Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Vi får väl se om FUP nämner något om saken, eller om man nöjer sig med de 8 sidor som redan finns. - Härtill kanske det finns vittnen som har något att berätta.
Även om jag inte är helt hundra, så "känner" jag att det är något konstigt.
T ex denna mening:
"
Det blåser så jag nog ska vara glad att jag inte for ned eller tappade huvudet eller har tupé.".
"Blåste" det så mycket att hon nästan ramlade, tappade huvudet? Eller är det en annan storm hon syftar till? Vem tappar huvudet i en storm?
Sedan:
"
Ringde vännen som bor här och PRECIS då ställde hon sig vid busshållplatsen, men kom bort hit istället så fick hon åka med mig och vi kunde få en liten pratstund. Så gott! Skönt med en liten avstickare. "
Visserligen hade hon ett ärende till församlingsexpeditionen för att hämta något efter att ha varit norrut (undrar vad det var?), men vännen tar sig faktiskt från busshållplatsen till L*ena.
Kanske var det någon från församlingshemmet? Som förstod att nu "behövdes" det en pratstund.
Fredagen 21/4-17 är alltså en vardag. Personen kanske inte var på väg till jobbet, men hade ändå något på gång, en buss som skulle tas. Och valde att komma till L*ena.
Vet inte om det går att kolla upp vindar denna dag. Historik för temperaturer har jag hittat men vindar?
Denna text, känns på något sätt olik L*enas andra. Lite vemodig Och hennes ansiktsuttryck, hon brukar nästan alltid stråla in i kameran.
Jag misstänker att det var en annan vind som var en storm.