2019-11-09, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg har oppfattet poenget ditt for lenge siden og er enig i at en siktelse nødvendigvis ikke må offentliggjøres.

De viktigste sporene for oss som kalles offentligheten, er etter min mening politiets nye hypotese 26. juni og VGs opplysning om teaterbesøket 30. oktober.
Politiets offentliggjøring av ny hovedhypotese om drap forkledd som kidnapping var taktisk genial, fordi det fikk synliggjort splittelsen. Rett foran nesen på folket, Det Norske.
Toppen kom når Holden holdt pressekonferanse- alene.
Vi får nok ikke flere soloutspill fra den kanten nå.

Samtidig er teaterbesøket en viktig brikke som de slipper med velvillig aksept fra politiet. At det ikke tidligere har vært offentliggjort, tyder på at det har blitt holdt tilbake som svært viktig informasjon...

26 juni var et vendepunkt. Holdens opptreden var virkelig besynderlig. Han sa rett ut at han mente politiet hadde enn annen hovedteori enn det Brøske meldte. Det henger ikke på greip. Han hadde tydelig ikke blitt opplyst om hva som skulle bli sagt på denne pressekonferansen, utover at de nå anså det som sannsynlig at AE ikke var i live lengre, at hun var død/drept.
Teaterbesøket har noe å si, men jeg er usikker på hva. Jeg tror AE var i live 09:14 neste morgen. Jeg lurer på om TH og AE tok egen bil denne kvelden.
Citera
2019-11-09, 12:56
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Hur viktigt är teaterbesöket egentligen? Bortsett från att det krymper tidsutrymmet för TH att begå brottet (om nu 9.14-samtalet på något vis kan bortses från)?

Jag tror polisen fortfarande bara matar allmänheten med brödsmulor. Frågan är om de själva har kvar några riktigt feta fläskben i påsen, som de håller på?
Ikke særlig viktig, tror jeg.
Det blir nevnt som en bi-opplysning i en stor flashy, blinkende multimedia greie i anledning ett-årsdagen. Jeg oppfatter det som en opplysning for å farge artikkelen med menneskelighet og personlighet, snarere enn en avsløring. Det blir heller ikke fulgt opp i andre media.
Citera
2019-11-09, 13:06
Medlem
Citat:
Hur viktigt är teaterbesöket egentligen? Bortsett från att det krymper tidsutrymmet för TH att begå brottet (om nu 9.14-samtalet på något vis kan bortses från)?

Jag tror polisen fortfarande bara matar allmänheten med brödsmulor. Frågan är om de själva har kvar några riktigt feta fläskben i påsen, som de håller på?

Fordi teaterbesøket var planlagt.For de som tror at TH er GM og at han planla hele iscenesettelsen alene, må vel også tro at teaterbesøket var en del av planen. At de skulle fremstå som om at alt var tilsynelatende helt normalt? Dessuten var det vel mye tryggere å ta en avstikker innom en eller annen nedlagt låve på veien enn å foreta en såkalt kidnapping midt på lyse dagen i et tett befolket område?
Senast redigerad av AmunRa 2019-11-09 kl. 13:07. Anledning: ..
Citera
2019-11-09, 13:15
Medlem
Om den lange stigen opp til balkongen:
Noen kan med kikkert/drone/annet utstyr ha observert at et vindu (eller en dør, om det finnes i tilknytning til den balkongen?) ev brukte å stå åpent (for å lufte) i en viss periode på morgenene, og kan deretter ev ha planlagt å ta seg inn i huset ved bruk av den stigen, og kan deretter ev ha stilt opp den stigen den aktuelle morgenen og tatt seg inn i huset ved å klatre opp stigen og inn i huset etter at TH hadde reist til jobb.

Hvis jeg ikke husker feil, så lå det en stige på bakken noen dager forut (på et bilde fotografert av et vitne). I så fall må noen ha stilt opp stigen igjen etter dette. Men hvem og hvorfor, når arbeidet på huset var ferdigstilt den 25. oktober?
Her er et bilde fotografert den 27. oktober, som viser en stige som ligger på bakken under balkongen:
https://www.nrk.no/norge/disse-bildene-ble-tatt-for-anne-elisabeth-forsvant-_-politiet-ber-folk-fortsette-a-tipse-1.14382469

Jeg tror at stigen er en viktig detalj.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-09 kl. 13:33.
Citera
2019-11-09, 13:16
Medlem
Citat:
Fordi teaterbesøket var planlagt.For de som tror at TH er GM og at han planla hele iscenesettelsen alene, må vel også tro at teaterbesøket var en del av planen. At de skulle fremstå som om at alt var tilsynelatende helt normalt? Dessuten var det vel mye tryggere å ta en avstikker innom en eller annen nedlagt låve på veien enn å foreta en såkalt kidnapping midt på lyse dagen i et tett befolket område?

Förutsätter då att ingendera i paret hade telefon med sig (annars skulle väl masterna ge besked om eventuella uppehåll/avstickare)? Det är ju inte som att någon kropp bara dumpats i ett dike (om inte lejda hantlangare åkt efter och plockat upp den, förstås -- men då är vi borta från aleneiscensettelsen)!
Citera
2019-11-09, 13:35
Medlem
Citat:
Förutsätter då att ingendera i paret hade telefon med sig (annars skulle väl masterna ge besked om eventuella uppehåll/avstickare)? Det är ju inte som att någon kropp bara dumpats i ett dike (om inte lejda hantlangare åkt efter och plockat upp den, förstås -- men då är vi borta från aleneiscensettelsen)!
Det er mulig de kjørte innom en hundepasser eller at de kjørte hver sin bil, hva vet jeg? Jeg synes siste sikre livstegn er viktig, og det var nettopp det teaterbesøket var. Ikke Verisure selgeren, som vi har fått opplysninger om tidligere.Det blir plutselig et helt annet bilde...
Citera
2019-11-09, 13:52
Medlem
Citat:
Det er mulig de kjørte innom en hundepasser eller at de kjørte hver sin bil, hva vet jeg? Jeg synes siste sikre livstegn er viktig, og det var nettopp det teaterbesøket var. Ikke Verisure selgeren, som vi har fått opplysninger om tidligere.Det blir plutselig et helt annet bilde...

TH till hundepasser: -Vilken underbar kompost du har! Får jag låna en spade och gräva litet i den, för att känna på kvalitén? Nej, nej, besvära dig inte du; gå in och se på TV, så gräver jag själv! Och tusen tack för hundhjälpen!

(Jo, jag raljerar litet. Ursäkta och förlåt!)
Citera
2019-11-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Om den lange stigen opp til balkongen:
Noen kan med kikkert/drone/annet utstyr ha observert at et vindu (eller en dør, om det finnes i tilknytning til den balkongen?) ev brukte å stå åpent (for å lufte) i en viss periode på morgenene, og kan deretter ev ha planlagt å ta seg inn i huset ved bruk av den stigen, og kan deretter ev ha stilt opp den stigen den aktuelle morgenen og tatt seg inn i huset ved å klatre opp stigen og inn i huset etter at TH hadde reist til jobb.

Hvis jeg ikke husker feil, så lå det en stige på bakken noen dager forut (på et bilde fotografert av et vitne). I så fall må noen ha stilt opp stigen igjen etter dette. Men hvem og hvorfor, når arbeidet på huset var ferdigstilt den 25. oktober?
Her er et bilde fotografert den 27. oktober, som viser en stige som ligger på bakken under balkongen:
https://www.nrk.no/norge/disse-bildene-ble-tatt-for-anne-elisabeth-forsvant-_-politiet-ber-folk-fortsette-a-tipse-1.14382469

Jeg tror at stigen er en viktig detalj.

Hvorfor klatre inn via en stige i andre etasje når du kan spasere rett inn døra i første etasje ?
Vi skjønner alle at det er mulig men det er omtrent like sannsynlig som at sprox skoene er betalt med tomflasker.
Citera
2019-11-09, 14:55
Medlem
Citat:

Teaterbesøket kvelden før + 09:14-samtale + ingen spor etter ukjente GM i området = ???

Politiets hemmelige og sentrale spor:
Citat:
Politiet ønsker ikke å offentliggjøre de sentrale sporene av hensyn til den videre etterforskningen, men ifølge VGs opplysninger dreier det seg blant annet om:
Konkrete spor på åstedet
Resultater fra åstedsundersøkelser
Hemmelige undersøkelser av ulik sort for å samle inn informasjon
VG 25. oktober 2019
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RRQJP5/loerenskog-forsvinningen-politiet-sitter-paa-ukjente-spor?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=wPk0K4

Jeg synes det er ganske åpenbart hvordan dette henger sammen. Sånn i hovedtrekk. Detaljene må politiet finne ut av.
Citera
2019-11-09, 14:59
Medlem
Citat:
TH till hundepasser: -Vilken underbar kompost du har! Får jag låna en spade och gräva litet i den, för att känna på kvalitén? Nej, nej, besvära dig inte du; gå in och se på TV, så gräver jag själv! Och tusen tack för hundhjälpen!

(Jo, jag raljerar litet. Ursäkta och förlåt!)

Akkurat... skjønner. Helt OK. Dette blir mitt siste innlegg her på Flashback. Lykke til videre!
Citera
2019-11-09, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvorfor klatre inn via en stige i andre etasje når du kan spasere rett inn døra i første etasje ?
Vi skjønner alle at det er mulig men det er omtrent like sannsynlig som at sprox skoene er betalt med tomflasker.
Spasere inn døra i 1. etg? Hva om døren var låst?
Kanskje GM ev hadde en spesiell plan med å ev klatre inn i 2 etg (ev mens AE var ute en tur på morgenen og døren i 1. etg var låst)?
Citera
2019-11-09, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Spasere inn døra i 1. etg? Hva om døren var låst?
Kanskje GM ev hadde en spesiell plan med å ev klatre inn i 2 etg (ev mens AE var ute en tur på morgenen og døren i 1. etg var låst)?

Var hun ute og gikk tur ? Kilde ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in