Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Siden vi holder oss til politiets hovedhypotese, antar jeg at teaterbesøket inngår i GMs opprinnelige plan, og antar videre at transport til og fra teateret foregikk med bil. Bil gir større flekisbilitet, og flere muligheter for avstikkere for å skjule AEH.
Men det er fullt mulig at ekteparet enten kjørte bil, eller spaserte, til og fra jernbanestasjonen i Lørenskog.
Politiet vet helt sikkert hva slags transport som ble brukt. Brøske bekreftet på Åsted Norge sist mandag, at politiet hadde søkt etter AEH i vann, i elver og i skogsområder. Brøske ba publikum om nye tips som kunne føre til at AEH ble funnet.
Jeg tror politiet har søkt langs alle mulige tenkelige ruter mellom teateret og Sloraveien, uten å ha funnet noe. Søkt i ett helt år med null resultat.
For å få en full oppklaring av saken, ser det ut som om politiet enten må greie å bevise at det ikke fantes ukjente fremmede GM i Sloraveien i aktuelt tidsrom 31. oktober i fjor. Eller at politiet må finne AEH. Hver enkelt av disse oppgavene kan synes umulige, og sammen kan de bli litt overveldende.
Å spekulere mer i reiseruter mellom Lørenskog og Oslo synes meningsløst, så lenge vi ikke vet sikkert hva slags transport som har vært brukt.
Ut fra nevnte søk kan man kanskje anta at GM har kjørt bil til og fra teateret.
Skjulestedet er også planlagt. Klargjort.
For å snu problemstillingen på hodet, hvor er stedet GM er sikker på at ingen vil gjette at AEH er skjult?
Er det allikevel kjelleren i Sloraveien som er svaret? Er det gravd tunnel fra kjelleren til en gammel brønn, en gammel jordkjeller, eller lignende?
Nå vet jeg at politiet har lett i ett helt år. Det er foruroligende, at de ikke har funnet henne.