Citat:
Ursprungligen postat av
Gassa
Da burde politiet henvende seg til alle betongleverandører i distriktet og få full oversikt over alle adresser sement er levert på den 31 oktober, for legger du et lik under isopor, plastikk og armering så er det ingen som tenker at der ligger det et lik, og er det nedstøpt så er meningen at ingen noen gang skal finne det.
Men betongleverandører oppbevarer dokumentasjonen på hvor de har levert sement den 31 så det kunne vært en bra start for å undersøke aktuelle steder.
Det her var faktisk så smart at jeg ble imponert selv

Citat:
Ursprungligen postat av
Fbc37
Det GM kan ha tatt med i planen om man skal følge kornblomst sin hypotese at drapet skjedde på vei hjem ifra teater, er at GM kan bevisst kjøre en rute med trafikkamera som gir alibi og viser at begge er i god behold.
Siste kjente kamera er på bensinstasjonen noen hundre meter fra Sloraveien. Når dette er passert kan GM ha kommet på en grunn for å ta en avstikker.
Ser ikke helt for meg at ekteparet ønsker reise med offentlig transport når det finnes parkeringshus (oppvarmede til og med) i nærheten.
Valpen kunne både vært med og bli luftet i pausene (oppvarmet garasje) evt vært hjemme alene på et egnet rom.
Forutsetninger for hypotesen:
- Kjører egen bil
- Mobiltelefonene må være hjemme eller avskrudd (ifm teater)
- Vennepar må ikke ha følt at noe var i gjære(god stemming)
- Medbrakt utstyr som trengs evt lå dette klart på gjemmeplassen.
Nevnt før men husk at ektemannen er meget kjent i alle kriker og kroker Lørenskog og omegn da han spekulerer i eiendom.
Politiet er smarte de også. Jeg tror de har søkt på alle tenkelige og utenkelige steder, uten å finne henne. Også betongstøping 31. oktober. Også alle mulig tenkelige og utenkelige stoppesteder langs ruten fra teateret og tilbake til Sloraveien.
Eksempelvis, han kan ha gitt henne såkalt voldtektsdop, rohypnol.
Da de kom hjem var hun bevisstløs, men ikke død.
Kan han ha spekulert i bevis-situasjonen, og skjult henne i sin egen kjeller, eller i tilknytning til kjelleren, i Sloraveien. Og drevet med noe mur- og støpearbeid like over midnatt. Skjult bak en trevegg, eller panelvegg, i kjelleren, eksempelvis.
Altså, spekulert i bevis-situasjonen, og satset på at politiet aldri vil komme dithen, at de vil få fullmakter til å slå ned vegger og gulv i kjelleren? Kanskje ikke engang komme så langt at de vil be om slike fullmakter?
Hvis ikke hun er skjult i kjelleren i Sloraveien, må man se på mulige skjulesteder i nærområdet. Men jeg tror politiet har forsøkt å søke overalt, som nevnt både på tenkelige og utenkelige steder.
Det er kanskje det vi venter på. En fullstendig rasering av kjelleren i Sloraveien for å finne AEH. Og at politiet nøler. Og nøler.
Fallhøyden er fremdeles for stor. Om de ikke skulle finne henne.
Men jeg tror allikevel at vi vil komme dithen. Når politiet anser at tiden er moden for det.
Og, et annet spørsmål, ville rettsmedisinske undersøkelser av teaterklærne avsløre at hun var bevisstløs av rohypnol. Eksempelvis. Jeg vet ikke.