2019-11-09, 20:05
Medlem
Niffys avatar
Hegnar har også en tråd, og Resett poster litt om det fra tid til annen, med åpent kommentarfelt.

Kvinnguiden er ubrukelig, for der er det kun lov til å gjengi publiserte avisartikler og nåde den som prøver å tenke litt selv rundt saken, og VGD-tråden er bare en arena for krangling mellom noen få profilerte brukere, nesten litt som det har blitt her i det siste også.
Citera
2019-11-09, 20:14
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
MalloryK nevner her en tråd unresolved på reddit. Jeg har ikke lest den. Har ikke link dessverre.
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1247452-kidnappingen-av-anne-elisabeth-falkevik-hagen/page/96/?tab=comments#comment-24263312

https://www.reddit.com/r/UnresolvedMysteries/comments/dnw0m0/wife_of_norwegian_billionaire_has_been_missing/?sort=confidence

Unresolved er litt interessant faktisk, da det er litt interesse og tanker fra internasjonalt hold, sånn utenfor Norge/Sverige liksom...
Citera
2019-11-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Joda politiet påstår det, likevel så spør media politiet om 9:14 er det siste livstegnet igjen og igjen.

Tror media har fått ferten i rykter som sier at 9:14 likevel ikke er så sikkert.
I den nyeste artikkelen jeg leste om Brøskes uttalelser om 9:14-samtalen, uttalte han at den er siste kjente livstegn.

"– I vår hovedteori forholder vi oss til at telefonsamtalen 09.14 er siste kjente livstegn. Det er imidlertid med dette som med mye annet – frem til hendelsesforløpet er klarlagt, skal vi være varsomme med å være helt bastante i våre konklusjoner, sier Brøske til avisen."
https://www.hadeland.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen/hadeland/vg-elektriker-ringte-anne-elisabeth-hagen-34-minutter-etter-siste-livstegn-fikk-ikke-svar/s/5-21-643929
Citera
2019-11-09, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoglad
Prata svenska för fan!
Är tanten död eller? Jag var intresserad av detta fall i början men nu är det ju omöjligt att orka läsa och försöka förstå något i tråden!

Tror du det er lettere for en normann å skrive på svensk, enn det er for en svenske å lese norsk tekst?
Citera
2019-11-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det her er vel parkeringsplassen på Lørenskog stasjon, kanskje noe skjedde her i nattens mulm og mørke?

Drei på bildet selv da google endrer på bildet automatisk.

https://www.google.com/maps/uv?hl=no&pb=!1s0x46417acd62d5c1b5:0xfff903eb6e749d 36!3m1!7e115!4s/maps/place/l%25C3%25B8renskog%2Bstasjon%2Bparkering/@59.9446725,10.9444236,3a,75y,19.26h,90t/data%3D*213m4*211e1*213m2*211sDUj5DMWyU6-qfzbhkhKuNw*212e0*214m2*213m1*211s0x46417acd62d5c1 b5:0xfff9 03eb6e749d36?sa%3DX!5sl%C3%B8renskog+stasjon+parke ring+-+Google-s%C3%B8k&imagekey=!1e2!2sDUj5DMWyU6-qfzbhkhKuNw&sa=X&ved=2ahUKEwiGhbyM5N3lAhXRepoKHSjU D2IQpx8wCnoECA0QBg

Siden vi holder oss til politiets hovedhypotese, antar jeg at teaterbesøket inngår i GMs opprinnelige plan, og antar videre at transport til og fra teateret foregikk med bil. Bil gir større flekisbilitet, og flere muligheter for avstikkere for å skjule AEH.

Men det er fullt mulig at ekteparet enten kjørte bil, eller spaserte, til og fra jernbanestasjonen i Lørenskog.

Politiet vet helt sikkert hva slags transport som ble brukt. Brøske bekreftet på Åsted Norge sist mandag, at politiet hadde søkt etter AEH i vann, i elver og i skogsområder. Brøske ba publikum om nye tips som kunne føre til at AEH ble funnet.

Jeg tror politiet har søkt langs alle mulige tenkelige ruter mellom teateret og Sloraveien, uten å ha funnet noe. Søkt i ett helt år med null resultat.

For å få en full oppklaring av saken, ser det ut som om politiet enten må greie å bevise at det ikke fantes ukjente fremmede GM i Sloraveien i aktuelt tidsrom 31. oktober i fjor. Eller at politiet må finne AEH. Hver enkelt av disse oppgavene kan synes umulige, og sammen kan de bli litt overveldende.

Å spekulere mer i reiseruter mellom Lørenskog og Oslo synes meningsløst, så lenge vi ikke vet sikkert hva slags transport som har vært brukt.
Citera
2019-11-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Siden vi holder oss til politiets hovedhypotese, antar jeg at teaterbesøket inngår i GMs opprinnelige plan, og antar videre at transport til og fra teateret foregikk med bil. Bil gir større flekisbilitet, og flere muligheter for avstikkere for å skjule AEH.

Men det er fullt mulig at ekteparet enten kjørte bil, eller spaserte, til og fra jernbanestasjonen i Lørenskog.

Politiet vet helt sikkert hva slags transport som ble brukt. Brøske bekreftet på Åsted Norge sist mandag, at politiet hadde søkt etter AEH i vann, i elver og i skogsområder. Brøske ba publikum om nye tips som kunne føre til at AEH ble funnet.

Jeg tror politiet har søkt langs alle mulige tenkelige ruter mellom teateret og Sloraveien, uten å ha funnet noe. Søkt i ett helt år med null resultat.

For å få en full oppklaring av saken, ser det ut som om politiet enten må greie å bevise at det ikke fantes ukjente fremmede GM i Sloraveien i aktuelt tidsrom 31. oktober i fjor. Eller at politiet må finne AEH. Hver enkelt av disse oppgavene kan synes umulige, og sammen kan de bli litt overveldende.

Å spekulere mer i reiseruter mellom Lørenskog og Oslo synes meningsløst, så lenge vi ikke vet sikkert hva slags transport som har vært brukt.

Ut fra nevnte søk kan man kanskje anta at GM har kjørt bil til og fra teateret.

Skjulestedet er også planlagt. Klargjort.

For å snu problemstillingen på hodet, hvor er stedet GM er sikker på at ingen vil gjette at AEH er skjult?

Er det allikevel kjelleren i Sloraveien som er svaret? Er det gravd tunnel fra kjelleren til en gammel brønn, en gammel jordkjeller, eller lignende?

Nå vet jeg at politiet har lett i ett helt år. Det er foruroligende, at de ikke har funnet henne.
Citera
2019-11-09, 21:02
Medlem
Mongoglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Tror du det er lettere for en normann å skrive på svensk, enn det er for en svenske å lese norsk tekst?
Ja faktiskt!
Citera
2019-11-09, 21:12
Medlem
perVers2.1s avatar
Hur svårt kan det vara?
Grip gubben/maken och spärra in honom på +20 år,,, case closed!
Citera
2019-11-09, 21:16
Medlem
Citat:

For å snu problemstillingen på hodet, hvor er stedet GM er sikker på at ingen vil gjette at AEH er skjult?

Er det allikevel kjelleren i Sloraveien som er svaret? Er det gravd tunnel fra kjelleren til en gammel brønn, en gammel jordkjeller, eller lignende?

Nå vet jeg at politiet har lett i ett helt år. Det er foruroligende, at de ikke har funnet henne.

Om jag själv skulle behöva göra mig av med ett lik skulle jag sätta upp en karta i lämplig skala på väggen och kasta pil mot den! Där pilen hamnade, där fick det bli (eller så nära som möjligt)! Finns det pilhål i någon vägg på Sloraveien, tro?

(Och naturligtvis: om det vore planerat skulle jag ha gjort detta och grävt graven i god tid före mordet!)
Citera
2019-11-09, 21:27
Medlem
Det utvalgte stedet må være såpass privat at det blir mulig å gjøre nødvendige forberedelser. Som å grave en grav.

Dette er en sak full av bløffer, og dobbel-bløffer, og doble dobbel-bløffer, og doble doble dobbel-bløffer, og så videre, og så videre. Fort gjort å bli litt svimmel underveis.
Citera
2019-11-09, 21:32
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Kanskje var det praktisk å dra ned til Oslo den kvelden? Vet vi om hun i det hele tatt forlot Oslo? Nå tror jeg forsåvidt fortsatt på min opprinnelige teori, men allikevel....
Citera
2019-11-09, 21:37
Medlem
Citat:
Det utvalgte stedet må være såpass privat at det blir mulig å gjøre nødvendige forberedelser. Som å grave en grav.

Dette er en sak full av bløffer, og dobbel-bløffer, og doble dobbel-bløffer, og doble doble dobbel-bløffer, og så videre, og så videre. Fort gjort å bli litt svimmel underveis.

Da burde politiet henvende seg til alle betongleverandører i distriktet og få full oversikt over alle adresser sement er levert på den 31 oktober, for legger du et lik under isopor, plastikk og armering så er det ingen som tenker at der ligger det et lik, og er det nedstøpt så er meningen at ingen noen gang skal finne det.

Men betongleverandører oppbevarer dokumentasjonen på hvor de har levert sement den 31 så det kunne vært en bra start for å undersøke aktuelle steder.

Det her var faktisk så smart at jeg ble imponert selv
Senast redigerad av Gassa 2019-11-09 kl. 21:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in