2019-11-09, 00:39
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Ok, du ber om det, du vill ha "psykologiskt stryk" i tråden, då får du det! Vem som helst som analyserar dina inlägg begriper din huvudsakliga uppgift.

1: Skydda Km till varje pris.
2: Skydda PU till varje pris då han kan dra ner Km i fallet..
3: Skydda Bw till varje pris då han kan dra ner km i fallet..

Sorry! Men du är en idiot!

Du har fel på alla 3 punkterna.

Att jag misstänker att KM kan vara planterad betyder inte att jag skyddar honom.

Teaterskådespelet mellan PK vs PU ställer jag mig tveksam till, likaså PU's deltagande i tråden. Men du får givetvis tro vad du vill.

BW har jag gått hårt åt och synat rejält. Det har jag har fått mycket kritik för tidigare så här har du faktiskt också fel. BW är en av mina kandidater.
Citera
2019-11-09, 00:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och var gör du nu helt plötsligt av KM? Och varför skulle det ha framkommit i media om det var fler personer än "mannen med pilotglasögon" som var inne på förhör? Tror du att polisen talar om allt som de håller på med? Vi vet ingenting mer än att polisen bekräftade för Pernilla och Mats inför radioprogramserien att en man kallad just "mannen med pilotglasögon" är (var) polisens huvudmisstänkte (som för övrigt inte längre officiellt är misstänkt). Om du tänker envisas med att hävda att MH nu är "mannen med pilotglasögon", måste du också visa att han var på inflyttningsfesten. Det sista - det om inflyttningsfesten - är det yttersta kriteriet som måste uppfyllas. Vem vet, kanske var PU där? (Nej just det, honom får vi j inte nämna …)

Vad jag gör av KM? Jag placerar inte honom någonstans så länge jag misstänker att han kan vara planterad i tråden.

Jag envisas inte med att hävda något jag spekulerar endast och nej, jag "måste inte visa" något för dig, ej heller uppfylla några kriterier för din skull. Visa på motsatsen själv istället, kan du t.ex. bevisa att mina spekulationer är helt felaktiga?
Citera
2019-11-09, 01:04
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Samma gäller för dig: Välvilja eller kontroll. Och bespara oss nu det förutsedda "kasta-tillbaka"-svaret. (När ska du lägga dig i natt, förresten - du som inte verkar ha några tider att passa under dagtid?)

Visst är det så, och i vanlig ordning spelar du ovetande trots att du innerst inne vet mycket väl vart jag står. Att du själv har ett extremt kontrollbehov har nog inte undgått någon i den här tråden.
Citera
2019-11-09, 01:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HincRobur
Kvinnan som avsatt DNA på skorna kan inte vara en nära släkting till Helena. I och med att polisen har föräldrarnas DNA skulle de direkt misstänka att detta DNA-spår kom från Helena själv. Vi kan därför tryggt utgå från att spåret avsatts av en person som inte var nära släkt till Helena.

Nej, nej du har missförstått allt.

Det kvinnliga DNA-spåret på skorna kommer med 100% säkerhet från någon av systrarna, d.v.s. antingen från UA, GA eller Helena själv. Alla andra utomstående kvinnor uteslutna.

UA kan med andra ord vara den som har slängt skorna i dungen.
Citera
2019-11-09, 01:28
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Håller med om att det är bra att vända på alla stenar s.a.s. PF's inlägg tyder också på konstruktivt tänkande med en del logiska inslag. Framför allt det angående PR's märkliga agerande och vissa polisers intensiva intresse av PR.

Sedan kan man naturligtvis komma med invändningar.

Scenariet stämmer ju inte heller med vare sig skövdepolisens lr GWP's. Hundvittnet som förvisso är osäkert talar om två mansföster, så då vill man helst ha in en till ung man i bilen, då kan ju möjligen GW's teori bli mer korrekt. Det mesta talar för att H aldrig nådde hemmet, där systern befann sig. M.a.o så är iaf BW i mina ögon fortfarande en kandidat.

Helt korrekt, det här scenariot stämmer inte med vare sig Skövde polisens eller GWP's vilket kan vara en fördel med tanke på att fallet fortfarande är olöst.

Det är givetvis av den anledningen som jag spekulerar kring det här "förbjudna" scenariot.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2019-11-09 kl. 01:34.
Citera
2019-11-09, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

Det kvinnliga DNA-spåret på skorna kommer med 100% säkerhet från någon av systrarna, d.v.s. antingen från UA, GA eller Helena själv. Alla andra utomstående kvinnor uteslutna.

Var kommer denna uppgift från, vänligen länka till källan
Citera
2019-11-09, 09:33
Medlem
HincRoburs avatar
Citat:

Du har rätt och jag mindes fel. Det kan vara Helenas DNA eller någon av systrarnas, men det är inget anmärkningsvärt om en familjemedlems DNA finns på skorna. Killarna i bilen skulle även sett Helena komma hem om mordet skedde i hemmet, som du föreslår.

Citat:
Visst men det finns ju olika anledningar till att någon medvetet ser till att vara spindeln i nätet - välvilja eller kontroll.
Absolut kan det vara så. Men vi måste minnas att mordet inte bara finns på flashback, det har även drabbat personer i verkligheten. Om du tar PW och hennes syster som exempel så mördas en av deras nära vänner kort efter en fest hos PW. PW är journalist och utnyttjar sin privata kännedom i sin yrkesutövning. Med andra ord gör hon sig till en spindel i nätet i verkligheten därför att hon är en spindel i nätet pga sin närhet till Helena.

Om Kvasta-Sara och Prinzezzan var vilka trådförvillare som helst så hade de inte kunnat ösa in fakta som håller för prövning. Att de öser in fakta som stämmer visar att de också är spindlar i nätet i verkligheten. De känner av vad som händer i nätet kring Helena därför att de själva befinner sig där IRL. Givetvis har du rätt i att de kan ha en agenda, men jag uppfattar dem som rättvisa och lite lätt korkade. Jag tror att de verkligen vill att fallet skall lösas.

Ugglan är däremot inte en spindel i nätet IRL. Han vet i stort ingenting utom det han forskat fram, vilket är anmärknings- och hedervärt mycket. Tyvärr kombinerar han en brist på självdistans med en släng av paranoia.

Jag har inte studerat dig så mycket, men du har uppenbart problem att hantera ditt temperament. Du skulle nog vinna på att inte reta Ugglan. Läs vad han skriver, ta till dig det som är sant och skratta åt det du inte gillar istället för att starta krig.
Senast redigerad av HincRobur 2019-11-09 kl. 10:30.
Citera
2019-11-09, 17:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Var kommer denna uppgift från, vänligen länka till källan

https://www.expressen.se/gt/polisens-dna-besked-om-forsvunna-helenas-sandaler/
Citera
2019-11-09, 17:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du har rätt och jag mindes fel. Det kan vara Helenas DNA eller någon av systrarnas, men det är inget anmärkningsvärt om en familjemedlems DNA finns på skorna.

Vänta lite här nu... OM det skulle visa sig att UA på något sätt skulle kunna vara inblandad i HA's försvinnande så är det givetvis intressant att hennes DNA potentiellt är ett av dom 3 kvinnliga DNA-spåren som är avsatta på skorna.

Jag vet inte om det via ytterligare analyser går att skilja systrarnas DNA åt om utredningen t.ex. via Kalla fall skulle ta en annan/ ny inriktning där man exempelvis börjar utreda BW och UA ordentligt?

Citat:
Killarna i bilen skulle även sett Helena komma hem om mordet skedde i hemmet, som du föreslår.

Så behöver det nödvändigtvis inte vara, det beror ju helt på när, mellan vilka klockslag killarna satt i bilen och lyssnade på musik. Om BW skjutsade hem HA var hon väl hemma nångång mellan 02:12 - 02:25 svårt att säga exakt när eftersom uppgifterna går isär men hon lämnade ju i allafall Stadt ca. 02:05 så rent teoretiskt kan hon ha kommit hem relativt snabbt. Om BW i sådant fall följde med in en stund vet man ju heller inget om. Helena kan inte berätta något eftersom hon är död så om BW skjutsade hem HA så är det bara BW och UA som känner till detta.
Citera
2019-11-09, 18:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Absolut kan det vara så. Men vi måste minnas att mordet inte bara finns på flashback, det har även drabbat personer i verkligheten. Om du tar PW och hennes syster som exempel så mördas en av deras nära vänner kort efter en fest hos PW. PW är journalist och utnyttjar sin privata kännedom i sin yrkesutövning. Med andra ord gör hon sig till en spindel i nätet i verkligheten därför att hon är en spindel i nätet pga sin närhet till Helena.

Ja det förstår jag också, visst skulle man kanske kunna påstå att PW är lite av en spindel i nätet när det kommer till media och P4 Skaraborgs granskning av fallet men det var ju inte det jag menade med uttrycket.

Spindeln i nätet återfinns här i tråden och påverkar den.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2019-11-09 kl. 18:05.
Citera
2019-11-09, 18:01
Medlem
Citat:
Om BW skjutsade hem HA var hon väl hemma nångång mellan 02:12 - 02:25 svårt att säga exakt när eftersom uppgifterna går isär men hon lämnade ju i allafall Stadt ca. 02:05 så rent teoretiskt kan hon ha kommit hem relativt snabbt. Om BW i sådant fall följde med in en stund vet man ju heller inget om.

I så fall skulle killarna på Hällristningsvägen ha sett Björns bil. Nej, det stämmer inte.
Citera
2019-11-09, 18:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
I så fall skulle killarna på Hällristningsvägen ha sett Björns bil. Nej, det stämmer inte.

Ok, har du något som styrker detta? Exakt mellan vilka klockslag satt killarna i bilen och lyssnade på musik?

Att dom satt i bilen mellan ca kl. 02:30 - 03:00 verkar vara tämligen säkerställt men var dom verkligen på plats mellan kl. 02:10 -02:20?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2019-11-09 kl. 18:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in