Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Tycker det är självklart att den som mördade LW inte är frisk. Inte sjuk, men definitivt störd. Trots all skit du och några till skriver om LW som person så finns det ingenting - och aldrig någonsin - en anledning att mörda en annan människa.
Här i tråden finns det tyvärr några som verkar anse att mordet på LW handlade om att hon var *fel' på nåt sätt och därför bidrog till sin egen död. Helt makalöst att man har den inställningen.
Hur kan det komma sig att man i varje mordtråd måste upprepa till leda att ingen förtjänar att bli mördad? Kan vi inte bara komma överens om detta nu för all framtid så slipper vi den evighetsdiskussionen?
Sen är det också en skillnad på om det var ngt fel på henne eller i hennes agerande. Precis som det är skillnad på känslor och beteende.
Jag anser att LW betedde sig märkligt och oansvarigt. Väldigt barnsligt och utan att tänka på konsekvenserna. Ungefär som en trotsig tonårig när hen hävdar att hen kan göra precis som hen vill.
För så funkar ju inte livet. Och så funkar inte livet SÄRSKILT om man nu råkar ha valt att bli förälder - inte bara en utan tre gånger t.o.m.
Så funkar det definitivt inte om man dessutom har valt - frivillligt - en viss position i samhället som förutsätter värdigt beteende och följsamhet när det gäller vissa beteenderegler.
Jag förstår om kristna människor inte blev förvånade - trots att de kanske blev förskräckta - när man hittade LW död. För synden straffar ju sig och Gud har själv lovat att hämnas syndigt beteende.
Själv är jag inte religiös, men jag tror ändå på någon slags karma. Dvs. om man beter sig som ett svin - då behandlas man som ett också själv.
Att inte ta hänsyn till andra människor runtomkring en själv är enligt mig svinaktigt beteende.
Och jag hoppas vi slipper diskussionen huruvida ett svinaktigt beteende berättigar ett mord..