Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jag har också haft funderingar om detta komplicerade och absurda upplägg med Monero och ingen direkt kontakt med kidnappare. Det är inte logiskt att Hagen haft detta märkliga upplägg när han i övrigt inte har internetnärvaro. Upplägget visar på planering, utan en bra plan, och det det märkliga.
Nei, det er ikke logisk. Det er avslørende.
Veldig avslørende at "motparten" i utgangspunktet ikke har lagt planer for en lykkelig løsning på "kidnappingen". Det avslører at trusselbrev og løsepengekrav allerede i utgangspunktet er planlagt som staffasje, støy, distraksjon.
At trusselbrevet er falskt og meningen bak er at det skal forlede politi og allmennhet. Politiet skal bli stående fast, uten noen spor etter "kidnappere". Fordi det aldri har vært noen "kidnapping", finnes det ingen andre spor enn de GM har plantet.
Monero-opplegget tyder på at GM må ha en grunnleggende forståelse og erfaring med kryptovaluta. GM er ingen ekspert på området, men har noe erfaring med kryptovaluta.
Det er ikke usannsynlig at TH har utforsket og eksperimentert med kryptovaluta. TH forvalter tross alt sin egen formue, og investorer vil alltid skaffe seg kunnskap og erfaring innenfor nye investeringsområder.
Skal ikke påstå at kryptovaluta er blitt sammenlignet med den nye oljen eller den nye laksen, men i en periode var det definitivt stor publisitet og oppmerksomhet rundt tildels eventyrlig avkastning på kryptovaluta.
Og investorer er alltid på jakt etter nye investeringsmuligheter der pengene kan yngle lettest mulig og med minst mulig risiko.
Jeg startet med at "det er ikke usannsynlig" at TH har kjennskap til kryptovaluta, og ender opp med at jeg tror det er
meget sannsynlig at TH har utforsket området.
Og da ender jeg opp med at TH passer helt perfekt som forfatter av trusselbrevet, og som opphavsmann til det umulige løsepengekravet. Han har grunnleggende kunnskap men ikke tilstrekkelig innsikt til å unngå å gjøre alvorlige og avslørende feil.