det polistätheten i just detta område iallafall sjönk något av bilbomben. Eller? Tänker jag fel? Är öppen för att ändra mig.
Citera
2019-11-10, 00:23
Medlem
Stämmer uppgifter om att GM flydde brottsplatsen på cykel?!
Citera
2019-11-10, 00:24
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmeln
En hypotes är att det ena offret är en oskyldig förbipasserande.

Ena offret var skjuten på gatan, det andra inne på pizzerian.

Båda verkade vara involverade i kriminalitet så att någon skulle vara oskyldigt förbipasserande verkar inte jättetroligt.
Citera
2019-11-10, 00:25
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Några stycken förstår jag inte men inte alla.

Kan ju mycket väl varit så att patruller varit efter dom. Försvann man iväg på cyklar kan man lätt finta av poliserna i det området känns det som?
Citera
Medlem
ErikJs avatar
Alla som tror att samtliga poliser drar "nånstans" för att de hör en explosion utan att öht veta vartifrån explosionen kommer. Hur ska det gå till rent logiskt.
Både utifrån GM's plan, BO samt alla poliser. Förklara gärna

Några minuter efter går de in och skjuter/avrättar två personer på en pizzeria för att ALLA poliser dragit.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Stämmer uppgifter om att GM flydde brottsplatsen på cykel?!
En damcykel hittad vid klaragatan. Tyder på arab som GM. Bara de som inte kan cykla på herrcyklar.
Citera
Medlem
Citat:
Självklart inte alla, det menade jag inte. Men kan tänka mig att det polistätheten i just detta område iallafall sjönk något av bilbomben. Eller? Tänker jag fel? Är öppen för att ändra mig.

Det verkar som alla stack dit för annars tycker man ju att personerna borde kunnat tas mer eller mindre på bar gärning.
Citera
2019-11-10, 00:28
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Det verkar som alla stack dit för annars tycker man ju att personerna borde kunnat tas mer eller mindre på bar gärning.

Behöver inte ta många sekunder att skjuta och dra på cykel. Man har väl haft koll på var polisen rörde sig och passat på i absolut bästa läge.
Citera
2019-11-10, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
En damcykel hittad vid klaragatan. Tyder på arab som GM. Bara de som inte kan cykla på herrcyklar.
Kan också vara ett tecken på att gm oxå är väldigt unga? Förut har Malmös kriminella herrar tagit sig tiden att anskaffa en moped åtminstone
Citera
2019-11-10, 00:29
Medlem
Citat:
Behöver inte ta många sekunder att skjuta och dra på cykel. Man har väl haft koll på var polisen rörde sig och passat på i absolut bästa läge.
Inte helt otänkbart att GM hade spejare runt platsen som höll koll På polisen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in