Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Nej, nej du har missförstått allt.
Det kvinnliga DNA-spåret på skorna kommer med 100% säkerhet från någon av systrarna, d.v.s. antingen från UA, GA eller Helena själv. Alla andra utomstående kvinnor uteslutna.
UA kan med andra ord vara den som har slängt skorna i dungen.
Du har rätt och jag mindes fel. Det kan vara Helenas DNA eller någon av systrarnas, men det är inget anmärkningsvärt om en familjemedlems DNA finns på skorna. Killarna i bilen skulle även sett Helena komma hem om mordet skedde i hemmet, som du föreslår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Visst men det finns ju olika anledningar till att någon medvetet ser till att vara spindeln i nätet - välvilja eller kontroll.
Absolut kan det vara så. Men vi måste minnas att mordet inte bara finns på flashback, det har även drabbat personer i verkligheten. Om du tar PW och hennes syster som exempel så mördas en av deras nära vänner kort efter en fest hos PW. PW är journalist och utnyttjar sin privata kännedom i sin yrkesutövning. Med andra ord gör hon sig till en spindel i nätet i verkligheten därför att hon är en spindel i nätet pga sin närhet till Helena.
Om Kvasta-Sara och Prinzezzan var vilka trådförvillare som helst så hade de inte kunnat ösa in fakta som håller för prövning. Att de öser in fakta som stämmer visar att de också är spindlar i nätet i verkligheten. De känner av vad som händer i nätet kring Helena därför att de själva befinner sig där IRL. Givetvis har du rätt i att de kan ha en agenda, men jag uppfattar dem som rättvisa och lite lätt korkade. Jag tror att de verkligen vill att fallet skall lösas.
Ugglan är däremot inte en spindel i nätet IRL. Han vet i stort ingenting utom det han forskat fram, vilket är anmärknings- och hedervärt mycket. Tyvärr kombinerar han en brist på självdistans med en släng av paranoia.
Jag har inte studerat dig så mycket, men du har uppenbart problem att hantera ditt temperament. Du skulle nog vinna på att inte reta Ugglan. Läs vad han skriver, ta till dig det som är sant och skratta åt det du inte gillar istället för att starta krig.